Det slog mig idag att jag verkligen inte var sugen på alkohol. Till skillnad från förut när jag behövde kämpa mot mitt sug så hade det idag känts fel att dricka. Till skillnad från förut när jag kände besvikelse över att det står 0.0% på ölen så känns det bra, som en självklarhet. Inte för att jag tvingar mig att avstå alkohol utan för att jag inte vill dricka. Svårt att sätta ord på känslan, kanske är det skönt att känna att man återfått kontrollen igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
francinefishpaw
55 dagar, det går undan och om mindre än en månad är jag i Polen på semester, ser verkligen fram emot det! Nästa vecka blir också kul, på tisdag ska jag ta lite kontroller hos sjuksköterska för att prova på Elvanse och så firar jag 2 månader nykter och får mitt tredje lilla "mynt" på AA. Sen ska vi på konsert på torsdag och se Beyoncé och veckan efter firar vi tre år som gifta på restaurang. Så maj är verkligen fullspäckad av roliga och spännande aktiviteter och det blir ju bara finare och finare ute också. Alkoholfri skål på det! <3
Gött att höra - kämpa på! Och grattis till 3 år - här firades 11 år nyss. Åren går
Ja sol och värme behövs nu, gud va skönt det ska bli när man kan gå ut i short och t-shirt och sätta sig i solen - längtar verkligen efter det nu.