Citat:
Ursprungligen postat av
karamella
Jag tänker att han hade alla möjligheter att få saken överstökad väldigt snabbt genom att ta ansvar för att inte skrämma henne i framtiden. Att det är farligt att skrämma en förare är väl självklart, men handlar ju mest om att möta bekräfta hennes känslor och gränser, dvs när hon drar en gräns respektera den. Istället för att säga emot vad det än är.
Men ska jag spekulera i vad Agust kände den stunden så gissar jag på skam som primär känsla, och då skam kan vara smärtsamt är det vanligt att uppfatta orsaken till smärta som att man har blivit attackerad.
Nej, han ska absolut inte "behöva ta ansvar för att inte skrämma henne i framtiden". Carro är själv ansvarig för sina känslor och väljer sin reaktion. Han ska inte behöva tassa på tå kring hennes humörsvängningar. Men ja, det är precis så borderline tjejer vill ha det.
Dessutom är carros reaktion helt orimlig relativt vad som hände. Det var inte ett dugg farligt att öppna bildörren i den situationen. Det som är farligt är carros psyke isf, är man så lätt skärrad vid bilkörning bör man inte köra bil.
Du är också helt fel ute att agust kände skam. Det var definitivt det carro ville att han skulle känna, och när hon inte lyckades blev hon skitsur och spårade ur. För Agust blev bara less och vek inte ned sig. Han växte lite i mina ögon där faktiskt.
Sen generellt om bråket, så handlade det nog egentligen inte så mycket om sakfrågan. Utan mer att båda parter börjat få nog av varandra.
Agust har en fin glädje i sig, lite som en slafsig golden retriever. Och Carro dödar den glädjen, gång på gång på gång. Usch.