2023-05-03, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Stina och Fredrik är det mest svårtolkade paret. Stina beter sig som hon har det väldigt trevligt med en arbetskamrat, Fredrik beter sig osäkert. Sett utifrån tycker jag att paret matchar varandra utseendemässigt ganska bra, de har liknande värderingar och allt men finns attraktionen? Jag tror så här att när Stina tar beslut om Go eller No Go för parets framtid kommer hon komma fram till att detta är good enough. Hon har tillräckligt med erfarenhet för att veta att man aldrig kan få allt, Fredrik kvalar in på många punkter, kniper det kan det sexuella lösas på andra sätt via swinging, tillfälliga möten på arbetsplatsen eller med hjälp av någon app för diskreta möten.

Jag tror Stina tyckte det var trevligt att gå och handla en parfym till Fredrik, precis som hon brukar göra med sina vänninor, man doftar, diskuterar och prövar nya parfymer utan stress och tanke på tid.

Hur tror du att Fredrik kommer resonera då? Jag har svårt att tro att dom väljer varandra själva. Inte för att det är nåt fel på nån av dom, jag tycker bägge är fina människor och ser bra ut, men tycker inte nån av dom verkar trivas i den andres sällskap eller få ut något av det här mer än att dom nu har någon att komma hem till.
Citera
2023-05-03, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag hoppas att det här programmet kan inspirera Agust till att kanske slipa av lite av de bitar hos honom som behövs för att passa en framtida partner. Vi ser ju alla de kvalitéer han har. Men vi anar också att det finns en del som han slarvat med. Är det så att Agust är alltför förtjust i att springa omkring au naturelle och inte gärna använder tvål och vatten annat än för att diska, så är det ju en något lätt avtändande sak för damerna. Men som är lätt åtgärdad. (Med stark reservation för att jag kan ha fel på den punkten, men jag tar det som exempel). Jag tycker att Agust har visat många personliga egenskaper som gör honom till en bra partner och förälder i framtiden. Men det har uppenbarligen inte fungerat tidigare, så jag hoppas att programmet kan ge honom en skjuts på den punkten.

Jag hoppas bara att det inte blir för Agust som för våran Grävis, det var fruktansvärt att se hur han behandlades och blev sårad. Vad jag vet enligt hans instagram så har han inte hittat någon stadigvarande dam.

Roligt att hon pikar honom om att han borde duscha hela tiden när det första jag tänker när jag ser henne i bild är ”Har hon borstat tänderna?” och ”Har hon tvättat håret?”.
Citera
2023-05-03, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ja det är en bra diss isåfall, som August borde ta efter

Själv är jag så tråkig att jag bara hörde att han gillade överslafar, som man ju gör som barn

Det är väldigt omoget att hålla på och ”dissa” som ett sätt att flirta, så gör osäkra småpojkar på förskolan… Det krävs också en omogen motpart för att det ska fungera. Tror att Carro mer hade blivit sur.
Citera
2023-05-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hur tror du att Fredrik kommer resonera då? Jag har svårt att tro att dom väljer varandra själva. Inte för att det är nåt fel på nån av dom, jag tycker bägge är fina människor och ser bra ut, men tycker inte nån av dom verkar trivas i den andres sällskap eller få ut något av det här mer än att dom nu har någon att komma hem till.

Mycket beror på att Stina saknar umgängesförmåga.
Citera
2023-05-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Så olika man tycker. Alla killarna är oattraktiva och inte alls snygga i mitt tycke. Militären ser nästan lite feminin ut. Inga riktiga män det här.

Hur ser en riktig man ut i dina ögon?
Citera
2023-05-03, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Att försöka hålla sig till någorlunda bra rutiner när det gäller sömn är naturligtvis en bra tanke. Men om du som Arvid lever som en skalman med sov och matklocka och inte mår bra om du inte somnar samma tid, ja då tror jag det är en jävligt dålig idé att skaffa barn. Jag gissar på att en sån som Arvid inte skulle ta en enda natt om de så fick ett barn med kolik, det blir frugan som får dra lasset och i slutändan lämnar relationen pga att hon ”tappat bort sig själv”. Ganska uppenbart att han tar sig själv på alldeles för stort allvar och Ida svansar efter.

Vad händer om han inte får sina sömnbehov uppfyllda? Jag tror han blir allt annat än charmerande och bryter ihop totalt för ingenting. Hoppas verkligen man får se den biten isf men då krävs det att Ida börjar ställa lite egna krav också.

Det där är en felaktig slutsats. Att ha rutiner är ett tecken på mental styrka snarare än något annat.

Hans utbildning och roll uppe i Arvidsjaur på K4 är betydligt tuffare än att ha bebis. Lovar dig att du inte får sova som du vill i det militära. Åtminstone inte som jägarsoldat.

Att ha bebis är jobbigt men trots allt klarar i princip alla av det. Så är inte fallet på K4.
Citera
2023-05-03, 09:17
Medlem
Citat:
Roligt att hon pikar honom om att han borde duscha hela tiden när det första jag tänker när jag ser henne i bild är ”Har hon borstat tänderna?” och ”Har hon tvättat håret?”.

Ja hon ser alltid smutsig och ofräsch ut av någon anledning.
Citera
2023-05-03, 09:18
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Exakt så tänker jag med. Hon ser konstant ofräsch ut.
Citera
2023-05-03, 09:34
Medlem
MurrayHewitts avatar
Precis som ”jag är stark och säger vad jag tycker” är en klassisk försvarsmekanism när man blivit dumpad så är det ju tydligt att Carros trista och trötta still bara handlar om att hon inte alls känner något för Agust. Hon är i fasen där hon letar fel och tror inte det kommer sluta bra. Naturligtvis hade hon inte varit ”en person som måste ha tid för sig själv” eller som blivit rasande när nån hoppar över en avspärrning om hon känt någon slags attraktion.

Man kan väl bara hoppas att det snart blir lite mer öppna kort och att de bara avslutar det direkt.
Citera
2023-05-03, 09:43
Medlem
wendy1s avatar
Stina är så jädra vacker. Carro har sååå härligt skratt och är så söt! August är också vacker och såå snäll! De andra är jag likgiltlig inför. Ida känns dock väldigt kåt på uniformer. Tror inte på Ida och vad han nu heter i längden.
Citera
2023-05-03, 10:02
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jo det löser sig säkert. Men kolikbarn är en klass för sig. Då får man verkligen på riktigt aldrig sova. Jag blev helt konstig av det.

Men nu brukar jag göra precis som du skriver. Sambon lägger sig 22 och jag som är nattmänniska är uppe till 01-02. Han får ta alla morgnar och jag går upp alla gånger på natten. Och nu är kolikbebisen stor så inget gallskrik 18-04 längre. Men hade varit värre om man varit ensam.

Ja det är en klass för sig helt klart och går inte att jämföra med något jobb. Ett av mina barn sov inte en natt på 4 år...och det var tusen ggr tuffare än när jag jobbade heltid natt och pluggade heltid samtidigt. Sov nog ca 2-3 h/dygn då, men var inte ens hälften så mentalt sliten som när man skulle passa skrikiga barn utan sömn år in och år ut. Tror det blir tufft för Arvid att inte kunna ha sina rutiner och att han inte kan planera. Barnet styr, föräldern får bara åka med.
Citera
2023-05-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Caroline: ”Det känns lite tråkigt att jag måste vara morsa och säga åt honom att inte hoppa över avspärrningar”

Vem tvingar henne??

Extremt torr och gnällig människa.

Håller med! Skämskudden är framme och mitt medlidande för August är STORT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in