Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Det kan också visa på hur manipulerande J kan vara.
Absolut.
Vi har ju fått se de här sidorna hos Johanna i FUP, där hon t ex säger t ex till grannen, åh bästa grannarna i världen som bryr sig, vad snälla ni är när hon kommer ner från mordet. Avleder från frågor om dunsarna med frågor om hur de har haft det i helgen osv.
Många beskriver också Johanna som väldigt lugn när hon kan prata om sina hämndkänslor och minns tydligt en situation som var otroligt obehaglig där en kompis berättar om hur Johanna kommer och först kramar om henne, säger berömmer hennes utseende (liknande) för att strax därefter (minns inte nu riktigt exakt) kanske typ knuffa henne hårt och säga elaka, hårda ord. Minns inte orslkaen, men säkert handlade det om någon kilaffär där Johanna lik sig själv, inte tål att någon annan får ha kontakt med någon av hennes killar eller tidigare sexpartners.
Tror att Johanna själv nämner något i förhör om att hon säger några lena ord. Här nedan kan man iaf se hur manipulativ hon är mot utredarna. Har tidigare vist det här förhöret, men det tål att upprepas. Hon plnaterar hel tiden vittnen som ska styrka hennes version, men detta har ju inte skett:
Förhör Johanna nov- 22
A 153/982
"
Ok, när väl Tove kom sen då, berätta om det, hur det gick till?
Hon kom med någon kompis, ja, nu kommer jag inte riktigt ihåg vad vi sa, men jag gick ju
fram och frågade helt enkelt om hon ville följa med hem, om hon ville prata igenom och så,
det var ju väldigt tråkigt och dumt det som hade hänt och sådär.
Vem sa det sa du?
Jag sa det, det var ju tråkigt, att det var dumt, och sen så mins jag faktiskt inte va vi sa
eftersom hon pratade lite med sin kompis, hennes kompis sa någonting i stil med, men Tove
du får lova att inte slåss nu då. Tove bara, ja det ska jag inte göra. Eh, nej och sen så gick vi.
"
Så det är väl inte helt otroligt att Johanna har lagt mer skuld på sig själv, (vilket kanske faktiskt också stämmer?) men inte för att det är så hon ser saken, utan för att locka med sig Tove hem. Hon ber om uräkt oh säger att det var dumt.