Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Ja, om han trillade vid stugpiff omkring september 1978 så kan han fått lägre inkomst det året och som döljs av försäljningen. Men "problemet" är att han till synes drar in sin vanliga sjuttiotalsinkomst året efter, 1979. Det är därefter det börjar dala kraftigt.
SEs bekanta som LL pratat med om SEs nackskada verkar ljuga som hästar travar. Kanske SE hade lånat sin relation till sanningen från dem?
Jag får för mig att SE försökte öppna eget på slutet 70-talet. Man får väl inte kraftigt lägre lön om man jobbar heltid som grafiker på Skandia? Tjänstledigt för att öppna eget är väl ett tänkbart alternativ?
Jag kokar denna tunna tankesoppa på att SE hade en "ateljé" hemma enligt ME vilket känns udda då de flesta på 80-talet inte försökte få sina hem och fritidssysselsättningar att likna sin jobbsituation. Där brukade SE sitta och teckna enligt ME. ME vet också att "SE inte skulle starta en firma med en gammal bekant när han gick i pension." Det är hon väldigt tydlig med.
ME verkar veta något om hur det går när SE startar eget. Ateljén inreddes nog då firman startades på slutet av 70-talet. Även Palmerummet hånar SE för hans "dåliga affärer". Kan detta tyda på ett egetföretagande som gått över styr?
Hur ser SEs bolagsengagemang ut? Kanske SEs skuld i MOP går att bevisa om Bolagsverket kan påvisa att SE var kopplad till ett bolag?