2023-05-03, 19:03
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Det är inget gräv utan info från pålitliga gemensamma bekanta. Du behöver inte värdera den informationen. Jag, däremot, kan inte un-know it utan ser allt genom det rastret.

Jag gillar verkligen den riktiga Sylvia Plath men inte de elakheter du skriver.
Citera
2023-05-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Carro är ju härlig med sitt stora skratt! Att hon är tråkig som vissa surpuppor här skriver stämmer inte.
Kanske att hon inte är lika busig som Agust alla gånger? Men busigheten finns ju helt klart där med hennes skratt och söta lugg.

Håller med! Tycker hon är charmig och väldigt söt.
Citera
2023-05-03, 19:08
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Håller med! Tycker hon är charmig och väldigt söt.

Jaaaa ❤️
Säkert många som tycker, men här hörs ju mest de som ska kritisera. (Vet att jag också gör det ibland...)
Citera
2023-05-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag gillar verkligen den riktiga Sylvia Plath men inte de elakheter du skriver.

Det är sant, det jag skriver, men kanske är det elakt att skriva ut det ändå. Får fundera på det.
Ljuger man har man förverkat sin rätt att bli bra behandlad själv, är nog min inställning rent generellt.
Citera
2023-05-03, 19:16
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Det är sant, det jag skriver, men kanske är det elakt att skriva ut det ändå. Får fundera på det.
Ljuger man har man förverkat sin rätt att bli bra behandlad själv, är nog min inställning rent generellt.

Hon kan ju ha skäl som inte du känner till. Är du läkare?
Citera
2023-05-03, 19:26
Medlem
Jag reflekterade över en sak gällande senaste avsnittet, som jag också gjorde efter det första. I senaste avsnittet sitter Alexander och pratar med en killkompis om känslor och relationer. Precis som i första avsnittet där flera av de manliga deltagarna gjorde samma sak.

Är det här vanligt förekommande tror ni, eller är det så att den typen av person som söker till programmet också är den typen av person som har sådana konversationer? För jag kan inte känna igen mig alls i detta, jag har aldrig haft någon konversation med en kompis om känslor eller relationer och liknande och det skulle kännas oerhört främmande att prata om med någon annan om det.

Eller det kanske är ganska regisserade scener där de har blivit tillsagda att prata om dylikt?
Citera
2023-05-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag reflekterade över en sak gällande senaste avsnittet, som jag också gjorde efter det första. I senaste avsnittet sitter Alexander och pratar med en killkompis om känslor och relationer. Precis som i första avsnittet där flera av de manliga deltagarna gjorde samma sak.

Är det här vanligt förekommande tror ni, eller är det så att den typen av person som söker till programmet också är den typen av person som har sådana konversationer? För jag kan inte känna igen mig alls i detta, jag har aldrig haft någon konversation med en kompis om känslor eller relationer och liknande och det skulle kännas oerhört främmande att prata om med någon annan om det.

Eller det kanske är ganska regisserade scener där de har blivit tillsagda att prata om dylikt?
Att älta känslor som kvinnor gör tycker inte jag att jag gör med mina vänner men att söka stöd när man är nere (utan att älta det i dagar), relationsråd (ex när jag tvekade om jag skulle separera från mitt ex) är normalt bland mina vänner och vi är knappast feministiska hens.

Har genom åren även fått bra råd om livet, vänskap och relationer från mina föräldrar och min mormor. Hade inte varit den jag är idag om jag inte stött och blött saker med dem.

Men är jag riktigt ledsen eller sur då vill jag processera helt på egen hand, i all fall initialt och så är nog många män.
Citera
2023-05-03, 19:42
Medlem
Citat:

Jag tror att i just det här programmet är det regisserat. Lika väl som när jag läser deltagarnas instagram och de säger att en del av programmet handlar om att få oss tittare att börja prata och reflektera hemma, som om det är nån jävla stasi-tv där vi ska uppfostras. Detta är ju en så kvalitativt låg produktion som utnyttjar deltagarna, särskilt de som medvetet felmatchas under årens lopp. Den reflektionen saknas helt hos deltagarna. Hur jävla dumma är de som söker till programmet?? Producenternas enda mål är att få deltagarna att hålla ihop i 5 veckor. Till vilket pris som helst, även till priset av den psykiska hälsan.
Citera
2023-05-03, 19:44
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Det är absolut regisserat, kanske inte till 100%, men det är delar som kompletterar programmet i övrigt för att lufta tankarna hos deltagarna i vissa specifika situationer.
Citera
2023-05-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Lite som tacoparet? Det var väl inte direkt gnistor kring dem heller eller minns jag fel...?

Ja precis, bortsett från att Stina och Fredrik är något äldre och har något mer sofistikerade hobbys, som viiiin och resor, än tacos.
Citera
2023-05-03, 20:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Ja precis, bortsett från att Stina och Fredrik är något äldre och har något mer sofistikerade hobbys, som viiiin och resor, än tacos.

Trots att jag tycker att de är felmatchade har båda kvar det unga vuxna ungdomshullet. Den saken kan annars vara felmatchande.
Citera
2023-05-03, 20:06
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är väldigt omoget att hålla på och ”dissa” som ett sätt att flirta, så gör osäkra småpojkar på förskolan… Det krävs också en omogen motpart för att det ska fungera. Tror att Carro mer hade blivit sur.
Man ska inte göra det i syfte att flirta, utan man ska vara den skitstövel man är vi har kanske olika definitioner av dissa också

När man dissar ska man verkligen mena det, men uttrycka kritiken på ett skonsamt humoristiskt sätt, för man får så mycket tillbaka sen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-03 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in