Citat:
Ursprungligen postat av
IvyJulep
Jag reflekterade över en sak gällande senaste avsnittet, som jag också gjorde efter det första. I senaste avsnittet sitter Alexander och pratar med en killkompis om känslor och relationer. Precis som i första avsnittet där flera av de manliga deltagarna gjorde samma sak.
Är det här vanligt förekommande tror ni, eller är det så att den typen av person som söker till programmet också är den typen av person som har sådana konversationer? För jag kan inte känna igen mig alls i detta, jag har aldrig haft någon konversation med en kompis om känslor eller relationer och liknande och det skulle kännas oerhört främmande att prata om med någon annan om det.
Eller det kanske är ganska regisserade scener där de har blivit tillsagda att prata om dylikt?
Att älta känslor som kvinnor gör tycker inte jag att jag gör med mina vänner men att söka stöd när man är nere (utan att älta det i dagar), relationsråd (ex när jag tvekade om jag skulle separera från mitt ex) är normalt bland mina vänner och vi är knappast feministiska hens.
Har genom åren även fått bra råd om livet, vänskap och relationer från mina föräldrar och min mormor. Hade inte varit den jag är idag om jag inte stött och blött saker med dem.
Men är jag riktigt ledsen eller sur då vill jag processera helt på egen hand, i all fall initialt och så är nog många män.