Citat:
Ursprungligen postat av
Ernie1616
Där satt den!
Kul att du vågar berätta vad du röstar på, ingen skräll förstås du har det stereotypa MP utseendet + livsstilen.
Jag har ju en generell teori om att när experterna pratar om "liknande värderingar" så syftar de på t ex politiska värderingar snarare än de mer allmänmänskliga, typ hur viktigt det är med städning, sovvanor eller ja... boendestandard...
Hur mycket frågor fick du om "värderingar" innan du blev utvald och vilka slags värderingar låg det fokus på? Jag gissar att de frågade om tex politik. Är det något du tycker är viktigt överlag, att man ska samma åsikt om politik, speciellt kanske klimatfrågor osv? .
Du sa i programmet något i stil med att du kunde förstå på ett plan varför du och Carro blev matchade, vad var det för saker du upplever att ni blivit matchade för? På ytan ser ni ju lika MP ut men ni verkar ju ha väldigt olika inställning till typ... Ptja, hur man ska ta sig an livet, där du är uppenbart mer lekfull, glad, energifylld, nyfiken osv. Carro känns ju såhär långt som att hon har betydligt större behov av struktur, kontrollbehov osv. Jag får vibbarna att du kan go with the flow och gilla det spontana, medan hon vill ha förutsägbarhet och planer osv. Sån skillnad i grundinställning känns ju ganska basic att behöver kunna nå någon slags samsyn på.
Även barnafrågan, nu är det ju inte du och Carro som har den konflikten, men... Fick inte alla deltagare väldigt raka frågor om hur viktigt det är med barn och inom hur snart de planerar att ha dem? Alltså hur tror du att det rent produktionsmässigt har gått till att Alex och Lina matchade? Var det för att Alex måste ha tonat ner sin barnlängtan eller för att experterna avfärdade den?