Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Hon säger också att hon har lätt för att känna sig som ett besvär. Men det känns bara som ord. I handling har hon varit helt obekymrad om uppoffringar som andra runt henne fått göra för hennes skull, särskilt Alex. Tröjtjafset är typiskt - trots att Alex har fått ta hand om henne, hängt på sjukhus, sumpat bröllopsresa och får säga hejdå till barn om han ska vara med henne så får han inte en millimeter i handlingsutrymme när de ska ta foto. Det ska vara på hennes sätt, även där. Hur kan hans klädsel eller icke-klädsel på överkroppen vara en integritetsgrej för henne??
Både hon och Carro påminner mig om misshandlare. Dom borde matchats med varandra. Hallå, det är 2023, är det funkofobiskt att invända mot att bli blind-bortgift med en kroniskt sjuk och heltidssjukskriven som varken vill eller kan få barn, när man själv är enhetschef på en akutavdelning och längtar efter att skaffa barn, så är det väl homofobi att inte vara öppen för att rätt match kan vara av samma kön?
Det hade varit sjukt underhållande tv att se Carro och Lina läxa upp varandra och leta efter fel att förstora upp till bomber. ”Såg du den där trappan Carro?” ”Vilken trappa?” ”Så du menar att du inte la märke till vilken utsökt trappa i Art Deco-stil av Oxford-ek vi precis gick förbi? Är en trappa bara en trappa för dig eller, herregud, det känns som att jag matchats med en helt okultiverad lantis, min själ kommer svälta ihjäl med dig”. ”DU TRAMPADE PRECIS I EN VATTENPÖL LINA, ÄR DU HELT
GALEN? MIN PULS ÄR FAN
HÄRUPPE NU, DU ÄR JU
SJUK I HUVET, JAG KUNDE HA
DÖTT! ALLTSÅ HUR TÄNKER DU? SKA VI FRÅGA ALLA ANHÖRIGA TILL FOLK SOM DRUNKNAT I BRUNNAR HUR ANSVARSFULLT DET ÄR ATT BARA KLIVA I EN PÖL MED ODEFINIERAT DJUP?!”