2023-04-17, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
I stort sett alla. Kvinnorna kanske inte säger det men väljer det sedan i praktiken om de kan. Har aldrig i mitt liv träffat en dominant man som har haft problem att få kvinnor.

Fanns en man i programmet för några år sedan som var för dominant. Han kränkte t.o.m. sin fru i programmet. Blev massa ilskna tillrop i sociala medier. Men hon ville absolut ha honom och valde att säga ja efter prövotiden. Hon hette Sofia. Tror han hette Magnus men är inte säker.

Stämmer inte överhuvudtaget. Du kanske inte lagt märke till alla par där kvinnan bestämmer? Detta är det vanligaste. Däremot, vilket du missuppfattat, så tar den typen av män vem som helstoch alla kan alltid någonsom vill ha dom. Skrikiga skit-män tar inte den dom vill ha för dom kan inte få vem dom vill utan dom nöjer sig med den dom lyckas lura till sig, och jämfört med vettiga människor försöker dom med precis allt i sin väg. Dom skulle ligga med precis vem som helst om dom kunde och dom testar alla tills dom har några alternativa napp.
Detta är självklart inte samma sak som att ”alla kvinnor vill ha dom”.
Citera
2023-04-17, 10:47
Avslutad
Jag har sett två avsnitt och måste säga att alla par är mer sympatiska och bättre matchade än tidigare år. (Alla ser dessutom bra ut och verkar vettiga minus ev ett undantag). Däremot, och detta känns awkward att skriva då Agust läser och skriver i tråden, så blev jag faktiskt irriterad på hans match. Reagerade i både avsnitten på hur hon i nästan alla klipp hon är med i säger saker som ”jag har aldrig velat gifta mig”, ”jag vill inte dansa”, Där och då försvann tankarna om att tacka nej”, och så detta nervösa, tjuriga gråtandet titt som tätt. Det låter på henne som hon blivit bortgift av sin familj eller att castingteamet övertalat henne att medverka. Hon har väl ansökt seriöst till programmet som alla andra och fått en plats som en massa andra sökande hade velat ha?! Blir sjukt irriterad på sadist-psykologen Fredric och Kalle som eventuellt återigen försökt sammansätta ett par med medberoende som dynamik. Ett grundkriterie för att bli utvald som sökande borde vara att man tar ansvar för sina egna val och känslor och inte sitter och tjurar som en 5-åring på ett kalas på bröllopet som man själv valt att delta på och gifta sig på. Tidigare år har dom satt ihop par med rena psykiska misshandeln som tex paret med de två killarna förra säsongen eller han den där killen med mössa på sig överallt som blev matchad med den snälla rödhåriga tjejen. Detta programmet borde inte vara ett sätt att ensidigt använda den ena parten i förhållandet som ett verktyg för den ena att utvecklas på medans den andra primas att bli medberoende, tassa runt på äggskal och hela tiden pejla in hur den andra mår och känna sig ansvarig för dennas svängande känslor.
Agust är faktiskt ett riktigt kap, tycker alla är ett kap men han är riktigt driftig samtidigt som han är kreativ, snäll samtidigt som han är rolig, snygg och verkar ödmjuk. Det är faktiskt inte alla killar som prickar in allt det där samtidigt.
Jag har ju bara sett två avsnitt så det kanske utvecklar sig bra, som sagt, awkward att diskutera ”riktiga människor” på tv men det är ju hela poängen med programmet, det är ju inte bara till för deltagarna eftersom det produceras och sänds av SVT utan ska väcka debatt och reflektioner också…
Citera
2023-04-17, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Har sett dagens avsnitt. Ingen jättekatastrof med den första attraktionen mellan paren det här året iallafall.
Och Lina verkar jätteförtjust i sin Alexander.
Hon har dock ett dåligt självförtroende med att hon inte hade ett jobb, "och att han har det välordnat med det". Men han såg det inte som ett hinder, sa han.

Ida verkar ju ÖVERFÖRTJUST i sin Arvid!
🤩 Hon tycker han är toppen, snygg och hon är attraherad av honom.
Det där kanske kan vara en toppenmatchning ändå. Mormodern till trots.
Där ser man.

De andra två paren kanske är mer missmatchningar då. Men inga sådana där plågsamma katastrofer som de haft förut ändå.
Puh, känns ju lite skönt.
Inget kul när paren typ kräks över den de matchas med.

Alexander och Lina känns gulliga ihop, då de är sådär lite småkära. Det ska bli kul att se dem.

Underbart att se Arvid och Ida, äntligen kärlek vid första ögonkastet för båda i en matchning. Hon är så härlig och bjuder på sig själv, tycker faktiskt bägge två ser riktigt bra ut och verkar vara härliga människor som passar fantastiskt bra ihop.

Alexander och Lina likaså, dom verkar så lika och som skapta för varandra. Jättefina ihop.

Undrar lite över Stina och han den ljusa killen hon matchats med (hette hon ens Stina?). Tycker hon är så tjusig, ser ut lite som en filmstjärna från 20/30-talet på nåt sätt. Båda verkar vara jättefina på alla sätt och passa ihop i teorin, hoppas attraktionen kommer, men något säger mig att man vet ganska omgående och känner man inte det alls tror jag inte att det kan växa fram heller. Tror det kan väckas fram ur vänskap men då klickar man nog väldigt bra ändå första gången man ses…
Citera
2023-04-17, 11:38
Medlem
Persimååns avatar
Jag har så stora förhoppningar på årets par. Dom har ingen katastrofal matchning i år, så blir troligen sämre tv. Vi får se helt enkelt.

Arvid tror jag fick den mest lyckade matchningen. Garanterat sex första kvällen, hade blivit förvånad om så inte var fallet.
Citera
2023-04-17, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jag har så stora förhoppningar på årets par. Dom har ingen katastrofal matchning i år, så blir troligen sämre tv. Vi får se helt enkelt.

Arvid tror jag fick den mest lyckade matchningen. Garanterat sex första kvällen, hade blivit förvånad om så inte var fallet.

Beror ju på vad man tycker är bra tv. Jag grät när Arvid kom ridande på hästen och jag såg hur glad Ida blev. Älskar faktiskt att se äkta kärlek och genuin glädje, mår dåligt av att se människor må dåligt och bli psykiskt misshandlade. Kollar aldrig på ”mobbningstv”. Det har funnits säsonger jag slutat kolla på för att det varit så miserabla deltagare och det har varit plågsamt att se deras besvikna partners.
Ja Arvid och Ida hade jättebra kemi.
Citera
2023-04-17, 13:54
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nä, men ingen vill ha en vilsen, woke och undergiven man heller.

Lite motstånd måste han bjuda på.

Själv tycker jag det är attraktivt med män som både ifrågasätter feministerna och pk-politik
(självklart kan man vara snäll, ha god människokännedom och vara empatisk samtidigt), men det är väl för att jag är lite äldre kanske?

Att ha med en metoo-kritiker bland paren, tror jag matchnings-teamet inte dristar sig till?

Ja vi tycker olika. En man som inte är feminist skulle jag akta mig för. Konstiga tider är det, när kvinnor vill återgå till något som kvinnor tidigare i historien kämpat så för att förändra.
Citera
2023-04-17, 14:44
Medlem
Hon var inte nöjd alls med agust xD
Citera
2023-04-17, 15:07
Medlem
Hon med brunt hår och han med blont är den tveklöst bästa matchningen tro mig jag kan sånt här
Citera
2023-04-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Hon med brunt hår och han med blont är den tveklöst bästa matchningen tro mig jag kan sånt här
Jag tror dig!
Citera
2023-04-17, 16:25
Medlem
kulturstrategs avatar
Agust har hypoplasi i mittansiktet - vilket ger galosch-haka, tandköttsleende och insjunken profil. Det är en ojämn match utseendemässigt. Hon är lika oattraherad av honom som Märtha var av Axel förra året(Axel såg bättre ut än Agust). Precis som Axel hade han fått vara seriemördare för att väcka attraktion hos sin djävulsdyrkande cp-hora till match. Men han är snäll - och luktar svett

Ida är mest attraherad av samtliga deltagare. Arvid är snyggare än henne och har dessutom en osympatisk aura. Ida får se till att dricka mycket vatten så att hon inte drabbas av vätskebrist när fittan rinner hela dan.
Det hela hänger på om Ida är pervers och undergiven nog till att tycka om att äta Arvids avföring. Om inte så kommer Arvid gå tillbaka till sin lilla slynbög(som grät över att lämna ifrån sig sin daddy) som gör precis allt han ber om.
Arvid är extremt pervers och har det klassiska bögporr-smilet - likt Hans från förra säsongen. Och likt Hans så tror jag inte Arvid är bög, fast jag kan inte garantera det i Arvids fall. Det kan vara så att han faktiskt är bög.

Barnlängtande Stina nöjer sig med beta-providern till spermadonator hon tilldelats. Hon kommer att bli riktigt elak och frigid mot Fredrik när första barnet kommer

Lina och Alexander tror jag inte på. Även om hon var förvånansvärt positiv under bröllopet. Men han är inte i närheten av tillräckligt snygg för att komma undan med sin mesiga och underdåniga aura. Lite desperat påflugen var han också, som en hundvalp.
Citera
2023-04-17, 17:15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Agust har hypoplasi i mittansiktet - vilket ger galosch-haka, tandköttsleende och insjunken profil. Det är en ojämn match utseendemässigt. Hon är lika oattraherad av honom som Märtha var av Axel förra året(Axel såg bättre ut än Agust). Precis som Axel hade han fått vara seriemördare för att väcka attraktion hos sin djävulsdyrkande cp-hora till match. Men han är snäll - och luktar svett
Vad glad August profil här på flashback ska bli över din diagnos

Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Hon var inte nöjd alls med agust xD
Vad bra inkusive Dialektiker att det var tillåtet att spoila före sändningen på analog TV ikväll

Någon som vet vid vilken tid på svt play som Caroline käkar pannkaka med händerna?
jag hitta inte det ögonblicket i avsnitt 1
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-17 kl. 18:10.
Citera
2023-04-17, 17:24
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja vi tycker olika. En man som inte är feminist skulle jag akta mig för. Konstiga tider är det, när kvinnor vill återgå till något som kvinnor tidigare i historien kämpat så för att förändra.

Googla "the paradox of female happiness".

Kvinnor är olyckligare idag än på 70-talet, innan hela den feministiska revolutionen.

Man såg med avund på mäns liv och trodde man ville ha samma sak men insåg inte att män och kvinnor är olika, och har olika mål och drömmar i livet.

Med p-piller och en arbetsmarknad öppen för kvinnor fick kvinnor vad de önskade men blev inte lyckliga för det.

Vi har en växande mängd kvinnor på antidepp som aldrig kommer skaffa familj trots att de en gång hade alla möjligheter i världen att göra det.

Kvinnors dröm är att vara tillsammans med en stark, varm och omhändertagande man de ser upp till, men allt för ofta idag hittar de aldrig någon sådan och får antingen nöja sig med undergivna män som de inte respekterar alternativt får de vara ensamma för "vad ska man med en man till".

Finns en anledning till att Kardashians, Desperate housewives of blabla och liknande tv-program är populära.

Det ultimata livet för en kvinna är ett stressfritt liv med en stor familj och många sociala kontakter, inte att slava bort sitt liv på en arbetsplats.
Enda anledningen till att många kvinnor trots allt gillar sitt jobb är för att det är den enda platsen där de har en social gemenskap.
Senast redigerad av mendokse 2023-04-17 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in