2023-05-09, 20:40
Medlem
Tittar igenom youtube och blir så jävla ledsen. Hur är man funtad om man utsätter sina barn ?!
Dels är det ett trauma i sig att bli misshandlad av de människor man ska kunna lita på. Men också om de nu leder till dom och fängelse så blir det ännu ett trauma för barnen som blir utan föräldrar. (Såklart för det bästa).
Har tänkt mycket på detta som kommit fram. Tror det blivit extra verkligt när det finns filmer och bilder på barnen som blivit utsatta av sina egna föräldrar.
Citera
2023-05-09, 20:58
Medlem
Stök, oordning och steka fiskpinnar till middag är rätt vanligt hos barnfamiljer.
Jag tycker inte att filmklippen i sig är särskilt oroväckande faktiskt.
Men det som pågått när kamerorna varit avstängda är förstås helt vidrigt!
Låter helt sjukt om de hängt upp barnen i rep och slagit och sparkat på dom!
Hur har det kommit fram, någon från polisen eller soc som läckt?
Citera
2023-05-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalkullan99
Tittar igenom youtube och blir så jävla ledsen. Hur är man funtad om man utsätter sina barn ?!
Dels är det ett trauma i sig att bli misshandlad av de människor man ska kunna lita på. Men också om de nu leder till dom och fängelse så blir det ännu ett trauma för barnen som blir utan föräldrar. (Såklart för det bästa).
Har tänkt mycket på detta som kommit fram. Tror det blivit extra verkligt när det finns filmer och bilder på barnen som blivit utsatta av sina egna föräldrar.
Ja, det kommer närmare och blir mer verkligt när man ser bilder och framförallt filmer.
Minns treåriga flickan som blev misshandlad av sin mamma och mamman filmade misshandeln.
Fruktansvärt, kunde inte ens se klart filmklippen.
Citera
2023-05-09, 21:08
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som svar på det du undrar i det som jag fetat, så blir mitt svar:
Socialtjänsten.
Åtminstone hoppas jag på det.

Så är det det helt klart.
Polisen med.
Dom ”bjuder” myndigheterna på en massa utredningsmaterial. Lägger upp det på bordet till allmän beskådan.
Citera
2023-05-09, 21:15
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Stök, oordning och steka fiskpinnar till middag är rätt vanligt hos barnfamiljer.
Jag tycker inte att filmklippen i sig är särskilt oroväckande faktiskt.
Men det som pågått när kamerorna varit avstängda är förstås helt vidrigt!
Låter helt sjukt om de hängt upp barnen i rep och slagit och sparkat på dom!
Hur har det kommit fram, någon från polisen eller soc som läckt?

Jag håller med om det, givetvis är det så man lever. Jag gör också mos och köttbullar och man försöker få vardagen gå ihop. Jag tycker bara att det är så konstigt att man plockar upp mobilen och filmar all denna röra med hålögda barn i centrum.
Citera
2023-05-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Jag håller med om det, givetvis är det så man lever. Jag gör också mos och köttbullar och man försöker få vardagen gå ihop. Jag tycker bara att det är så konstigt att man plockar upp mobilen och filmar all denna röra med hålögda barn i centrum.
Exakt!
Det beteendet vittnar tyvärr om ett stort mått av omdömeslöshet och samtidigt illustrerar det hur dessa föräldrar prioriterar i vardagen.
Man filmar istället för att röja upp.
Citera
2023-05-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Ja, visst är det konstigt!
Jag skulle aldrig filma och dokumentera sånt, och lägga ut offentligt, men det verkar som att en hel del unga gör så. Hon är 22 år och tillhör en annan generation.
Citera
2023-05-09, 22:20
Nån som vet vart Gabriel o Helia bor nu? Är de kvar på sjukhuset

Nelly o Noah- var borde?

Amandas mamma var dagisfröken i kungsör under många år.
Citera
2023-05-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinntimmret
Nån som vet vart Gabriel o Helia bor nu? Är de kvar på sjukhuset

Nelly o Noah- var borde?

Amandas mamma var dagisfröken i kungsör under många år.
Gabriel och Helia är hos sin mamma efter att Gabriel vårdats två dygn på sjukhus för sina skador och Nelly och Noah är hos sin pappa.
Citera
2023-05-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi22
Gabriel och Helia är hos sin mamma efter att Gabriel vårdats två dygn på sjukhus för sina skador och Nelly och Noah är hos sin pappa.

2 dagar?! Vad fan är det dom gjort. Älskade barn.
Citera
2023-05-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi22
Fy vad hemskt!
Även om de fysiska skadorna läker så kommer de psykiska skadorna sitta i länge.
Citera
2023-05-09, 23:06
Medlem
Har tittat på de flesta filmerna, men klarar knappt av att se de där två människorna Särskilt inte P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in