2023-05-06, 11:01
Medlem
När ni ändå är inne på den delen..... Jag tycker att Charles passar bättre som tampong än som krönt kung. Då hade han ju dessutom fått som han velat.
Jisses vilket spektakel ....
Citera
2023-05-06, 11:11
Medlem
Vem minns inte denna smutsiga konversation

1993, året efter separationen, läcker bandade telefonsamtal mellan Charles och Camilla ut i pressen, det som ska komma att kallas ”Camilla-gate” eller ”tampong-gate”. Det är under de samtalen prins Charles säger att han önskar att han skulle återfödas som en tampong – Camillas tampong.
Senast redigerad av Deostick 2023-05-06 kl. 11:13.
Citera
2023-05-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Camilla var inte oskuld längre när det giftermålet i så fall skulle ha varit aktuellt, och detta var allmänt känt, så det var helt omöjligt att hon skulle ha fått föda nästa tronföljare. I så fall hade Charles fått lov att göra som sin morfarsbror och avstå tronen för kärleken, men DEN uppoffringen ville inte Charles göra.

Jaså, jag tycker inte att Anrew P B är snygg ens på bilderna från sin bästa ålder - men han kan förstås ha haft andra kvaliteter.

Detta är lite lustigt: Diana och Camilla var varandras motpoler. Alla beundrade och älskade Diana på avstånd, och avskydde Camilla. Men bland de som lärde känna de båda kvinnorna i verkligheten, så blev många besvikna på Diana, medan de tyckte att Camilla vann i längden.

Garanterat! Och jag tror de flesta av oss har stött på någon kvinnokarl som inte nödvändigtvis har varit världens absolut snyggaste människa, men ändå fått damer på löpande band. Charm och annat..

Sen var han väl inte nödvändigtvis ful när han var ung? Men fotomodell var han såklart inte heller..
Senast redigerad av Macke85 2023-05-06 kl. 11:14.
Citera
2023-05-06, 11:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deostick
Vem minns inte denna smutsiga konversation

1993, året efter separationen, läcker bandade telefonsamtal mellan Charles och Camilla ut i pressen, det som ska komma att kallas ”Camilla-gate” eller ”tampong-gate”. Det är under de samtalen prins Charles säger att han önskar att han skulle återfödas som en tampong – Camillas tampong.

...fast jag tycker att det var lite gulligt, ändå. Han var verkligen kär i Camilla. Det var han aldrig i Diana. När en reporter frågade honom om han älskade Diana (var "in love with" henne), på förlovningsintervjun, sa han först ja... men sedan la han till, lite tvekande: "whatever love is". Är man kär så VET man vad kärlek är!
Citera
2023-05-06, 11:51
Medlem
Merwinnas avatar
...men det är fruktansvärt vad Charles ser gammal ut! Jag känner många i den generationen, och de ser inte så där gamla ut! Och ändå har Charles varit en renlevnadsman vad jag vet. Inget missbruk. Och hans föräldrar såg ut och verkade mycket yngre och piggare i samma ålder. Det var full fart på dem då.

Harry såg för övrigt otroligt awkward ut när han gick in i katedralen. Han försökte prata med Eugenie (eller om det var Beatrice) och dennas man, men de verkade inte vilja veta av honom! Han fick gå ensam bakom dem och se bortkommen ut!

Konstigt att de kungliga bär kröningsmantlarna ändå, förresten. Det stod i The Mirror i veckan att de INTE skulle ha dem, för att kröningen skulle vara mer inkluderande och avskalad.
Citera
2023-05-06, 12:10
Medlem
Merwinnas avatar
Alltså, de ser så gamla och sköra ut bägge två, att det känns som att det inte var någon idé med det här. Varför lät de inte bara William och Catherine ta över i stället? Medan dessa är in sin bästa ålder, ännu. Då hade man även sluppit det opassande med att kungens gamla älskarinna fick bli drottning. Att belöna ett olämpligt beteende (för det är ju faktiskt det som sker just nu).
Citera
2023-05-06, 12:16
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
...men det är fruktansvärt vad Charles ser gammal ut! Jag känner många i den generationen, och de ser inte så där gamla ut! Och ändå har Charles varit en renlevnadsman vad jag vet. Inget missbruk. Och hans föräldrar såg ut och verkade mycket yngre och piggare i samma ålder. Det var full fart på dem då.

Harry såg för övrigt otroligt awkward ut när han gick in i katedralen. Han försökte prata med Eugenie (eller om det var Beatrice) och dennas man, men de verkade inte vilja veta av honom! Han fick gå ensam bakom dem och se bortkommen ut!

Konstigt att de kungliga bär kröningsmantlarna ändå, förresten. Det stod i The Mirror i veckan att de INTE skulle ha dem, för att kröningen skulle vara mer inkluderande och avskalad.

Tycker inte han ser särskilt gammal ut för sin ålder, förutom håret möjligen. Ta en titt på vår egen konung Carl XVI Gustaf, han ser ju i stort sett likadan ut och är bara två år äldre.

Men det var bättre "förr"(tänk några hundra år sedan) när sittande regenter dog i 40-60-års åldern och deras tronarvingar var mellan 20-30 när de övertog tronen.
Citera
2023-05-06, 12:17
Medlem
Merwinnas avatar
Charles ser ju helt borta och besvärad och ointresserad ut, av det han svär? Och är det inte lite skumt att han ska svära de här högkyrkliga löftena, med sin fru sittande bredvid sig - och så är de inte ens kyrkligt vigda..?
Citera
2023-05-06, 12:18
Medlem
Citat:
Alltså, de ser så gamla och sköra ut bägge två, att det känns som att det inte var någon idé med det här. Varför lät de inte bara William och Catherine ta över i stället? Medan dessa är in sin bästa ålder, ännu. Då hade man även sluppit det opassande med att kungens gamla älskarinna fick bli drottning. Att belöna ett olämpligt beteende (för det är ju faktiskt det som sker just nu).

Håller med. Det känns som att Charles, som verkar ha velat bli kung väldigt länge, är alldeles för ego för att tänka på tronens bästa. Han kommer bara bli en trött mellanakt mellan Elizabeth och William.
Citera
2023-05-06, 12:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Tycker inte han ser särskilt gammal ut för sin ålder, förutom håret möjligen. Ta en titt på vår egen konung Carl XVI Gustaf, han ser ju i stort sett likadan ut och är bara två år äldre.

Men det var bättre "förr"(tänk några hundra år sedan) när sittande regenter dog i 40-60-års åldern och deras tronarvingar var mellan 20-30 när de övertog tronen.

Jag kanske har ett annat umgänge, då? I min värld är 73-åringar inte så där gamla. Ålderdomen börjar först efter 80 någon gång.
Citera
2023-05-06, 12:20
Medlem
Merwinnas avatar
Detta med "of every faith and belief" måste väl vara nyinlagt? Det kan inte ha funnits i den uråldriga kungaeden? Dessutom drog de in en negress i katedralen för att bära spiran, och en asiatiska att bära riksäpplet... Nä, lägg ner sk*ten i stället. Det går inte att "modernisera" monarkin så mycket. Det blir inget kvar. Lägg ner medan det finns något fint kvar att minnas och gå tillbaka till.
Senast redigerad av Merwinna 2023-05-06 kl. 12:23.
Citera
2023-05-06, 12:25
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Jag kanske har ett annat umgänge, då? I min värld är 73-åringar inte så där gamla. Ålderdomen börjar först efter 80 någon gång.

Ålderdom behöver inte nödvändigtvis vara kopplad till utseende. Han är 73 år, det är så gammal han är rent objektivt. Man kan ju se "ung" ut på utsidan och vara ett vrak invändigt med sviktande organ istället, är det bättre?

Känner folk som sett gamla ut sen de var i 40-50 års åldern och levt till de är 95
Senast redigerad av twoeggs 2023-05-06 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in