2023-05-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Intressant, tack! Var det dagar då ni inte filmades utan fick tid med varandra för att lära känna varandra mer naturligt? Fick ni egen tid utan kameror även dagar då ni filmades?
Dom var med hela tiden och 50% av tiden filmades vi. 40% sov vi och 10% var när kameramannen behövde gå på toa, äta, byta batterier, gå och hämta x eller ringa producenten. Sen ibland åkte en på jobb och då kunde den andra chilla lite. Om båda åkte på jobb samtidigt då fick kameramannen en ledig dag. Folket bakom kameran: vilka legender. Jobbar typ 17 timmar om dagen i 5 veckor.
Citera
2023-05-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Dom var med hela tiden och 50% av tiden filmades vi. 40% sov vi och 10% var när kameramannen behövde gå på toa, äta, byta batterier, gå och hämta x eller ringa producenten. Sen ibland åkte en på jobb och då kunde den andra chilla lite. Om båda åkte på jobb samtidigt då fick kameramannen en ledig dag. Folket bakom kameran: vilka legender. Jobbar typ 17 timmar om dagen i 5 veckor.
Jäklar, så enda tiden att lära känna varandra och ha avslappnade diskussioner utan kameror är alltså när man gått och lagt sig eller snabbt när kamerasnubben kört iväg för att köpa Thaimat till middag?

För de som håller ihop måste det vara en otrolig lättnad när TV-teamet inte lägre följer en överallt. Måste ju förbättra eller i alla fall göra relationen mer avslappnad direkt!

Tack för att du delar med dig! Måste ha varit en helt surrealistisk upplevelse att vara med och även nu efteråt. Lär ta något år eller två innan ni deltagare är bortglömda nog för att inte bli igenkända överallt.
Citera
2023-05-04, 03:38
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hahaha, ja, uppenbart kär i kamerakillen, vad hon ska rub it in. Känns lite som ännu en feg diss till Agust. ”Tack för att du räddade mig liksom. Från vad? Att ha blivit matchad med en kille som var för snygg, smart, snäll och kreativ för dig? Men såg du hennes post där hon är skitförbannad på alla journalister som har mage att skriva att hon är djurskötare? (Istället för djursjukskötare). Snacka om hybris. T.o.m. en tidning där hon gjort praktik skrev att hon är djurskötare i en notis. The kränkthet!

Inte så konstigt om hon opponerar sig mot att de skriver djurskötare istället för djursjukskötare då det är två olika yrken. Ungefär som om jag skulle säga att du är fritidsledare när du är lärare.
Citera
2023-05-04, 07:14
Medlem
Fast, nu undvek du vad folk har undrat i tråden, om telefonsamtalen med vänner och föräldrar är äkta eller på uppmaning av produktion. Om dialogen är delvis scriptad genom att vännen/föräldern på förhand fått direktiv på frågor och vad prata. Dessa scener ger alltid intrycket av att vara arrangerade. Samtalstonen stel och krystat.

Citat:
Hej, Agust här.

Jag har sett flera, framförallt tittare, kommentera att programmet skulle vara regisserat. Det är det inte alls i min upplevelse. Men jag kan se hur detta missuppfattats. Programmet är redigerat av SVT, men inte regisserat. Allt som sägs är deltagarnas egna påfund.

Låt mig förklara ur mitt perspektiv som deltagare. När vi har synk(läs: intervjuas) om vad som hänt under dagen då får vi frågor. Ibland får vi väldigt specifika frågor och kanske till och med ledande frågor. Exempelvis ”hur kändes det när hon gjorde si eller så?” Eller ”kan du berätta mer om när ni åkte båt”.

Vad vi ska göra och vad vi säger är helt och hållet upp till oss deltagare. Vi är fria att göra vad vi vill, med några undantag för obligatoriska aktiviteter och följa lagar. Ibland kanske vi till och med hjälpte till att producera en scen genom att föreslå aktiviteter, platser eller liknande.

Om det händer mycket ”av sig självt” då är jobbet enkelt för SVT. Håll kameran igång, byt batteri och fortsätt simma. Sen finns synkarna till för att förklara det som händer, varför vi säger eller gör vissa saker. För att ni tittare ska förstå oss deltagare. Här kan synkarna(läs: intervjuerna) ibland kännas som att produktionen försöker få oss att säga vissa specifika saker, och det vill dom just för att vi ska förstås. Men om dom ber mig att säga något som jag inte kan stå för, då skulle jag aldrig göra det. Däremot om jag säger något och fumlar med orden i en synk, då kan jag få säga det igen eller ibland kanske säga det lite mer kortfattat.

1. Det måste hända något medan kameran rullar.
2. Det som händer behöver förstås av en publik.

Produktionens uppdrag är att se till att det händer saker och att händelserna går att förstå.
Deltagarna bidrar med vad som händer och sägs. Vi hjälps åt att se till att det fångas i bild.

Om 1 och 2 inte går bra, då kliver produktionen in och uppmanar till aktivitet eller samtal. Det tror jag kan missuppfattas som regi. Det är inte regi, det är bara så man producerar detta tv program. Vi har inga repliker och det är deltagarna själva som bestämmer vad vi säger.

Hoppas att det gav lite klarhet.
Citera
2023-05-04, 07:24
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Hej, Agust här.

Jag har sett flera, framförallt tittare, kommentera att programmet skulle vara regisserat. Det är det inte alls i min upplevelse. Men jag kan se hur detta missuppfattats. Programmet är redigerat av SVT, men inte regisserat. Allt som sägs är deltagarnas egna påfund.

Låt mig förklara ur mitt perspektiv som deltagare. När vi har synk(läs: intervjuas) om vad som hänt under dagen då får vi frågor. Ibland får vi väldigt specifika frågor och kanske till och med ledande frågor. Exempelvis ”hur kändes det när hon gjorde si eller så?” Eller ”kan du berätta mer om när ni åkte båt”.

Vad vi ska göra och vad vi säger är helt och hållet upp till oss deltagare. Vi är fria att göra vad vi vill, med några undantag för obligatoriska aktiviteter och följa lagar. Ibland kanske vi till och med hjälpte till att producera en scen genom att föreslå aktiviteter, platser eller liknande.

Om det händer mycket ”av sig självt” då är jobbet enkelt för SVT. Håll kameran igång, byt batteri och fortsätt simma. Sen finns synkarna till för att förklara det som händer, varför vi säger eller gör vissa saker. För att ni tittare ska förstå oss deltagare. Här kan synkarna(läs: intervjuerna) ibland kännas som att produktionen försöker få oss att säga vissa specifika saker, och det vill dom just för att vi ska förstås. Men om dom ber mig att säga något som jag inte kan stå för, då skulle jag aldrig göra det. Däremot om jag säger något och fumlar med orden i en synk, då kan jag få säga det igen eller ibland kanske säga det lite mer kortfattat.

1. Det måste hända något medan kameran rullar.
2. Det som händer behöver förstås av en publik.

Produktionens uppdrag är att se till att det händer saker och att händelserna går att förstå.
Deltagarna bidrar med vad som händer och sägs. Vi hjälps åt att se till att det fångas i bild.

Om 1 och 2 inte går bra, då kliver produktionen in och uppmanar till aktivitet eller samtal. Det tror jag kan missuppfattas som regi. Det är inte regi, det är bara så man producerar detta tv program. Vi har inga repliker och det är deltagarna själva som bestämmer vad vi säger.

Hoppas att det gav lite klarhet.

Tack för att du delar med dig av hur det går till, det är intressant.

För att förtydliga dock så menade jag inte att hela programmet är regisserat, utan med den kommentaren hade jag en specifik scen i åtanke som en annan användare nämnde, den där Alex pratar ut om förhållandet till Lina med en av sina vänner, där vännen nämnde att "det finns inga perfekta förhållanden". Där fick jag intrycket av att samtalet inte hade uppstått om inte produktionen pushat för det. Men jag kan såklart ha fel om den saken.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-05-04 kl. 07:39.
Citera
2023-05-04, 07:49
Medlem
NiccoJs avatar
Senaste avsnittets höjdpunkt var när sex-Kalle berättade att han intervjuat deltagarna om deras sexuella erfarenheter vad de gillar osv… synd att inte detta sänds, hade varit underhållning på hög nivå.
Någon som tror sig veta hur den matchningen ser ut?
Citera
2023-05-04, 08:04
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Snacka om att du har noll självinsikt. Du sitter själv anonymt och skriver att någon tjej från nån annan reality-serie är det ”trashigaste du vet” men tycker det är så elakt att folk tycker Caroline är elak när hon mobbar en annan deltagare i tv. Ni är flera som har svåra problem med att andra har andra åsikter än vad ni har och går till personangrepp, jag orkade inte samla in alla citat från dig men du och några andra har kallat andra i tråden psykiskt störda, hoppas att alla som tycker si bryter ryggen osv. Caroline får helt legitim kritik, flera journalister som kåserar eller recenserar tv-program reagerar på samma saker när det gäller henne. Du har som sagt själv inga problem med att vara riktigt elak mot andra tjejer på tv, att ge dig på den här ”Sigrid” vem nu hon är enbart för hennes utseende och kalla henne det trashigaste du vet pga hennes hårfärg och bröststorlek är ju lägre än att påpeka att en deltagare i GVFÖ är taskig sin match och har en jävligt dryg och trist attityd.

Tokigt det hade varit om han bara överlät även det beslutet till henne, haha. Har svårt att se passion växa fram emellan dom faktiskt men trevligt om jag har fel.

Jag har flera gånger påpekat att jag själv inte är bättre eftersom jag kritiserar folk med silikonbröst och ankläppar mm. Men att jag gör det beror på att jag tycker det är ett sjukt, osunt ideal.
Nej jag har inte kallat någon psykiskt störd eller hoppats att någon bryter ryggen (?) men att argumentera med dig är meningslöst.
T ex när Carro förklarar skillnaden mellan djurvårdare och djursjukskötare- då är hon enligt dig stöddig... Du fultolkar allting och det blir tröttsamt att läsa.
Citera
2023-05-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumikameli
Carro är en fin person tycker jag att det verkar som. Hon har väldigt rak personlighet vilket vissa har svårt att ta, men tycker inte hon förtjänar all kritik hon har fått.

Du vet väl att "rak och ärlig" är en diplomatisk omskrivning för "socialt inkompetent" ?
Senast redigerad av Michalishenko 2023-05-04 kl. 08:52.
Citera
2023-05-04, 09:15
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Senaste avsnittets höjdpunkt var när sex-Kalle berättade att han intervjuat deltagarna om deras sexuella erfarenheter vad de gillar osv… synd att inte detta sänds, hade varit underhållning på hög nivå.
Någon som tror sig veta hur den matchningen ser ut?

Min gissning:
Carro och Agust - Visst sa Carro rakt ut att sex är viktigt för dem båda? Kan tänka mig de är rätt öppna för att experimentera lite baserat på ålder och att de ser lite alternativa ut båda två.
Ida och Arvid - Uppenbart att de båda tycker frekvent sex och "passion i vardagen" är viktigt. Såna som tycker förhållandet börjar dö om de inte har sex minst varannan dag. Tror inte de har några konstigheter för sig i sängen.
Stina och Fredrik - Såna som tycker att sex är en trevlig krydda i förhållandet, men det viktigaste är närhet (utan sex), respekt, kärlek och familjeliv. De tycker det är helt normalt att det är öken i några veckor om man har barn, stressigt jobb m.m.
Alex och Lina - Lite samma som Stina och Fredrik, de värderar annat mer än sex. Lina eventuellt lite frigid och Alex kan eventuellt ha något fotfetisch eller gilla lite mild bondage.
Citera
2023-05-04, 09:18
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Inte så komplicerat! En barfota man med örnhuvud, kostym och vingar.

Här har du en dålig bild
https://www.instagram.com/p/BMsJYHPgMsb/?igshid=MTIyMzRjYmRlZg==

1. Skrattade högt åt "nån slags bevingad liemansörn med skinnjacka.."
2. Ursäkta men vilken het bild?! Om inte Carro är ute ur bilden redan så tror jag hon får konkurrens nu.
Citera
2023-05-04, 09:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Klarade inte se mer än några sekunder. Vidrigt program. TV4 har ingen värdighet.

Vad har TV4 med detta att göra menar du?
Citera
2023-05-04, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag har flera gånger påpekat att jag själv inte är bättre eftersom jag kritiserar folk med silikonbröst och ankläppar mm. Men att jag gör det beror på att jag tycker det är ett sjukt, osunt ideal.
Nej jag har inte kallat någon psykiskt störd eller hoppats att någon bryter ryggen (?) men att argumentera med dig är meningslöst.
T ex när Carro förklarar skillnaden mellan djurvårdare och djursjukskötare- då är hon enligt dig stöddig... Du fultolkar allting och det blir tröttsamt att läsa.

Men tror du att jag tycker du skriver så himla intressanta inlägg? Har den tanken slagit dig? Det finns flertalet nick som skriver inlägg jag tycker är helt meningslösa. Jag scrollar vanligtvis förbi nonsens som du och vissa andra skriver istället för att klaga hela tiden vilket majoriteten av dina inlägg består av, och vet du vad, det finns dom som tycker att det är era off-topic personangrepp och problem med det fria ordet som förstör tråden. Vadå osunt ideal? Det ska väl du skita i hur andra kvinnor väljer att se ut? Dessutom nämnde du ett namn och skrev att hon var ”trashig”, ”det trashigaste du vet”. Caroline får kritik för sitt beteende, sen har hon själv valt i tv att pika sin match framför kameran flera ggr att han luktar illa och borde duscha, därav att hon får kommentarer om att det ser ut som att hon själv varken duschar eller borstar tänderna. Jag fultolkar verkligen inte allting heller, vad omogen du är. Tex håller jag inte på och skriver att Arvid har ett incestuöst förhållande med sin mormor som vissa gör, jag skriver inte att Ida är ytlig och ”kåt på uniformer” som du fultolkar henne. Jag tycker att Carro är konfrontativ och narcissistisk och det här är en tråd om hur man uppfattar programmet och deltagarna, du skulle kunna rannsaka dig själv innan du skriver fler inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in