Citat:
Ursprungligen postat av
Huzzah
Ungefär som vi trodde då alltså!😃 Minus skinnjackan.
Men jag blir faktiskt lite nyfiken så måste ställa följdfrågan varför du har en barfota man med örnhuvud där?
Tack för bilden!
Två anledningar.
1. Min far heter Helgi Örn Helgason och har en örn tatuerad på sin arm sedan typ 40 år tillbaka. Jag heter Agust Örn Helgason. Sen barnsben har jag velat ha en örn tatuerad på mig. När jag skickade bilden på min ny-tatuerade rygg till min far 2016 så sade han: "Så du gjorde den till slut!" Örnen är jag, och min koppling till min familj och framförallt farsan.
2. Jag flyger ibland gyrokopter. När flög i Sydafrika då var jag kusligt nära att dö i en frontalkrock med en stor örn. I sista sekund vek örnen upp och exploderade mot rotorbladet. Fjädrar flög och gyrokoptern studsade till. Jag vek åt sidan och nödlandade. Jag gjorde bara varv, så jag var nära landningsbanan - det var med andra ord ingen fara. Men jag blev redigt skrämd. Jag flög i 140 km/h och jag satt längst fram bakom en fjuttig plexiglasskiva. Hade örnen inte vikt undan vi båda strykt med. Det känns litegrann som att örnen offrade sitt liv för att jag skulle få leva. Men sanningen är väl egentligen mer tråkig - att jag hade ihjäl örnen och att örnen bara försökte väja undan för att rädda sig själv.
Örnen var planerad sedan länge. Kollisionen med örnen blev en spark i röven. Jag tatuerade mig månaden därpå i Kapstaden.
Varför är den hybrid mellan fågel/människa, barfota, har kostym? Det kan ni få spekulera fritt i