2023-05-08, 20:44
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Men deltagarna är nog lite kära i det där expertteamet (så det är snudd på att det är därför de är med).

Vilken respekt Carro hade för "proffsiga Kalle", då han sagt sitt om Carro och Agust, i dagens avsnitt.
De verkar känna sig "omhändertagna" av experterna, och det är det som huvudsak gör att de vill delta i experimentet?
De vill lära sig "om sitt bagage" av psykologerna.

Idag är det inte lätt att få möjlighet att gå till en psykolog överhuvutaget på en psykiatrisk mottagning. Det är oerhörda nedskärningar (psykos ellef Schizofreni krävs) så därför blir hjärnskrynkling på bästa TV-tid alternativet för folk som vill bearbeta sig själva.
Det som sen skrivs i sociala medier om deltagarna, gör deltagarna bäst i att inte läsa.
Speciellt flashback "ska man akta sig för att läsa om vad som skrivs" varnade Taco-Sofia såg jag.

Sofia i Taco-paret skrev Kulturstrateg så sjukt elakt om, hennes utseende, vilket han gjort även med andra. Men hon är vacker som en sagoprinsessa.
Citera
2023-05-08, 21:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Sofia i Taco-paret skrev Kulturstrateg så sjukt elakt om, hennes utseende, vilket han gjort även med andra. Men hon är vacker som en sagoprinsessa.

Ja, det var äckligt hur Kulturstrateg ältade Sofias ansiktsform. Antar att han samtidigt är ful som stryk själv.
Citera
2023-05-08, 21:04
Medlem
Tervulls avatar
Carro måste ha lätt asberger. Hon kan ju bara se saker ur sitt eget perspektiv. Vilken vuxen person blir så jävla rädd när bägge är bältade och åker i ringa 80 km/h? Han öppnar dörren lite på sin sida och hon beter sig som om hon kört i 140 och han öppnat på hennes sida. Hon är så fruktansvärt elak fy vilken människa. Välkomnar honom inte ens när han skall flytta in till henne. Hon är inte bara taskig, hon ser ständigt ofräsch ut med illgula tänder, flottig hud och smutsigt hår. Fly August! Men man fattar ju att det är slut sedan länge.

Arvid verkar vara beroende av kickar och vill följa sitt beteendemönster att fly. Ida tar det så bra. Tycker de bägge är så snygga och har sexapeal. Tror det kommer hålla. De kompletterar varandra. Ida växer i mina ögon hon är inte bara snygg utan även smart. Verkar genuint snäll och rolig.

Lina sjönk som en sten i mina ögon nu efter detta avsnittet. Hon verkar vara psykopat. Smeker med ena handen och slår med den andra typ. Efter allt Alex gjort för henne så borde hon inte bete sig som hon gjorde i slutet. Fy!

Stina och Fredrik känns stabila men jag undrar om det är hennes barnlängtan som styr känslorna mer än hjärtat. Han verkar uppenbart kär men är tveksam till om hon är det eller om det bara är hans säd hon är ute efter.
Senast redigerad av Tervull 2023-05-08 kl. 21:11.
Citera
2023-05-08, 21:07
Medlem
Citat:
Man kanske kan tycka att hon förstorade upp händelsen. Men det var ändå hennes upplevelse. Det är viktigt att förstå hennes perspektiv också. Hon blev märkbart skärrad. De känner inte varandra och som någon här skrev så klokt, att Agust öppnade bildörren under bilfärd på 80 km i timmen fick även symbolisera hela den situation hon kastat sig ut i.

Jag förstår att hon blev chockad men hennes analys efteråt blev bara för mycket och hon uttryckte sig inte respektfullt gentemot August.
Citera
2023-05-08, 21:08
Medlem
Ledarens avatar
Lider inte Lina av samma grej som Carro? Alltså inte att hon dras till dåliga killar för att hon tror att hon inte förtjänar bättre, men mer att nu när hon hittat någon som är snäll och omtänksam så känner hon att hon inte förtjänar det och börjar leta fel, självsabotera det för hon, likt hon själv sagt, förstår att ingen vill ha en sjuk person som henne. Vad vet jag .

Carro är en himla tråkig och gnällig person, ställde hon upp i programmet för att få gratis psykologhjälp? De andra paren ser rätt stabila ut, inget att kommentera där.
Citera
2023-05-08, 21:10
Medlem
August verkar leva kvar i tonåren med hoppet över avspärrningen i förra avsnittet och öppnandet av bildörren i dagens. Ser August en varningsskylt för stup ställer han sig på ett ben och balanserar på kanten medans Carro inte ens vågar gå fram till skylten. Förstår att Carro blev rädd, hon tänkte väl att nästa gång rycker han i parkeringsbromsen då han hört att den inte gör något när bilen är i rull.
Citera
2023-05-08, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon säger också att hon har lätt för att känna sig som ett besvär. Men det känns bara som ord. I handling har hon varit helt obekymrad om uppoffringar som andra runt henne fått göra för hennes skull, särskilt Alex. Tröjtjafset är typiskt - trots att Alex har fått ta hand om henne, hängt på sjukhus, sumpat bröllopsresa och får säga hejdå till barn om han ska vara med henne så får han inte en millimeter i handlingsutrymme när de ska ta foto. Det ska vara på hennes sätt, även där. Hur kan hans klädsel eller icke-klädsel på överkroppen vara en integritetsgrej för henne??

Både hon och Carro påminner mig om misshandlare. Dom borde matchats med varandra. Hallå, det är 2023, är det funkofobiskt att invända mot att bli blind-bortgift med en kroniskt sjuk och heltidssjukskriven som varken vill eller kan få barn, när man själv är enhetschef på en akutavdelning och längtar efter att skaffa barn, så är det väl homofobi att inte vara öppen för att rätt match kan vara av samma kön?
Det hade varit sjukt underhållande tv att se Carro och Lina läxa upp varandra och leta efter fel att förstora upp till bomber. ”Såg du den där trappan Carro?” ”Vilken trappa?” ”Så du menar att du inte la märke till vilken utsökt trappa i Art Deco-stil av Oxford-ek vi precis gick förbi? Är en trappa bara en trappa för dig eller, herregud, det känns som att jag matchats med en helt okultiverad lantis, min själ kommer svälta ihjäl med dig”. ”DU TRAMPADE PRECIS I EN VATTENPÖL LINA, ÄR DU HELT GALEN? MIN PULS ÄR FAN HÄRUPPE NU, DU ÄR JU SJUK I HUVET, JAG KUNDE HA DÖTT! ALLTSÅ HUR TÄNKER DU? SKA VI FRÅGA ALLA ANHÖRIGA TILL FOLK SOM DRUNKNAT I BRUNNAR HUR ANSVARSFULLT DET ÄR ATT BARA KLIVA I EN PÖL MED ODEFINIERAT DJUP?!”
Citera
2023-05-08, 21:13
Medlem
Citat:

Men skriv inte att en sådan person är vacker som en sagoprinsessa. Alla vet att det är en lögn och det är också den typen av kommentarer när man ljuger om människor med mediokert utseende, som det triggar någon som kulturstrateg att tala klarspråk.

Vackra människor kan benämnas som vackra. De som är mindre vackra behöver inte kommenteras utseendemässigt över huvud taget eller så kan man säga något som är sant, som att de har vackert hår eller dylikt. Något som jag har för mig är sant i t.ex. Sofias fall. Man ska aldrig ljuga eller vrida på sanningen.
Senast redigerad av Keus 2023-05-08 kl. 21:18.
Citera
2023-05-08, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Lider inte Lina av samma grej som Carro? Alltså inte att hon dras till dåliga killar för att hon tror att hon inte förtjänar bättre, men mer att nu när hon hittat någon som är snäll och omtänksam så känner hon att hon inte förtjänar det och börjar leta fel, självsabotera det för hon, likt hon själv sagt, förstår att ingen vill ha en sjuk person som henne. Vad vet jag .

Carro är en himla tråkig och gnällig person, ställde hon upp i programmet för att få gratis psykologhjälp? De andra paren ser rätt stabila ut, inget att kommentera där.

Jag tror hon enbart ställde upp för att få synas i media efter att ha gett upp drömmen om att bli journalist. Kolla hennes instagram, hon och faktiskt allihop gör reklam för programmet och försöker engagera diskussioner och intresse för avsnitten och dom som ”karaktärer”…
Citera
2023-05-08, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Carro måste ha lätt asberger. Hon kan ju bara se saker ur sitt eget perspektiv. Vilken vuxen person blir så jävla rädd när bägge är bältade och åker i ringa 80 km/h? Han öppnar dörren lite på sin sida och hon beter sig som om hon kört i 140 och han öppnat på hennes sida. Hon är så fruktansvärt elak fy vilken människa. Välkomnar honom inte ens när han skall flytta in till henne. Hon är inte bara taskig, hon ser ständigt ofräsch ut med illgula tänder, flottig hud och smutsigt hår. Fly August! Men man fattar ju att det är slut sedan länge.

Arvid verkar vara beroende av kickar och vill följa sitt beteendemönster att fly. Ida tar det så bra. Tycker de bägge är så snygga och har sexapeal. Tror det kommer hålla. De kompletterar varandra. Ida växer i mina ögon hon är inte bara snygg utan även smart. Verkar genuint snäll och rolig.

Lina sjönk som en sten i mina ögon nu efter detta avsnittet. Hon verkar vara psykopat. Smeker med ena handen och slår med den andra typ. Efter allt Alex gjort för henne så borde hon inte bete sig som hon gjorde i slutet. Fy!

Stina och Fredrik känns stabila men jag undrar om det är hennes barnlängtan som styr känslorna mer än hjärtat. Han verkar uppenbart kär men är tveksam till om hon är det eller om det bara är hans säd hon är ute efter.

I told you… jag har träffat så många att min hjärna lägger ihop liknande mönster innan jag hinner blinka. Håller med om dom andra paren. Arvid ser ut som en riktig Hollywood-hunk, typ nya Dolph Lundgren. Han hade också varit perfekt för att spela Hamilton i nån filmatisering av Jan Guillous böcker. Ida är otroligt mogen, inspirerande att se.
Citera
2023-05-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren

Du har antagligen rätt. Det finns kvinnor som har två lägen. Antingen blir de misshandlade själva eller så misshandlar de. Carro och Lina verkar tillhöra den gruppen.
Citera
2023-05-08, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Du har antagligen rätt. Det finns kvinnor som har två lägen. Antingen blir de misshandlade själva eller så misshandlar de. Carro och Lina verkar tillhöra den gruppen.

Fast alla misshandlare ljuger om att det är dom som är offren, även manliga misshandlare. Jag tvekar verkligen på om Carros ex varit såna svin. Så som hon gastar om allt Agust gör undrar jag om hon inte gör likadant med dom. Undrar hur dom känner för att bli uthängda som problemet i deras fd relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in