Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
Jag pratade med dom nyss och är 99 procent säker på att körkortet och jobb rycker får se hur man ska lyckas ha lägenheten kvar nu då, tydligen är det att jag rökar brass som är det farliga enligt dom inte att jag super så mycket så jag vill ta livet av mig haha.
Kommer dock skita helt i körkortet då jag inte tänker vara transportstyrelsens lilla bitch och ta massa prover och ända kanske inte få tillbaka det, Sverige är ett riktigt jävla skitland lir så lack.

Kommer dock fortfarande hålla mig nykter även fast dom sätter käppar i hjulet på mig
Fan va surt. Hoppas du hittar ett nytt jobb!

Och jag förstår dig, hade nog tänkt lika dant om mitt körkort rykt - passar det inte så kan de va. Komma med mössan i hand och be om att få behålla sitt körkort.. nä, det hade jag nog också hoppat.
Citera
2023-05-03, 15:08
Medlem
Första inlägget här.

Alkis här med två rejäla omgångar i bagaget.
Vardera på ca två år, där jag krökade i princip non stop till jag somnade.
Depressioner i botten sen 18årsåldern som jag inte blir kvitt med. Två överdoser opiater+alk
Är nu 40+
Ekonomi, relationer och det mesta andra i botten.

Tog för en månad sen kontakt med beroendeenheten här i stan.
Fått naltrexon som jag käkat i 10 dar och avvaktar utredning som förhoppningsvis ger mig chansen att gå på alkoholorienterad kbt.

Just nu sitter jag dock och dricker öl. Min sjuka jävel..
Har liksom ingen ork att stå emot det. Undrar ofta om det är värt det.
Hoppas det ändrar sig med ovanstående verktyg.
”Det stora jobbet gör man själv”
Jo visst, men det är inte alltid man pallar

Dricker iallafall mindre på medicinen.
Det tar liksom stopp, ungefär som det gjorde innan alkoholismen, om ni minns?
Får hoppas det går att använda till en positiv spiral

Nåja, ville bara få in ett första inlägg.
Får uppdatera vidare

För övrigt kostade ölen 85:- och smakar gammal pappersmassafabrik
Citera
2023-05-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EaseMyMind
Första inlägget här.

Depressioner i botten sen 18årsåldern som jag inte blir kvitt med. Två överdoser opiater+alk
Är nu 40+

Fått naltrexon som jag käkat i 10 dar och avvaktar utredning som förhoppningsvis ger mig chansen att gå på alkoholorienterad kbt.

Får uppdatera vidare

Kämpa på! Det känns i det du skriver att du börjar tänka i rätt banor, håll fast vid det. Bara att skriva av dig här om du orkar och har lust, du är inte ensam!

Nej det har du rätt i, minns inte hur det känns att "vara nöjd". Sist det tog stopp för min del, det kommer jag inte ihåg ens. Innan barnen föddes i alla fall, så troligen närmare 20 än 10 år sedan. (Men jag har varit nykter i ett år nu).
Citera
2023-05-03, 17:48
Medlem
Tack för svar och pepp
Citera
2023-05-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EaseMyMind
Första inlägget här.

Är nu 40+

Får uppdatera vidare

Du är ingen sjuk jävel! 😌 Hoppas du kan vända på spiralen.
Jag dricker folköl så jag är inget bra föredöme. Vill bara säga att du är grym. ✊
Citera
2023-05-04, 11:43
Medlem
francinefishpaws avatar
55 dagar, det går undan och om mindre än en månad är jag i Polen på semester, ser verkligen fram emot det! Nästa vecka blir också kul, på tisdag ska jag ta lite kontroller hos sjuksköterska för att prova på Elvanse och så firar jag 2 månader nykter och får mitt tredje lilla "mynt" på AA. Sen ska vi på konsert på torsdag och se Beyoncé och veckan efter firar vi tre år som gifta på restaurang. Så maj är verkligen fullspäckad av roliga och spännande aktiviteter och det blir ju bara finare och finare ute också. Alkoholfri skål på det! <3
Citera
2023-05-04, 17:31
Medlem
Det slog mig idag att jag verkligen inte var sugen på alkohol. Till skillnad från förut när jag behövde kämpa mot mitt sug så hade det idag känts fel att dricka. Till skillnad från förut när jag kände besvikelse över att det står 0.0% på ölen så känns det bra, som en självklarhet. Inte för att jag tvingar mig att avstå alkohol utan för att jag inte vill dricka. Svårt att sätta ord på känslan, kanske är det skönt att känna att man återfått kontrollen igen?

Citat:
Ursprungligen postat av francinefishpaw
55 dagar, det går undan och om mindre än en månad är jag i Polen på semester, ser verkligen fram emot det! Nästa vecka blir också kul, på tisdag ska jag ta lite kontroller hos sjuksköterska för att prova på Elvanse och så firar jag 2 månader nykter och får mitt tredje lilla "mynt" på AA. Sen ska vi på konsert på torsdag och se Beyoncé och veckan efter firar vi tre år som gifta på restaurang. Så maj är verkligen fullspäckad av roliga och spännande aktiviteter och det blir ju bara finare och finare ute också. Alkoholfri skål på det! <3
Gött att höra - kämpa på! Och grattis till 3 år - här firades 11 år nyss. Åren går

Ja sol och värme behövs nu, gud va skönt det ska bli när man kan gå ut i short och t-shirt och sätta sig i solen - längtar verkligen efter det nu.
Citera
2023-05-08, 15:47
Medlem
Hoppas ni andra mår bra! Själv fick jag ett "vårrus" i dagarna, har känt mig som en solcell som bara suger i mig energi från solen och laddar batterierna. Tänk vad lite sol kan göra gott.

Lite "för tyst" i det inre just nu, nästan så jag funderar på om något är fel. Eller så är det såhär det känns när man är glad och ångestfri? Kan inte minnas att jag känt mig såhär "lätt" någonsin (kanske när jag var barn)
Citera
2023-05-08, 23:59
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Hoppas ni andra mår bra! Själv fick jag ett "vårrus" i dagarna, har känt mig som en solcell som bara suger i mig energi från solen och laddar batterierna. Tänk vad lite sol kan göra gott.

Lite "för tyst" i det inre just nu, nästan så jag funderar på om något är fel. Eller så är det såhär det känns när man är glad och ångestfri? Kan inte minnas att jag känt mig såhär "lätt" någonsin (kanske när jag var barn)

Vad härligt! Här är det 60 dagar och i morgon två månader. Underbart med solen trots pollenelände. Var med några kollegor på invigning av nytt matställe i dag, en massa gratis mat och alkohol. Men jag kände mig inte ett dugg sugen utan körde alkoholfritt och det var ingen som sa något alls. Så otroligt skönt att somna och vakna nykter och utan bakfylla/ångest!
Citera
2023-05-09, 05:07
1år och två veckor nu utan en droppe.
Citera
2023-05-09, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av francinefishpaw
Vad härligt! Här är det 60 dagar och i morgon två månader. Underbart med solen trots pollenelände. Var med några kollegor på invigning av nytt matställe i dag, en massa gratis mat och alkohol. Men jag kände mig inte ett dugg sugen utan körde alkoholfritt och det var ingen som sa något alls. Så otroligt skönt att somna och vakna nykter och utan bakfylla/ångest!
Starkt jobbat, grattis till 2 månader! Ja visst är det skönt att slippa "somna som ett svin och vakna som ett vrak"

Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
1år och två veckor nu utan en droppe.
Bra jobbat!
Vi har varit utan ganska exakt lika länge, hur känner du rent allmänt just nu om man får fråga?
Citera
2023-05-09, 08:29
Medlem
RedRights avatar
1: Sök hjälp
2: Ta körkort
3: Skaffa jobb
4: Bli pappa igen när du fått ordning på livet, MEN undertiden träffa din dotter en stund och hör av dig kontinuerligt till henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in