2023-05-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Ja Carro är gnällig och så, det tycker vi nog alla, men jag är lite på hennes sida med bildörren. Det finns ingen försvarbar anledning att öppna den under färd och det är farligt. .

Nej, det är inte farligt för en vuxen människa men det ger en känsla av osäkerhet.

Däremot har man lärt sig sedan barnsben att man aldrig får öppna en bildörr under färd och det är att August bryter mot den normen som gör henne mest skrämd tror jag. För om han nu gör det, vad kan han göra mer som enligt norm är otänkbart?

Han blir en osäkerhet och en normbrytare. Och de flesta kvinnor hatar människor som bryter mot normer. Det är ingen man de väljer för att skaffa barn. Hon vill ha trygghet men får osäkerhet. Hon vill ha någon som följer norm men får en normbrytare.
Senast redigerad av Keus 2023-05-08 kl. 20:12.
Citera
2023-05-08, 20:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Så fort äktenskapet knakar i fogarna så räcker det med att Arvid säger
"vad du är vacker när du är sådär arg" så blir allt bra igen!

Stor parodi när Arvid gör så & reser sig mitt i maten för att välta stolen och smälla på henne på kökbordet, det vi såg var ett exempel på försoningssex fast med kläderna på eller för-säkerhets
-skull-sex
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-08 kl. 20:16.
Citera
2023-05-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Så fort äktenskapet knakar i fogarna så räcker det med att Arvid säger
"vad du är vacker när du är sådär arg" så blir allt bra igen!

Stor parodi när Arvid reser sig mitt i maten för att välta stolen och smälla på henne på kökbordet, fast med kläderna på )

Arvid och Ida samt Fredrik och Stina är helt fantastiska. Älskar deras attityd. Skulle inte bli det minsta förvånad om de håller och skaffar barn. De går verkligen all in. Man lever bara ett liv. Det gäller att satsa!

Det är sådan individer de ska söka till det här programmet. Människor som drömmer om familjeliv och är beredda att göra allt för att uppnå det.

Inte som den där Lina som får en man långt över vad hon är värd men likväl fnyser hon åt honom och visar ingen tacksamhet. Inte heller som Carro som mest verkar vilja leva destruktivt. Inte heller som August som mest vill fortsätta leva alternativt.

Alexander har egentligen någorlunda bra inställning. Han är för på vilket får kvinnan att känna sig som en avelsko och vänder sig bort. Tror ändå att han haft viss chans om han fått en kvinna som mer liknat Stina.
Senast redigerad av Keus 2023-05-08 kl. 20:22.
Citera
2023-05-08, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Vad är hon ens för sjuk? Känns lite oklart och överdrivet ? Om hon verkligen är eller hade varit sjuk hade det förklarats lite tydligare i programmet. Nu är det bara lite svepande info om ”EKG-förändringar..” och ”Lina är dålig i sin astma”. Hon verkar mest bara självgod och tycka synd om sig själv.

Angående tröjan tycker jag gott att Alex kunde ta på sig den. Väldigt märkligt att vara med på foto som ska skickas till sin nya partners vänner utan kläder.
De låg väl och snackade i sängen och skulle skicka ett foto till nån kompis till henne. Jag antar att han sover i kallingarna och inte hade nåt på överkroppen. Varför ska han dra på sig en tröja, känns otroligt löjligt. De har gift sig utan att känna varann inför hela svenska folket, men hon kan inte ta en bild med honom barbröstad och skicka till en kompis.
Citera
2023-05-08, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nej, det är inte farligt för en vuxen människa men det ger en känsla av osäkerhet.

Däremot har man lärt sig sedan barnsben att man aldrig får öppna en bildörr under färd och det är att August bryter mot den normen som gör henne mest skrämd tror jag. För om han nu gör det, vad kan han göra mer som enligt norm är otänkbart?

Han blir en osäkerhet och en normbrytare. Och de flesta kvinnor hatar människor som bryter mot normer. Det är ingen man de väljer för att skaffa barn. Hon vill ha trygghet men får osäkerhet. Hon vill ha någon som följer norm men får en normbrytare.
Hon är inte skrämd, det är bara en anledning för henne att få hacka på honom.
Citera
2023-05-08, 20:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Va, har hon inget arbete heller? Har Alex fått både ett socialfall och ett vårdpaket på halsen???

Kollade vad hon sa nu och hon sa ordagrant till Alex:

"Den stora skillnaden mellan dig och mig är att du har en stor familj och ett ordnat jobb."
"Jag har inte så mycket att erbjuda som du har."

Varpå Alex svarar:

"Jag är inte ute efter din familj eller ditt jobb, utan efter dig".

Däremellan säger hon, fast inte till Alex:

"Vem vill ha någon som är sjuk?"
Citera
2023-05-08, 20:25
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nu dyker nazistläkaren Kalle upp för att dekonstruera attraktionsbristen

Jag tror att dom behöver Fredrik Fillebom-bom, den här placeboboosten kommer inte hålla mer än 1 timme är jag rädd

Med facit på hand hade jag rätt, ty allt som är undergångstecken för relationen ska sopas under mattan & sminkas till något vackert av Doktor Houseegg, nu ska vi ta en liten paus för att LANDA precis som Märta och Axel fick ta vid detta skeende av tävlingen, nemas exemas
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-08 kl. 20:37.
Citera
2023-05-08, 20:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Angående tröjan tycker jag gott att Alex kunde ta på sig den. Väldigt märkligt att vara med på foto som ska skickas till sin nya partners vänner utan kläder.

Det skulle inte tas någon bild utan kläder. Alex hade täcke på sig vilket han också betonade:

"Jag behöver ingen tröja eftersom jag ligger under täcket."

Ingen hade alltså sett tröjan ändå.
Citera
2023-05-08, 20:31
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Man kanske kan tycka att hon förstorade upp händelsen. Men det var ändå hennes upplevelse. Det är viktigt att förstå hennes perspektiv också. Hon blev märkbart skärrad. De känner inte varandra och som någon här skrev så klokt, att Agust öppnade bildörren under bilfärd på 80 km i timmen fick även symbolisera hela den situation hon kastat sig ut i.
Citera
2023-05-08, 20:35
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep

När den där bögsexologen som har öronen för långt ner pratar så låter det bara som han hittar på allt i stunden, man får aldrig känslan av att det kommer från kunskap eller erfarenhet. Hans plattityder skulle vem som helst kunna improvisera fram känns det som.

Men deltagarna är nog lite kära i det där expertteamet (så det är snudd på att det är därför de är med).

Vilken respekt Carro hade för "proffsiga Kalle", då han sagt sitt om Carro och Agust, i dagens avsnitt.
De verkar känna sig "omhändertagna" av experterna, och det är det som huvudsak gör att de vill delta i experimentet?
De vill lära sig "om sitt bagage" av psykologerna.

Idag är det inte lätt att få möjlighet att gå till en psykolog överhuvutaget på en psykiatrisk mottagning. Det är oerhörda nedskärningar (psykos ellef Schizofreni krävs) så därför blir hjärnskrynkling på bästa TV-tid alternativet för folk som vill bearbeta sig själva.
Det som sen skrivs i sociala medier om deltagarna, gör deltagarna bäst i att inte läsa.
Speciellt flashback "ska man akta sig för att läsa om vad som skrivs" varnade Taco-Sofia såg jag.
Citera
2023-05-08, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det skulle inte tas någon bild utan kläder. Alex hade täcke på sig vilket han också betonade:

"Jag behöver ingen tröja eftersom jag ligger under täcket."

Ingen hade alltså sett tröjan ändå.
Så efter att han har ställt upp för henne på sjukan och ställt in bröllopsresan för hennes skull, så blir han utskälld för att han inte bryr sig om att sätta på sig en tröja när han ligger under ett täcke?

Man blir spyfärdig på riktigt. Sånt ego på denna kvinna.
Citera
2023-05-08, 20:39
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Arvid har ett tillbakalutat man.to.man samtal med morsan i poolen, som man ju gör,
Nu känns det som att han sitter & pratar med Ida

Snicksnack Carro, du kan nysa August i snytet på 2 cm avstånd
och du kommer ändå hålla ett känslomäsigt avstånd av flera mil varför
Covid dör samma i luften som delas mellan August och Carro

Fredrik har sminkat sig under ögonen i Kärleksrådet
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-08 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in