2023-05-11, 09:32
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Myten brukar ju även säga det var Boris Johnson (ej Washington) som stoppade Ukraina från dessa påstådda förhandlingar.

Även detta påstående har de haft svårt att bevisa.

Hela intevjun finns i full version och original här. Det har diskuterats i tråden förr. Källan har inget incitament att ljuga och det känns autentiskt. Han säger att det var Johnson som var hardlinern och menade att Ryssland borde straffas, Scholz var duvan "and Biden was both, actually".

https://www.youtube.com/watch?v=qK9tLDeWBzs

Ni kan hitta kortare snuttar på youtube också om ni söker där också på specifikt den delen som diskuterar fredsprocessen.

Det är ingen myt. Samma sak verifieras också av andra läckor, långt före den full-publicerade intervjun med Bennet.

https://responsiblestatecraft.org/2022/09/02/diplomacy-watch-why-did-the-west-stop-a-peace-deal-in-ukraine/
Citera
2023-05-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Här kommer en lista på folk som det är lärorikt att lyssna på, alla med bakgrund inom militär eller underrättelseverksamhet i USA. Och ingen av dem knutna till dagens politiska styre.

Larry Johnson
Douglas Macgregor
Tony Shaffer
Brian Berletic
De har också det gemensamt att de hittills haft tokfel och att de avlönas från Kreml
Citera
2023-05-11, 09:43
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Sett videor där utsvultna hundar äter på döda soldater. Ukrainska enl. uppgift.

Jag tänker inte länka men om jag säger så här. Jag berörs sällan in på benen av videor från krig men detta kändes direkt obehagligt.

Nu får faktiskt de vuxna i rummet se till att detta krig avslutas.

Vuxna i rummet?
Vad tror du att dina eller någon annans inlägg på FB, har för effekt på Putin?
Nämn ett ex.
Citera
2023-05-11, 09:47
Medlem
Citat:
Här kommer en lista på folk som det är lärorikt att lyssna på, alla med bakgrund inom militär eller underrättelseverksamhet i USA. Och ingen av dem knutna till dagens politiska styre.

Larry Johnson
Douglas Macgregor
Tony Shaffer
Brian Berletic

Ah nu blev det glasklart varför du alltid har fel i dina knasiga analyser. Jag menar, rent objektivt har ju ovan herrar det gemensamt att dom aldrig träffar rätt i sina.
Citera
2023-05-11, 09:48
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Ja hade bara ryssen lagt ned sina vapen och åkt hem så hade kriget varit över imorgon

Jag är mest förvånad av att någon tror att, genom att skriva "vuxna i rummet", att något skulle påverka Putin???

Vi vill alla att kriget ska ta slut, igår.
Men Putin har bestämt sig att han tycker inte Ukraina har en plats på kartan.
Citera
2023-05-11, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Hela intevjun finns i full version och original här. Det har diskuterats i tråden förr. Källan har inget incitament att ljuga och det känns autentiskt. Han säger att det var Johnson som var hardlinern och menade att Ryssland borde straffas, Scholz var duvan "and Biden was both, actually".

https://www.youtube.com/watch?v=qK9tLDeWBzs

Ni kan hitta kortare snuttar på youtube också om ni söker där också på specifikt den delen som diskuterar fredsprocessen.

Det är ingen myt. Samma sak verifieras också av andra läckor, långt före den full-publicerade intervjun med Bennet.

https://responsiblestatecraft.org/2022/09/02/diplomacy-watch-why-did-the-west-stop-a-peace-deal-in-ukraine/

En ryssvän som du upplever alltså att en desinformationskälla "känns autentisk"?
Tyvärr värderar vi inte sanningshalten om kriget utifrån dina känslor.
Citera
2023-05-11, 10:00
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Enligt MSM skjuts den väntade ukrainska offensiven upp då de behövs MER militär utrustning.

Antingen är det bara ett sätt att försöka vilseleda genom media, eller så stämmer det. Vi som följt konflikten sedan start men även innan vet ju att det är omvärlden som håller detta vid liv i form av ekonomiskt/militärt stöd.

Utan omvärldens "generositet" skulle zelenskj-sekten inte existerat.

Vi får se, varje dag som går är även en dag närmare till USA-val.

🇷🇺
Citera
2023-05-11, 10:02
Medlem
Citat:

Larry Johnson
Douglas Macgregor
Tony Shaffer
Brian Berletic

Ska du inte ha med Gonzalo Lira också? Vet bara vem Macgregor är i din lista och det räcker för att jag ska veta att du har inte en aning om situationen i Ukraina.
Citera
2023-05-11, 10:02
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
De översätter ryska program.
De flesta av oss kan inte ryska så det blir svårt att titta på originalet utan någon som översätter.
Och jag kan varken ryska eller polska, tyvärr!
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast sändningen är rysk tv kanal. Jag säger inte att det är den officiella ryska hållningen, men det sändes i ryskt stats tv.
Han blev avstängd.

Men sen fick han komma tillbaka och försvara halshuggningar av fångar.
https://www.youtube.com/watch?v=uPllIjP2Gk4

Men följer du dem kommer du att stöta på hur dom med jämna mellanrum säger att ukrainare och Ukraina borde förgöras. Att de inte har rätt att leva och så vidare. Bortsett från att de propagerar för att anfalla länder i väst med kärnvapen. Ingen som tar avstånd från det. Så det är nog den ryska hållningen. De bygger upp ett hat mot ukrainare bland befolkningen.
Det vore väl lika tokigt som att ha TV4 Nyhetsmorgon som källa för krigsframgångar och vad som händer ute på fältet. Eller hur?

En intervju med Putin eller något är vad jag efterlyser.
Citera
2023-05-11, 10:10
Medlem
attogs avatar
Citat:
Har man sagt så? Men det är ju förfärlig! Men berätta mer för oss som inte har rysk TV.

Vem är Putler? Är det nån läskig figur som bor under din säng, eller?

Berätta vad som får dig att tro att du med dina inlägg ska få Ukraina att kapitulera?
Inlägg här på FB, i Sverige, som stödjer Ukrainas rätt OCH vilja att försvara sitt land?

Du vet om att vi i Sverige stödjer Ukraina?
Citera
2023-05-11, 10:13
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Och jag kan varken ryska eller polska, tyvärr!

Det vore väl lika tokigt som att ha TV4 Nyhetsmorgon som källa för krigsframgångar och vad som händer ute på fältet. Eller hur?

En intervju med Putin eller något är vad jag efterlyser.
Du är det ju bra att någon översätter så du vet den officiella linjen som ska repeteras.

I ett land utan yttrandefrihet så är det som sägs på statskontrollerad TV att betrakta som officiell linje.
Citera
2023-05-11, 10:14
Medlem
HBTQ-stormaktens förluster har varit större än beräknat den senaste tiden. Det innebär att kalkylen spricker.
Vi fick idag inrapporterat att ytterligare 610 bögfascister eliminerats och totalt skall då 196.920 blivit befriade från skamliga gärningar.
200.000-gränsen ser nu ut att passeras om 6 dagar, alltså den 17 maj, redan, gårdagens kalkyl visade den 18 maj som genombrytningsdatum.

Även övriga förluster är stora, vi har 4 utslagna stridsvagnar och 12 eliminerade bepansrade stridsfordon. Ukraina bekämpar framgångsrikt det bögiga artilleriet, 14 pjäser är utslagna samt dessutom 2 st raketartillerisystem. Varje dag slås också luftförsvarssystem ut, idag inrapporterade 2 st sådana förstörda system.

Det är ohållbart. Putin är körd. Vad kommer att hända i Kreml?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in