2023-05-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Carro måste ha lätt asberger. Hon kan ju bara se saker ur sitt eget perspektiv. Vilken vuxen person blir så jävla rädd när bägge är bältade och åker i ringa 80 km/h? Han öppnar dörren lite på sin sida och hon beter sig som om hon kört i 140 och han öppnat på hennes sida. Hon är så fruktansvärt elak fy vilken människa. Välkomnar honom inte ens när han skall flytta in till henne. Hon är inte bara taskig, hon ser ständigt ofräsch ut med illgula tänder, flottig hud och smutsigt hår. Fly August! Men man fattar ju att det är slut sedan länge.

Arvid verkar vara beroende av kickar och vill följa sitt beteendemönster att fly. Ida tar det så bra. Tycker de bägge är så snygga och har sexapeal. Tror det kommer hålla. De kompletterar varandra. Ida växer i mina ögon hon är inte bara snygg utan även smart. Verkar genuint snäll och rolig.

Lina sjönk som en sten i mina ögon nu efter detta avsnittet. Hon verkar vara psykopat. Smeker med ena handen och slår med den andra typ. Efter allt Alex gjort för henne så borde hon inte bete sig som hon gjorde i slutet. Fy!

Stina och Fredrik känns stabila men jag undrar om det är hennes barnlängtan som styr känslorna mer än hjärtat. Han verkar uppenbart kär men är tveksam till om hon är det eller om det bara är hans säd hon är ute efter.

Agust verkar, trots sin lekfullhet, vara tillräckligt mogen för att förstå att det är Carro som saknar social kompetens och att hon är skadad. Han visar ett gudabenådat tålamod.

Stina och Fredrik är fina.

Arvid visar också tålamod, som står ut med Idas oordning. Jag är väl inte världens mest ordningsamma, men om någon av mina tjejkompisar har det som hon i kökslådorna så skulle jag undra. Har en del tjejkompisar som gör karriärer med många timmars arbetstid varje vecka, men nog har de besticklådor och decilitermått. Man blir lite mörkrädd. Skrapar vi bara på ytan här?
Citera
2023-05-08, 21:56
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Arvid och Ida samt Fredrik och Stina är helt fantastiska. Älskar deras attityd. Skulle inte bli det minsta förvånad om de håller och skaffar barn. De går verkligen all in. Man lever bara ett liv. Det gäller att satsa!

Det är sådan individer de ska söka till det här programmet. Människor som drömmer om familjeliv och är beredda att göra allt för att uppnå det.

Inte som den där Lina som får en man långt över vad hon är värd men likväl fnyser hon åt honom och visar ingen tacksamhet. Inte heller som Carro som mest verkar vilja leva destruktivt. Inte heller som August som mest vill fortsätta leva alternativt.

Alexander har egentligen någorlunda bra inställning. Han är för på vilket får kvinnan att känna sig som en avelsko och vänder sig bort. Tror ändå att han haft viss chans om han fått en kvinna som mer liknat Stina.
Idas top of mind skämt om Knutbysekten (som var en förkortning av min tidigare post här på flashback ) föll inte i god jord hos Arvid i bilen, han tänker inte döma ut kärnan som han byggt sin flummiga nyandlighet ovanpå, när ska mormor Tingström dementera att hon varit Kristers brud? i församlingen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-08 kl. 22:00.
Citera
2023-05-08, 22:02
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
ALLTSÅ HUR TÄNKER DU? SKA VI FRÅGA ALLA ANHÖRIGA TILL FOLK SOM DRUNKNAT I BRUNNAR HUR ANSVARSFULLT DET ÄR ATT BARA KLIVA I EN PÖL MED ODEFINIERAT DJUP?!”

Hehehe!

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Han försöker inte provocera som en 5-åring, det är Carro som beter sig omoget, Agust vet att han inte gjort något farligt och han vill utmana hennes (psykiska misshandel helt ärligt) tjat om ”fakta” för han vet att det hon säger är bullshit. Så tolkar jag den scenen.

Men eeexaktamundo!

Jag tror Agust var ärlig när han sa att detta beteendet triggar honom att utmana hennes nojiga ordningssinne ännu mer. Dörren var öppen 15 cm i två sekunder! Det är nog bäst att Agust kör framöver om det ens blir några mer resor ihop. Caroline ser ut som hon har PMS i hans närhet och ägglossning när hon umgås med andra. Finns inget relationsarbete i världen som kommer ändra anti-attraktionen.

Något av det sjukaste som finns i vårt samhälle är att det inte bara anses OK att ensamma kvinnor skaffar barn i en överbefolkad värld utan att det även uppmuntras och subventioneras av det allmänna! Det är en total red flag för mig att Stina blurpar ut sin egoistiska syn på barnalstring och nånting inom Fredrik förstår nog där också att han är ett medel, ett kärl för att uppnå familjemålet och att hans plats när målet är nått är att vara som ett litet barn som bara får finnas, men inte höras.

Lina är nog inte så svår att hantera egentligen fast hon gnäller och konstlar sig. Det är som när man blev ihopparad med klassens mest nevrotiska plugghäst i hemkunskapen och de freakar ur när du ska flippa pannkakor i luften. Det är bara för Alex att skratta bort det så de inser att det inte går att ändra på någon som gör något den trivs med. Kan hon inte ta det så är det extremt osexigt att vara så grälsjuk och småborgerlig. Alex gjorde ett stort misstag när han utgick ifrån att bara för att släktträffen gick bra så är allt mellan dem också bra, men han har inte förstått hur överprioriterat den yttre fasaden är för Lina.

Och vad är det med systrarna till deltagarna? De är ju långt snyggare, men de har såklart också haft det enklare på marknaden.

För Ida och Arvid känns det som Ida lärt sig köra Arvido-mobilen. Den höll på att bli sur och få motorstopp när den hade för hög växel i uppförsbacken, men Ida bara la in neutralen, rullade över guppet och anpassar farten till omständigheterna. Snyggt.
Citera
2023-05-08, 22:04
Medlem
Carro är live nu på Instagram (Maxime som intervjuar). https://www.instagram.com/maxinenordlindh/live/

Det är Carros favoritprogram, hon har följt det i alla år. Hon berättar att hon är bi, men fyllde i att hon ville ha en man. Man undrar ju hur hon tyckte att det är var en bra idé. Är det så att det är egenterapi hon söker egentligen? Som Märta uttryckte också?
Citera
2023-05-08, 22:20
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Carro är live nu på Instagram (Maxime som intervjuar). https://www.instagram.com/maxinenordlindh/live/

Det är Carros favoritprogram, hon har följt det i alla år. Hon berättar att hon är bi, men fyllde i att hon ville ha en man. Man undrar ju hur hon tyckte att det är var en bra idé. Är det så att det är egenterapi hon söker egentligen? Som Märta uttryckte också?

Intressant. Jag har faktiskt undrat över hur mycket deltagarna sett av tidigare säsonger och hur dom tänker kring sina egna beteenden relativt tidigare deltagare.

Men detta förklarar varför carro får stjärnor i ögonen inför experterna, hon är en fangirl liksom. Agust är bara ett störningsmoment att vifta bort medan hon fluktar över TV teamet.
Citera
2023-05-08, 22:21
Medlem
Så Carro tyckte att det var en livsfarlig distraktion för en bilförare att en bildörr öppnas på glänt under färden?

Undrar vad hon skulle säga om en man som hon var attraherad av bad henne suga av honom medan han körde?

Säga och säga förresten, det är väl i och för sig inte så lätt med munnen full...
Citera
2023-05-08, 22:24
Avslutad
Har en känsla av att Arvid hade fastnat mer för Ida om han fått kämpa mer. Tror lättheten i erövringen fick honom att tappa intresset lika snabbt som det kom. Återstår att se om det håller där.
Citera
2023-05-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon är inte skrämd, det är bara en anledning för henne att få hacka på honom.

Jag tror att hackandet är en bonus, men att hon också är en så kallad "högkänslig" (autistisk?) med låg stresströskel. Jag tror att hon blev rädd men passade på att pysa ut sin frustration över att hon inte gillar honom samtidigt.
Citera
2023-05-08, 22:37
Medlem
Lite reflektioner efter femte avsnittet:
Carro kör med orangefärgat läppstift, vilket får tänderna att framstå som mörkt nikotinfärgade. Något för oss alla att tänka på inför eventuella TV-framträdanden .
Tycker överlag Carro får oförtjänt mycket skit, både här men också av produktionen, och även ifall hon knappast varit lätt att vara med har hon inte heller haft det lätt. Agust är snäll och verbalt kommunikativ men också hela tiden störigt gränstestande och därmed inte särskilt uppmärksam, Carro irriterad och hårt gränssättande, övertygad om att hon är den sk "vuxne i rummet". Det är lätt att se att utan den initiala irritationen (och med en partner hon tänder på) skulle öppnandet av bildörr och korsandet av avspärning inte vara en stor grej. Detta även ifall hon är mycket mer av en konventionell småstadstjej än vad hon gärna vill ge sken av: rätt är rätt och fel är fel osv.

En hård och aldrig överlappande uppdelning mellan rätt och fel ser vi även hos Arvid, som framstår allt mer som en människa helt utan fantasi. Ida har istället Agust gränstestande roll. Här går detta bättre, mycket tack var den ömsesidiga attraktionen, vilket ju gör att ens partner kan komma undan med en hel del.

Vågar man spekulera i att det också har med vem som tar vilken roll i relationen?: att som kvinna är det mer tillåtet att vara sprudlande snurrig och fnittrig, medan det som man bara ger associationer till barnsligt störiga slynglar med DAMP och problem. Att som kvinna vara fyrkantig och ordningsam blir osexigt morsigt, medan det som man är ett uttryck för en manlighet bäst manifesterad genom ett kontrollerat och balanserat inre och yttre. Hade Carro kommit undan med att tvunget vilja gå och lägga sig kl tio lika lätt som Arvid kommit undan med det?

Tanke: det är mycket snack om "skinn på näsan" hos kvinnorna. Det är tydligt att samtliga fyra kvinnor är vana vid att få bestämma och att inte behöva vika sig. Likheterna dem emellan är ur detta perspektiv större än olikheterna. Olikheterna i hur de fyra männen hanterar detta är dock total, där två väljer att testa gränser eller konfrontation, medan de två andra har valt att lugnt flyta med i förhållandet lite halv passivt. Utfallen av detta är iom femte avsnittet tydligt.
Citera
2023-05-08, 22:42
Medlem
wendy1s avatar
Farligt att öppna bildörren lite snabbt när man/nån kör? Det har väl alla gjort nån gång, tex om man märker att dörren inte var riktigt stängd. Man har bälte och ramlar knappast ur! Kör hon av vägen för en sån grej ska hon inte köra alls. Dryg.
Citera
2023-05-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Intressant. Jag har faktiskt undrat över hur mycket deltagarna sett av tidigare säsonger och hur dom tänker kring sina egna beteenden relativt tidigare deltagare.

Men detta förklarar varför carro får stjärnor i ögonen inför experterna, hon är en fangirl liksom. Agust är bara ett störningsmoment att vifta bort medan hon fluktar över TV teamet.

Ja, hon är verkligen en fangirl. Här skriver hon ett långt inlägg om hur viktigt det "samtalet" var med Kalle och hur det ledde till att hon kom till insikt och valde att gå i terapi och nu fått en GAD-diagnos.
https://www.instagram.com/p/Cr_LsZJtFMA/
Allt handlar bara om henne, om hennes behov. Agust var en bifigur i hennes eget tv-drama. Det var hon själv och kamerorna och experterna det handlade om.
Hon visar ingen som helst insikt i hur hon betedde sig eller behandlade Agust, och att hon och produktionen borde ha brutit tidigare. Återigen ser vi individer med stort ego som castats till programmet. Det gör mig så illa berörd att titta på det och hur de behandlar sin partner.

Sen är jag inte okritisk till Agust heller med sitt bajspalats - som han visst delar med hela byn därborta och hans hygienvanor. Men han låtsas ju inte vara med för att få terapi åtminstone, han är där för att spela spelet och fick en motvillig partner.
Citera
2023-05-08, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag tror att hackandet är en bonus, men att hon också är en så kallad "högkänslig" (autistisk?) med låg stresströskel. Jag tror att hon blev rädd men passade på att pysa ut sin frustration över att hon inte gillar honom samtidigt.
Finns det någon typ av bevis för Carros alla påstådda problem och svagheter? Hennes påstått låga självkänsla har jag inte röken av. Hon verkar inte ha några problem att ta för sig och kräva sitt utrymme. Och "högkänslighet" - what? Autistisk???? Låg stresströskel?

Hon gillar inte Agust överhuvudtaget och vill inte ha nåt förhållande med honom. Samtidigt är GVFÖ hennes favoritprogram och hon kommer igla sig fast så länge hon kan. För TV-tid kan hon stå ut med Agust åtta dar i veckan. Men hon kan inte hindra att hennes irritation över honom pyser ut ibland. Då får hon klag-skrattandes släta över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in