Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-08, 02:33
Medlem
Tycker dom italienska är tråkiga. Skulle hellre käka en Billys med beasås änn att köpa en riktig italiensk..

Dom får helt enkelt steppa upp sitt game om dom ska få sälja
Citera
2023-05-08, 02:46
Medlem
"Äkta italiensk pizza" görs av Luigi. Luigi hade förra veckan hade en bilverkstad men hans verkstad gick i konkurs så nu har han börjat med pizza istället. Luigi köper diverse grönsaker svart från lokala bönder han köper också överbliven mat från diverse affärer och restauranger. Lugis aställda i pizzerian får ibland en ytterst liten månadslön ibland får de ingen lön alls. Pizzan hos Luigi kostar 2 euro biten.
Citera
2023-05-08, 03:00
Medlem
baron-brazils avatar
Svaret är enkelt.
Vår svennebanan-pizza som är tunn, har billig mozzarella & en oengagerad tomatsås på sig lockar oss!
Vi gillar den typen av turkpizza AKA svensk pizza.

Italienarna suger röv på i princip allting dom tar sig för.
Inget land i världen är så onödigt hypade inom matkultur som dessa sopor.

Brända brötbottnar med 2 liter tomatsås, en skiva ost och 4 strösslade basilikablad, skojar dom med oss tänker jag?

Berätta gärna för mig vad det är för märkvärdigt med deras äckliga pasta, olivolja, sardeller och annat flams som en utvecklingsstörd apa lika gärna kunnat framställa?

Sveriges ostar och charkuterier är dessutom milslångt bättre och godare än vad de där lallarna kan producera.

Italien är och förblir ett stort jävla skämt på matkartan.
Nu gäller det bara att du och dina gelikar börjar förstå det eller fortsatt står med brallorna nere och låter dom trycka på..

Herre min skapare alltså..
Citera
2023-05-08, 04:00
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Ja, det är lite synd att det finns en sådan brist av uppskattning för det italienska och franska köket, m.m. Det är ofta riktigt god mat med goda råvaror och en lång historiska bakom sig. Men, även det svenska köket förringas. Hur ofta ser man en svensk restaurang som lagar riktig svensk mat på bra råvaror? Inte så ofta.
Italiensk pizza är väl bara mjöl, tomat, mozzarella, skinka och ruccola eller basilika. Det är ju en varm macka i princip. Vad är det som är så speciellt med dem?
Citera
2023-05-08, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Lånar tråden till en fundering som ligger i närheten till ämnet. Tror ni att italienarnas ”köttbullar i tomatsås” är deras hämnd för svenskens variant på pizza? För inte finns det väl något äckligare än deras vidriga köttbullar i tomatsås? Köttbullar ska serveras med potatis, brunsås och lingonsylt.

För att hålla mig till Topic så tror jag vi svenskar uppskattar förortspizzan eftersom det är den som vi alla vuxit upp med. Det är en vanesak likasom att italienarna nog tycker att köttbullarna gör sig bättre i tomatsås än i brunsås så tycker vi att kebab och vitlökssås gör sig bättre på pizza än ruccola och soltorkade tomater eller vad fan dom nu har på för äckligt där nere.

norska køttbullar smakar bettre en svenska køttbullar fast pizza och burger gillar jag mycket mer an køttbullar
Citera
2023-05-08, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Har aldrig ätit sämre pizza än den som serveras i Italien. Åkte från nordspetsen till sydspetsen och testade pizza på olika ställen. Bedrövligt, ofta flottiga och med märklig garnering. Nej, den italienska pizzan är mäkta överdriven.

Bryr mig inte vart pizzan e gjort bara den smakar gott , åt en Big One bbq med kyckling på lør , den e ju go
Citera
2023-05-08, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Närmsta riktiga pizzeria är Lilla Napoli i Falkenberg... Således väldigt långt att åka för att käka pizza. Har ätit där en gång på genomresa. Ganska skumt ställe, märkligt system att beställa pizza på.
Dock den godaste pizzan jag någonsin ätit.

"Pizza Nazi" i stellet førr "Soup Nazi" , ha ha (har varit i NY och så restauranten ingen aning om soppan e god dock)
Citera
2023-05-08, 07:10
Medlem
Cameltotems avatar
Jag är pizza fantast och kan själv göra riktiga napolitanska pizzor.

De har båda sin charm.

Vaknar du upp kl 11 bakfull behöver din kropp en fet kebabpizza som är lite krispig och dräller av fett och sås.

Är du ute på kvällen med din fru och vill sitta ner och dricka ett glas rött med något passande är en napolitansk pizza perfekt.

För övrigt så är de otroligt svårt o hitta riktigt "italiensk pizza" i Sverige. Det är Lilla napoli etc.

Din lokala "italienska" pizzeria serverar inte riktigt italiensk pizza.
Citera
2023-05-08, 07:15
Medlem
TonyBergmans avatar
Jag tror ingen som går till den lokala turken förväntar sig "äkta italiensk pizza"
Utan man vill ha något snabbt och som historiskt vart rätt billigt. Det är bröd, ost med pålägg så det är ju gott i de flesta fallen utan att krångla till det.
I min kommun har vi ingen riktig italiensk pizzeria utan ett 20tal små turkställen. Vissa gör bra kebab, vissa bra på annat.
Citera
2023-05-08, 07:58
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comparedtowhat
Det finns några stilar inom det som kallas ’chicago style’ också.
Att bara skriva att Chicago style pizza är den bästa blir konstigt när det finns några olika sorter att välja på.
Nej inte alls konstigt.
Citera
2023-05-08, 08:01
Medlem
lyckebobys avatar
"Äckelpizzan" är älskad, pizzan i pizzans hemland luktar o smakar överkörd grävling som jäst i solen berättar alla som provat...blääääääää!!!!
Citera
2023-05-08, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Har ätit på kanske 250 pizzerior/restauranter som serverar pizza i Sverige.
Dock inte just denna. Tack för tipset, ska prövas.

Gillar mest california style men vi får se om dessa slinker ned vid tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
På bilderna ser du ut som nån har spytt fram påläggen. Men visst kanske är gott..

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Såg inte så goda ut, men ska prövas ändå.

Så här tycker jag att en god pizza ska se ut.
https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g54273-d13109798-Reviews-Super_Baked_Pizza-Hilton_Head_South_Carolina.html#photos; aggregationId=&albumid=101&filter=7&ff=307380030
Fruktansvärt usel meny, jag håller med. Väldigt dåliga bilder så jag fattar att det kanske inte ser lockande ut. De är bättre på pizzor än på Design.

Jag tänkte dock i första hand på just amerikanska pizzor, med lite tjockare potten och lite bättre råvaror och det är det. Smaken och kvaliteten är väl subjektiv men här i stan är de kända för att vara bra och de har grymma recensioner.

Lätt värt om man är sugen på amerikansk pizza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in