2023-05-04, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Fast, nu undvek du vad folk har undrat i tråden, om telefonsamtalen med vänner och föräldrar är äkta eller på uppmaning av produktion. Om dialogen är delvis scriptad genom att vännen/föräldern på förhand fått direktiv på frågor och vad prata. Dessa scener ger alltid intrycket av att vara arrangerade. Samtalstonen stel och krystat.

Ja, det där med ledande frågor och uppmaningar om att göra vissa scener, omtagningar osv tycker jag innebär att det är regisserat.
Citera
2023-05-04, 12:53
Medlem
Kumikamelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Du vet väl att "rak och ärlig" är en diplomatisk omskrivning för "socialt inkompetent" ?
Jo men det är väl bättre att hon säger vad hon tycker istället för att låtsas tycka jättebra om Agust och gå runt och störa sig på honom i smyg. Om man inte kan ta det sen så är man kanske lite lättkränkt, men det verkar inte Agust vara för han blir nog inte kränkt. Fast om hon verkligen inte tror att det kan bli något mellan dem borde hon såklart avbryta nu.
Citera
2023-05-04, 13:27
Medlem
Så här ser en förälskad, attraherad Carro ut. När hon tittar på kameramannen eller gör yoga med honom:
https://www.instagram.com/p/CrJmjrwM5My/

Det som gör deat så trist att höra att paren har en kameraman som hänger som ett tredje hjul med dem, är att vi vet då att det finns en person närvarande som kunnat bryta och kalla in hjälp när psykande och trakasserier satts i gång. Märta och Alex kameraman hade kunnat bryta när de kom in och såg att det inte fanns enskilda sängar och bara en dubbelsäng och Märta började bygga kuddmur. Susanna och Grävis kameraman hade kunnat ringa produktionen och skickat hem Susanna när hon började ge sig på Johan. Det är ett riktigt vidrigt skitprogram.
Citera
2023-05-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Fast, nu undvek du vad folk har undrat i tråden, om telefonsamtalen med vänner och föräldrar är äkta eller på uppmaning av produktion. Om dialogen är delvis scriptad genom att vännen/föräldern på förhand fått direktiv på frågor och vad prata. Dessa scener ger alltid intrycket av att vara arrangerade. Samtalstonen stel och krystat.

Jag tycker att jag svarade på det, men jag kan fylla i då att även samtalen som jag haft med mina vänner har inte varit skriptade. Inga samtal var skriptade, inga repliker gavs ut till mig, mina vänner eller familj. Det kan vara så att andra deltagare har fått repliker levererade till sig, det kan jag inte svara för. Men det är i så fall upp till deltagaren om den vill säga detta eller inte.
Citera
2023-05-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Tack för att du delar med dig av hur det går till, det är intressant.

För att förtydliga dock så menade jag inte att hela programmet är regisserat, utan med den kommentaren hade jag en specifik scen i åtanke som en annan användare nämnde, den där Alex pratar ut om förhållandet till Lina med en av sina vänner, där vännen nämnde att "det finns inga perfekta förhållanden". Där fick jag intrycket av att samtalet inte hade uppstått om inte produktionen pushat för det. Men jag kan såklart ha fel om den saken.

Jag förstår att man kanske vill anta det när det är nånting som känns lite "off". Men efter min erfarenhet med produktionen skulle jag säga att inget är regisserat.
Citera
2023-05-04, 14:37
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Inte så komplicerat! En barfota man med örnhuvud, kostym och vingar.

Här har du en dålig bild
https://www.instagram.com/p/BMsJYHPgMsb/?igshid=MTIyMzRjYmRlZg==

Ungefär som vi trodde då alltså!😃 Minus skinnjackan.
Men jag blir faktiskt lite nyfiken så måste ställa följdfrågan varför du har en barfota man med örnhuvud där?

Tack för bilden!
Citera
2023-05-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Ungefär som vi trodde då alltså!😃 Minus skinnjackan.
Men jag blir faktiskt lite nyfiken så måste ställa följdfrågan varför du har en barfota man med örnhuvud där?

Tack för bilden!

Två anledningar.

1. Min far heter Helgi Örn Helgason och har en örn tatuerad på sin arm sedan typ 40 år tillbaka. Jag heter Agust Örn Helgason. Sen barnsben har jag velat ha en örn tatuerad på mig. När jag skickade bilden på min ny-tatuerade rygg till min far 2016 så sade han: "Så du gjorde den till slut!" Örnen är jag, och min koppling till min familj och framförallt farsan.

2. Jag flyger ibland gyrokopter. När flög i Sydafrika då var jag kusligt nära att dö i en frontalkrock med en stor örn. I sista sekund vek örnen upp och exploderade mot rotorbladet. Fjädrar flög och gyrokoptern studsade till. Jag vek åt sidan och nödlandade. Jag gjorde bara varv, så jag var nära landningsbanan - det var med andra ord ingen fara. Men jag blev redigt skrämd. Jag flög i 140 km/h och jag satt längst fram bakom en fjuttig plexiglasskiva. Hade örnen inte vikt undan vi båda strykt med. Det känns litegrann som att örnen offrade sitt liv för att jag skulle få leva. Men sanningen är väl egentligen mer tråkig - att jag hade ihjäl örnen och att örnen bara försökte väja undan för att rädda sig själv.

Örnen var planerad sedan länge. Kollisionen med örnen blev en spark i röven. Jag tatuerade mig månaden därpå i Kapstaden.

Varför är den hybrid mellan fågel/människa, barfota, har kostym? Det kan ni få spekulera fritt i
Citera
2023-05-04, 15:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Deltagarna i serien är sällan attraktiva, enligt min smak, alltså inte objektivt , men en jag verkligen gillade var tidigare nämnda Grävis (Johan). Gillade också Albin som efter sin olyckliga matchning tack och lov fick möta den riktiga kärleken och är lyckligt gift och har barn.
Båda dessa var enligt mig guldkillar som fick för mycket kritik av sin partner i programmet.

Jag tror det är därför jag gillar Stina och Fredrik, de är inte orimligt romantiska på direkten men håller inte heller på med något själsdödande hackande på varandra. Då kan något som är fint på riktigt i lugn och ro växa fram.
Citera
2023-05-04, 15:46
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Två anledningar.

1. Min far heter Helgi Örn Helgason och har en örn tatuerad på sin arm sedan typ 40 år tillbaka. Jag heter Agust Örn Helgason. Sen barnsben har jag velat ha en örn tatuerad på mig. När jag skickade bilden på min ny-tatuerade rygg till min far 2016 så sade han: "Så du gjorde den till slut!" Örnen är jag, och min koppling till min familj och framförallt farsan.

2. Jag flyger ibland gyrokopter. När flög i Sydafrika då var jag kusligt nära att dö i en frontalkrock med en stor örn. I sista sekund vek örnen upp och exploderade mot rotorbladet. Fjädrar flög och gyrokoptern studsade till. Jag vek åt sidan och nödlandade. Jag gjorde bara varv, så jag var nära landningsbanan - det var med andra ord ingen fara. Men jag blev redigt skrämd. Jag flög i 140 km/h och jag satt längst fram bakom en fjuttig plexiglasskiva. Hade örnen inte vikt undan vi båda strykt med. Det känns litegrann som att örnen offrade sitt liv för att jag skulle få leva. Men sanningen är väl egentligen mer tråkig - att jag hade ihjäl örnen och att örnen bara försökte väja undan för att rädda sig själv.

Örnen var planerad sedan länge. Kollisionen med örnen blev en spark i röven. Jag tatuerade mig månaden därpå i Kapstaden.

Varför är den hybrid mellan fågel/människa, barfota, har kostym? Det kan ni få spekulera fritt i

Faktiskt väldigt cool backstory!
Blev inte Carro imponerad av den??

Ja om örnen är du så är det väl därför den är hybrid tänker jag? Å barfota verkar du ju trivas med att vara. Kostymen är jag däremot ytterst ännu mer nyfiken på nu meeen jag är nöjd ändå!
Citera
2023-05-04, 15:47
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Deltagarna i serien är sällan attraktiva, enligt min smak, alltså inte objektivt , men en jag verkligen gillade var tidigare nämnda Grävis (Johan). Gillade också Albin som efter sin olyckliga matchning tack och lov fick möta den riktiga kärleken och är lyckligt gift och har barn.
Båda dessa var enligt mig guldkillar som fick för mycket kritik av sin partner i programmet.

Jag tror det är därför jag gillar Stina och Fredrik, de är inte orimligt romantiska på direkten men håller inte heller på med något själsdödande hackande på varandra. Då kan något som är fint på riktigt i lugn och ro växa fram.

Albin var lätt den gulligaste killen som varit med tycker jag. Kul att läsa att det blev bra för honom sedan!
Citera
2023-05-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Albin var lätt den gulligaste killen som varit med tycker jag. Kul att läsa att det blev bra för honom sedan!
Mats Ingelborn har det också gått bra för. Gift med 15 år yngre kvinna än söta, stiliga Elizabeth Feurst. Minns hur käck han var när han tittade på underklädesmodeller när hon satt bredvid i soffan.
Citera
2023-05-04, 16:19
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeVronsky
Mats Ingelborn har det också gått bra för. Gift med 15 år yngre kvinna än söta, stiliga Elizabeth Feurst. Minns hur käck han var när han tittade på underklädesmodeller när hon satt bredvid i soffan.

Omg dem hade jag glömt bort!😂
Eller helt ärligt kommer jag inte ihåg stackars Mats men Elizabeth med snörpmunnen som ville ha en sockergammelfarfar minns jag allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in