Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Här kommer en lista på folk som det är lärorikt att lyssna på, alla med bakgrund inom militär eller underrättelseverksamhet i USA. Och ingen av dem knutna till dagens politiska styre.
Larry Johnson
Douglas Macgregor
Tony Shaffer
Brian Berletic
Ingen av dem är trovärdiga att säga att skit om kriget i Ukraina. De är avskrapet på Internet.
Larry Johnson - är mest känd "for spreading a hoax... in 2008 that Michelle Obama had been videotaped using a slur against Caucasians" - Finns inga bevis. (WIki)
Vidare
2013 anklagade Johnson felaktigt John Kerry för krigsförbrytelser i Vietnam och påstod att Kerry hade våldtagit en vietnamesisk kvinna. För att stödja sitt påstående använde Johnson en YouTube-video[ som innehöll ljudklipp från en debatt från 1971. Ljudet hade ändrades för att sätta ihop ord som Kerry talade vid olika tidpunkter under debatten, vilket felaktigt fick det att låta som om han sa, "Jag våldtog personligen för nöjes skull." När lögnen avslöjades av en läsare av Johnsons blogg raderade Johnson artikeln utan ursäkt. (Wiki)
Douglas Macgregor - Ökänd antisemit
Detta sa han tre dagar efter invasionen ". "The battle in eastern Ukraine is really almost over," and predicted "If [Ukraine] don't surrender in the next 24 hours, I suspect Russia will ultimately annihilate them." (På Fox) -
Detta sa han lite senare "The first five days Russian forces I think frankly were too gentle. They've now corrected that. So, I would say another 10 days this should be completely over... I think the most heroic thing he could do right now is come to terms with reality. Neutralize Ukraine." (På Fox)
Detta sa han i Mars 2022 " a ceasefire was close as Ukrainian forces had been "grounded to bits." (På Fox)
Tony Shaffer - Mer eller mindre sparken från de militära. Hans security clearence har man dragit tillbaks. Han har haft svåra alkohol problem.
Brian Berletic - Är bara bisarr. Han är en promonarkist för thailändska kungen vill gärna återgå till thailändsk fascism* stödjer Kina o och Putin och är anti USA. Min bästa är att han gillar Milosevic - Srebrenica är en lögn. Han är givetvis emot Ukriana. Sen är jag inte ens säker att han har varit i am marinkåren.
*Phibun -thailändsk fascist funderade på att avskaffa monarkin. Den Thailändska monarkin räddades delvis av CIA (USA) som Brian hatar.