2023-05-09, 00:41
Medlem
Läste att GW sa " Det blir intressant att läsa/höra åklagarens överklagande för det finns en intressant tidsaspekt" något sånt...
Jag kan som sagt inte hur det fungerar men kommer åklagaren överklaga? Vad och varför ska han överklaga domen? Vad menas?
Citera
2023-05-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Rättsläkaren har inte sagt något om att medvetslöshet kan uteslutas.

Blödningen var liten mellan de mjuka hjärnhinnorna och i bakhuvudet. Rättsläkaren sa att man inte kunde utesluta viss medvetandepåverkan.

Som jag tidigare har sagt, kan man få medvetslöshet utan hjärnblödningar. Så vitt jag vet finns ingen som kan utesluta det.

Jag har ju själv sett folk förlora medvetandet utan vare sig blödningar i hjärnan, skallfrakturer eller ens ett sår på huvudet.
Men om inte jag minns fel så sa rättsläkaren att det var mindre troligt att T var medvetslös och ev kunde vara medvetandepåverkad
Men hon sa eventuellt och inte att det var så
Förklaringen till det om jag inte minns fel var att det inte visades i vissa delar av hjärnan
Minns tyvärr inte hur hon ordsgrant utryckte sig
Och det vsr völ Clea som pressade rättsläkaren om medvetslöshet som hon ville få det till
Citera
2023-05-09, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man utgår från att han pratar med henne.
Men hur mycket hon hänger med på noterna?

Har hon något att dölja, då kan det bli knepigt. Det har ju Isf visar dig genom att hon då placerar sig på mordplatsen fast hon är skyldig, vilket då visar att hon inte hänger med i svängarna.

Men även om jag inte heller har bestämt mig, verkar hennes tafatta (o)försök att slingra sig ur det hela nästan för dumt.

Som sagt om hon vetat om att den enda användardatan som skulle användas emot henne var dessa steg så hade hon nog sagt nåt annat än vad hon sagt i förhör.

Att spatsera till mordet 02:43 när grannen reagerar 02:40 eller vad tingsrätten menar så kan hon väl inte ha varit med på det inledningsvis då dunsarna hörs så tidigt?

Tove ska ”hinna” dö och sen är det ilfart med grannen till McDrive.

De tidslinjer som finns i andra fall hänger man ju med i redan i fup men här är det helsnurrigt va t o m efter tingsrättsdomen då de inte reder ut den?
Citera
2023-05-09, 00:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men om inte jag minns fel så sa rättsläksren att det var mindre troligt att T var medvetslös?
Förklaringen till det om jag inte minns fel var att det inte visades i vissa delar av hjärnan
Minns tyvärr inte hur hon ordsgrant utryckte sig
Och det vsr völ Clea som pressade rättsläkaren om medvetslöshet som hon ville få det till

Haha jävligt korkat av Clea eftersom hennes klient i förhör med polisen redan klargjort att Tove var fullt medveten... när hon hamna på golvet

Haha Clea är fan en urusel advokat... hon sa väl det under förhandlingarna i domstolen också? Att Tove sa "vad fan gör ni?" Eller menar Clea på fullaste allvar att Tove vid medvetslöshet skulle prata?
Citera
2023-05-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej men tvärtom så finns definitivt DNA på sockan då det ju är i munhålan polisen svabbar sina tops efter DNA tänker jag.
Nu var ju T brändskadad bla i ansiktet så frågan är om de kunnat Dna testa henne inne i munnen?
Citera
2023-05-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha jävligt korkat av Clea eftersom hennes klient i förhör med polisen redan klargjort att Tove var fullt medveten... när hon hamna på golvet

Haha Clea är fan en urusel advokat... hon sa väl det under förhandlingarna i domstolen också? Att Tove sa "vad fan gör ni?" Eller menar Clea på fullaste allvar att Tove vid medvetslöshet skulle prata?
Ja så rätt
Men tydligen så är det ingen som ifrågasätter de viktiga detaljerna
Och Clea har ju experterna
"Som vet och kan allt bäst " som håller henne bakom ryggen
Citera
2023-05-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det kan hon vara.

Är det därmed bevisat att hon mördade Tove?
Finns inga bevis att hon sov heller

Så det vi vet är att 3 personer går in i en liten bostad och befinner sig där inne ca 45 min
efter de 45 min så lever 2 och en är död

Under de 45 min skulle M vara helt borta i sin sömn så hon vet ingenting om vad som hönder i denna lilla lya

Men enl tidsangivelse och enl M själv så var hon visst vaken 2 gånger och gick på toa under dessa 45 min

Hur många minuter hann hon sova under de 45 min om man drar av tiden för toabesöken?..
Det låter helt galet att man kan få till det att M sov och inget vet
Senast redigerad av Anedin 2023-05-09 kl. 01:02.
Citera
2023-05-09, 01:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja så rätt
Men tydligen så är det ingen som ifrågasätter de viktiga detaljerna
Och Clea har ju experterna
"Som vet och kan allt bäst " som håller henne bakom ryggen

Haha ja som sagt om ingen ifrågasätter det så är det ju fan skandal...!
Citera
2023-05-09, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Som sagt om hon vetat om att den enda användardatan som skulle användas emot henne var dessa steg så hade hon nog sagt nåt annat än vad hon sagt i förhör.

Att spatsera till mordet 02:43 när grannen reagerar 02:40 eller vad tingsrätten menar så kan hon väl inte ha varit med på det inledningsvis då dunsarna hörs så tidigt?

Tove ska ”hinna” dö och sen är det ilfart med grannen till McDrive.

De tidslinjer som finns i andra fall hänger man ju med i redan i fup men här är det helsnurrigt va t o m efter tingsrättsdomen då de inte reder ut den?
Kan man se om telefonen var på ljudlös? Tänker på att Maja lyckas sova igenom precis allt förutom ett SMS som hon svarar på inom några sekunder.
Citera
2023-05-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, men begåvningsprofilen är helt ointressant i detta sammanhanget och har ingenting med hennes reaktioner eller beteende att göra. Det är i stort sett endast i en inlärningssituation den är relevant och då bara inom de områden där det "dippar". Att det ska vara så svårt att förstå, begriper jag inte.

Det som kan förklara beteende och reaktioner är AD(H)D och de autistiska dragen, vilka vi inte ens vet omfattningen av. Däri ligger knepigheterna och det som kan vara svårt att förstå. Men det har ingenting med begåvning att göra.

Det stämmer ju. Jag förstår din poäng Dock kan ju hennes svårigheter med arbetsminne etc påverkat i förhör då det tar längre att förstå och processa information.
Citera
2023-05-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Kan man se om telefonen var på ljudlös? Tänker på att Maja lyckas sova igenom precis allt förutom ett SMS som hon svarar på inom några sekunder.

Bra fråga!

Hon kan ha det som heter sömnschema eller sömnfokus inställt i iPhonen.

Där så tystas appar, notiser, inkommande sms och samtal beroende på inställningar. Man kan välja vilka personer i kontaktlistan som ändå ska komma igenom när mansover osv med samtal.

Eftersom en iPhone själv måste hålla koll på om iPhonen är på ljudslöst så ja då borde det gå att få fram

Man måste använda särskild programvara för att kunna leta i databaserna i iPhonen.
De som polisen använder mest är inställda på att hitta vissa saker automatiskt. Sen återstår finlir med manuellt arbete.

Det polisen har redovisat är sådant som programmet hittar automatiskt. Alltså finns det väldigt mycket mer att redovisa än det i fup.

Tänkte jag skulle visa med en skärmvideo jag gjort lite hur det funkar men filen håller på att konveteras fortfarande så får bli imorgon.
Citera
2023-05-09, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Jag tror för min del att de är skyldiga bägge två. Och det är så uselt att svänga sig när man har berövat någon livet. Det är mest rakryggat att stå för sitt handlande och ta sitt straff.

De efterlevande får ju aldrig tillbaka Tove, men det kanske skulle kännas bättre för dem ändå.

Om nu J och M verkligen tror att folk går på deras lögner är det värst för dem.

Håller med dig fullständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in