Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
I rätten nämner hon bara ett tillfälle då hon möter J, i sina förhör rör det sig om två ggr. Jag tror att det har gått för lång tid sedan händelsen helt enkelt så detaljerna runt vissa saker har glömts bort eller bleknat. Eller glömdes åtminstone bort vid redogörelsen.
Studerar vi tidslinjen så förefaller det mest sannolikt att hon hämtar mobilen 02:43 i samband med att J går ner och pratar med grannen ett par minuter, för att sedan gå upp och stoppa på sig mobilerna och lämna lgh 02:46.
- Hur ser din tidslinje ut?
Jag tycker inte att det är någon detalj precis, och hon får också en följdfråga av åklagaren på just detta. Det här är ju den mest kritiska tiden för Maja i händelseförloppet. Mer troligt är att hon inte kan hålla ordning på sina lögner. Hon har glömt att hennes ursprungliga historia innehöll att Johanna gick ut två gånger.
Min tidslinje:
02:35 - Duns, Tove åker i backen
02:35-02:39 - Tumult i badrum, Johanna och Maja övermannar gemensamt Tove, Johanna stryper Tove.
02:40 - De torkar urin från golvet.
02:42 - Johanna letar reda på Toves mobil och nycklar. Sätter på sig en jacka/kofta.
02:43 - Johanna går ner för att flytta cykel, träffar grannen i trappan. Samtal 1,5 min.
02:43 - Maja går in i vardagsrummet och tar upp sin telefon i samband med att Johanna lämnar.
02:45 - Johanna kommer upp och berättar att hon träffat grannen och ska åka till Donken. Tar sin egen mobil.
02:46 - Johanna lämnar en andra gång och går ner till grannen och åker iväg.
02:47 - Toves mobil på väg mot Donken