Har en person i min direkta närhet som har i princip samma diagnoser/utveckling som Maja. Sådana personer är väldigt lätta att utnyttja och manipulera. Trots att min brorsdotter nu är 19, får vi ändå hålla koll på vem hon chattar och umgås med, då hon lätt blir utnyttjad för pengar och annan skit .
En person på deras nivå är väldigt godtrogen och tror alltid det bästa hos människor TROTS att de egentligen vet rätt eller fel! De ljuger oftast aldrig och har väldigt svårt för att hålla sig till en lögn, en längre tid. I jobbiga och stressade situationer, så är det vanligt att de "checkar" ut, såkallat "sover". Min brorsdotter använder exakt samma argument så fort något blir jobbigt, då "sov" hon, eller då "sover" hon. Hon sover alltså inte, utan hon checkar ut, blundar och tar sig till en tryggare plats.
När Maja säger att hon sover, så sover hon självklart inte, hon checkar ut ur en jobbig situation.
Maja, är definitivt Johannas, lilla plåster, säger Johanna sitt, så sitter Maja.
Jag vill dock INTE ha sagt med detta, att Maja på något vis, är oskyldig, hon var med om detta och kallade inte på hjälp och allt vad det innebär. Hon får ta sitt ansvar !
Men, jag tror INTE att Maja aktivt var delaktig i själva mordet på Tove, min bild av det hela är, att J planerade redan på nöjet, att hämnas Tove, så fort hon såg henne, jag tror inte M visste merän att J skulle ha tag på Tove, M ställer inte fler frågor om det, för det är så de personerna funkar!! Låter märkligt, men så är det!
När de kommer till lägenheten, så existerar en falsk visning för Tove, M var berusad och travar in och slänger sig på sängen, hon bryr sig inte om nån visning, hon är dessutom helt slutkörd efter fredagen. Visningen varar högst 10 min, liten lägenhet och Johanna var inte ett dugg intresserad av att vara någon bra värd för T, som hon hatar till döds, de börjar bråka och ett slagsmål utbryter, J är överlägsen i jämförelse med T, som dessutom också är berusad och blir överraskad av att J ger sig på henne. M hör tumultet ca 2.19 och går för att kolla vad som händer, blir stressad av situationen och checkar ut, kan även vara så att hon lägger sig i, men med tanke på str på lägenheten finns det inte mycket utrymme för M att gå in i slagsmålet. Hon försvinner in i vardagsrummet tror jag. J dödar M,
J har inga avvärjninsskador för att hon var överlägsen och tog Tove med överraskning. Jag har blivit strypt en gång, också med överaskning, där jag blev nerbrottad till marken, min omedelbara reaktion var att hålla om handlederna på min förövare, för att försöka få loss på greppet. Har även sett många videos på sådana attacker, de flesta offren kör samma grepp. Som tur var för min del, kom en person och avbröt allt. Min förövare hade heller inga avvärjninsskador och jag är ändå ganska stark och jag var nykter.
Tidslinjen enlig tingsrätten, stämmer inte enligt min bild av det hela. Ljuden sker tidigare....
Ljuden grannen hör är en blandning på avslutet, när J mördar Tove och en blandning av att J flyttar kroppen och lindar in i lakan etc etc, en död kropp är vääääldigt tung för en person att handskas med och hon tappade säkerligen henne några ggr och hon var definitivt inte försiktig med Toves kropp pga 0 respekt för Tove. M hör vad som sker och går för att kolla och inser vad som skett. M blir upprörd och J ser till att få M lugn och villig till att hjälpa J med kroppen. M har blåmärke på axeln,
J kan ha tryckt M mot väggen för att få sans i hennes panik tillstånd, M slår mot väggar, försöker öppna dörren några ggr för att dra och fly från situationen osv . Vilket grannen hör.
När J ska ner först gången, tror jag det är för att flytta cykel och för att hämta bilen. Det störs då av grannen.
Det tar tid att genomföra allt för att Maja är upprörd. J pratar med henne länge för att lugna och med löfte om att hon inte blir inblandad så länge hon gör vad J säger och blir skrämd till tystnad. Därmed ingen mobil med under dumpningen för att J låter M tro att hon har alibi då.
Sen vet vi resten.
Jag tror dessutom att hade inte M och J blivit häktade så snabbt, hade M tillslut berättat för någon. Det hade blivit för tungt för henne att bära. Att det tog lång tid och många förhör innan M vågade berätta var av både rädsla, tillit till Johanna och ingen kännedom för vad för sorts situation hon satt i.
Jag har inget för Maja, så tro inte det. Avskyr både J och Maja. Många Men får skit här för att man inte tror på teorin att Maja var aktiv under mordet. Det är min teori och analys av det hela. Kör inga mega detaljer då de flesta vet detaljerna här.