Citat:
Ursprungligen postat av
Justice.Hackerz
Har inte TR gjort bort sig lite genom att konstatera tiden 0240 och ett långt stryptag?
Ms telefon rör sig strax efter 0243 så man kan väl anta att hon inte flög upp från golvet och kastade sig över den efter Ts sista andetag..
Isf minst lika rimligt att hon tex vaknade strax innan och tog sin telefon..
Det blir väl också svårt för dem att hålla fast vid tidpunkten iom ny försvarare säkert inkommer med andra rimliga teser som passar in i tidslinjen
exakt, eller om de kanske menar på att hon var med i början men avvek.
(o)troligt scenario:
Johanna, du klarar det sista själv nu va? Jag ska bara gå och hämta mobilen för att bättra på min "steglista" några steg..
Jag må stirra mig blind på att jag tror Maja är oskyldig till själva mordet men det mest sannolika i mina ögon är att mordet skedde runt 02:30.
När grannens hälsoapp visar 02:45 och de beger sig till mc donalds passar bra ihop med att JJ efter att ha mött grannen i trappen går upp för att "hämta mobilen" då väcker Maja:
- hörru jag ska till donken ska du ha nått?
- Ehh (sömndrucket) ok.
kl är då ca 02:42-02:43, Johanna hämtar mobilen och hon och grannen går kl 00:45.
Samtidigt går Maja upp på toan, med mobilen i handen. Sätter sig på toan och halvslumrar. Johanna skickar sen ett sms att hon är på väg hem, Maja gör en tumme upp.
Här TROR jag att Maja sen kan ha gått tillbaka för att sova efter att hon fått i sig hamburgaren.
Johanna gör sig redo att frakta bort Tove men inser att det inte kommer gå utan att behöva dra in Maja.
Oavsett om Tove ligger i diverse förråd eller någon annanstans i lägenheten (inte toaletten) så är man relativt groggy när man blir väckt, särskilt efter en festhelg (själv kan jag knappt öppna ögonen när jag är groggy, och då är inte ens alkohol inblandat)