Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Vad säger ett färskt dagboksbladet om MH:s försvar?
02:47:29 ser grannens stegserie på 135 steg ut att sluta enligt bild från P4 artikel.
Antagligen så hoppar han in i bilen då med JJ. Han är alltså vad jag bedömer i konstant rörelse från 02:45:39 till 02:47:29. Tredje tidsstämpeln är 02:59:40 då hans stegserie läggs till i appen. Väldigt enkelt och bra sätt som P4 redovisar stegen på kanske då jämfört med förundersökningsprotokollet i ett mordåtal som bara visar ja vad de nu visar…
Ja, det kanske finns någon som tar tag i det.
Aha, en till artikel, med intervju med grannen också och där ser jag den tidsstämpel du nämner.
https://sverigesradio.se/artikel/darfor-gar-inte-tingsrattens-tidslinje-ihop
Och precis så ser mina tidsstämplar up i appen, och som jag berättade verkar det finnas en indelning i sekvenserna (som jag nte riktigt vet hur det sker, avörs).
T ex när jag joggar, kan sekvenserna vara indelde i ca 10 minuters etapper, medan när jag gick upp för min trapp och ner, indelades det in i sekunder och steg i fyra sekvenser, trots att jag inte stannade. Kanske räknades det steg separat vid vanlig gång till trappen, sedan stegen i trappen? Vet inte nu, inte kolat noga, men det kan finnas väldigt mycket information här om man är intresserad.
Här berättar ju grannen lite också hur han ringer på och visar med handen hur slagen låtit.
Som sagt, en rekonstruktion med grannen är inte fel.