2023-04-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, enda sättet att slippa försörja ett barn är att se till så att det inte blir nåt.

Nej, om man gnäller om en tusenlapp i månaden som är en piss i luften så får man helt enkelt inte ha sex om det är så viktigt.

Några pengar kan man inte förvänta sig bara för att man blev gravid. Då får man avstå ifrån sex helt enkelt som kvinna.
Citera
2023-04-29, 18:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Hur någonting kan vara "mycket värre" än att någon dör är svårt att föreställa sig. Jag antar att detta är skälet till att du vägrat diskutera de rent moralfilosofiska rättfärdigandena bakom din hållning?

Så uttryckte jag mig inte eller hur? Jag skrev att jag är för tillgången till säkra aborter fram till en viss gräns eftersom alternativet är mycket värre. Jag skrev inte att något var mycket värre än att någon dör (bara massa vagt svammel från din sida).

Läs bakåt i tråden, jag har uttryckt min moraliska ståndpunkt många gånger. Kort sagt, jag sätter alltid födda människors liv och hälsa framför foster i vecka 7-9. Plus att jag inte vill se oönskade barn som kommit till via våldtäkt, prostitution, massvåldtäkter, osv, svälta, leva i misär, bli kriminella/sjuka/dö/utnyttjas/osv. Finns tillräckligt med barn som ingen vill kännas vid som dör unga efter att levt i missbruk, fattigdom och annan misär.

Citat:
Det könsrelaterade paradigmskiftet måste gå ut på att återgå till normala och hälsosamma mänskliga relationer, samhällen och nationer. Sånt som feminister brukade avfärda som patriarkala förtryckningsmekanismer visade sig – föga förvånande – ha avgörande civilisatoriska implikationer (äktenskapet, könsnormer, moral, religion, osv).

Vad är normala och hälsosamma relationer, samhällen och nationer enligt dig? Finns det något land i nutid som du kan ge som exempel som överensstämmer med din syn på detta?

Citat:
Flera andra användare har redan belyst det flagranta hyckleriet i ditt och andras bakvända resonemang. Ni verkar tycka att oönskade graviditeter är ett problem, och att problemet kan lösas medelst "bättre utbildning", "säkra preventivmedel", och så vidare, men allt detta existerar redan, och problemen eskalerar fortfarande. Varför?

Nej alla kvinnor världen över har inte tillgång till och/eller kunskap om säkra preventivmedel eller säkra aborter. Dessutom passar preventivmedeln som finns för kvinnor långtifrån alla. Och det finns inte så många bra/säkra hormonfria preventivmedel för kvinnor heller.

Du behöver inte kalla mig för "ni", du-reformen infördes för flera årtionden sen.

Jag anser att ca 36 000 aborter om året för ett land som Sverige är för många, men jag vill inte lösa det med en massa förbud. Då är utbildning och förebyggande arbete ett mycket bättre alternativ.

Hur vill du praktiskt lösa situationen med miljontals oönskade barn per år som ingen vill ta ansvar för? För du vet troligen liksom jag att aborter utförs även i patriarkala/religiösa/traditionella/konservativa länder där abort mer eller mindre är totalförbjudet. Som i Polen (och det är bara ett land):

https://www.svd.se/a/e9712594-365f-3...tal-av-aborter

"Officiellt utfördes inte mer än 151 aborter i Polen år 2000. Men mörkertalet är enormt. Kvinnorättsorganisationen Polish Federation för Women and Family Planning räknar med 80 000-200 000 olagliga aborter varje år. Den höga siffran beror på att många använder aborter i stället för preventivmedel. Enkäter från år 2000 tyder på att 40 procent av polackerna aldrig använt preventivmedel."
Senast redigerad av Jenny9 2023-04-29 kl. 18:15.
Citera
2023-04-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej alla kvinnor världen över har inte tillgång till och/eller kunskap om säkra preventivmedel eller säkra aborter.

Vafan tror du att dom lever i djungeln bland lejonen i afrika eller, dom har iphones där med.
Citera
2023-04-29, 18:17
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingdnahehe
Men kostnaden är ovidkommen i sammanhanget du kan försörja ett barn på egen hand utan problem 10x om med en lön så det är helt orimligt att tvinga någon när hon själv är den som velat ha barnet inte mannen.
Fast det är ju barnet som inte kan försörja sig själv. Därför måste någon annan försörja det vilket därför åläggs de två som gjort det. Även om de inte alls vill använda sina pengar till att köpa mat och kläder åt en unge.
Citat:
Nej, om man gnäller om en tusenlapp i månaden som är en piss i luften så får man helt enkelt inte ha sex om det är så viktigt.

Några pengar kan man inte förvänta sig bara för att man blev gravid. Då får man avstå ifrån sex helt enkelt som kvinna.
Ja kvinnor som hellre vill använda sina pengar på annat än att försörja barn får också se till att det inte blir något.
Citera
2023-04-29, 18:17
Medlem
Citat:

En annan grej man skulle kunna införa är att om inte kvinnan fått mannens godkännande på att han vill göra henne gravid så räknas det som våldtäkt av mannen om hon blir gravid.

Dvs innan sexet måste hon fråga, vill du ha barn med mig? Om han säger nej, så blir hon gravid och inte skyddar sig så räknas det som våldtäkt och hon får betala böter till mannen samt han blir inte underhållsskyldig.
Citera
2023-04-29, 18:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vafan tror du att dom lever i djungeln bland lejonen i afrika eller, dom har iphones där med.

"I Afrika" - den afrikanska kontinenten är gigantisk. Många länder, många folkslag, ännu fler språk och kulturer. Och vad fick dig att tro att jag syftade enbart på "i Afrika"? Din dumme fan
Citera
2023-04-29, 18:19
Medlem
Citat:
Fast det är ju barnet som inte kan försörja sig själv. Därför måste någon annan försörja det vilket därför åläggs de två som gjort det. Även om de inte alls vill använda sina pengar till att köpa mat och kläder åt en unge.

Ja kvinnor som hellre vill använda sina pengar på annat än att försörja barn får också se till att det inte blir något.

Jo men i detta fallet är det ju kvinnan som vill ha barn så då får hon ju betala för det själv. Bara för att man har sex vill man inte uatomatiskt ha barn vetu.

Och man kan inte kräva pengar för att det kostar, det kostar så lite så det är helt orimligt.

Underhåll ska endast betalas ut om båda föräldrarna var villiga och ville ha barn. Blir en tjej gravid av misstag så är det på hennes ansvar och hon får gråta då för en tusenlapp om det är så, det är inget hon behöver ha det går bra försörja ett barn utan, en burk babymat kostar liksom 30kr eller nått.
Citera
2023-04-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"I Afrika" - den afrikanska kontinenten är gigantisk. Många länder, många folkslag, ännu fler språk och kulturer. Och vad fick dig att tro att jag syftade enbart på "i Afrika"? Din dumme fan

Oh jävlar har du mens eller kärringjävel, du verkar ju helt blåst som tror negrerna springer runt i djungeln och inte har kunskap om abort haha tröga fetto
Citera
2023-04-29, 18:23
Citat:
Jo men i detta fallet är det ju kvinnan som vill ha barn så då får hon ju betala för det själv. Bara för att man har sex vill man inte uatomatiskt ha barn vetu.

Och man kan inte kräva pengar för att det kostar, det kostar så lite så det är helt orimligt.

Underhåll ska endast betalas ut om båda föräldrarna var villiga och ville ha barn. Blir en tjej gravid av misstag så är det på hennes ansvar och hon får gråta då för en tusenlapp om det är så, det är inget hon behöver ha det går bra försörja ett barn utan, en burk babymat kostar liksom 30kr eller nått.
Ja, och hon får ju betala för det själv också. Plus att barnet också får av pappan, då får barnet det ännu bättre. Mamman och pappan får gråta då, det är inga pengar de behöver ha men barnet behöver ha dem.
Citera
2023-04-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ja, och hon får ju betala för det själv också. Plus att barnet också får av pappan, då får barnet det ännu bättre. Mamman och pappan får gråta då, det är inga pengar de behöver ha men barnet behöver ha dem.

Nej barnet behöver inte bli försörjd av pappan du kan försörja ett barn på egen hand, Att äta mcdonalds varje dag är ingen mäsnklig rättighet vetu.

Kvinnan ansvarar för sin egen kropp, och om hon ska göra abort och om hon blir gravid. För att en man har sex betyder inte att han vill ha barn vetu hur många sunkiga jävla brudar jag knullat när jag var yngre när jag va dyngrak som jag hellre hade hängt mig själv än att ha ett barn med.

Underhåll ska vara för när pappan och mamman vill ha ett barn ihop och sen skiljer sig. Inte för att något fetto blir gravid på fyllan vetu
Citera
2023-04-29, 18:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kan ju tycka att abort är helt rätt sålänge män också har en lika lång tidsfrist att avsäga sig faderskap i en såkallad juridisk abort.

Eller så måste kvinnan ha mannens godkännande för abort eller att fullfölja en graviditet.

För man ska inte kunna springa runt på tinder och bli gravid och sen kunna kräva pengar av mannen varje månad då får man stå sitt kast och inte ha sex isåfall om 1000kr i månaden underhåll är så jävla viktigt.

Citat:
Alternativet är ju annars helt enkelt att om kvinnan är gravid och säger jag tänker behålla barnet. Och graviditeten bara gått några veckor eller innan 12veckor tidpunkten.

Så åker man bara till henne och slår henne stenhårt i magen tills hon får missfall. Eftersom det inte är något barn än så kan du inte åka dit för något förutom då misshandel.

Kostnaden blir med andra ord betydligt billigare än att behöva punga ut underhåll i 20år eller vad det nu blir.

Vill man inte va så grov så säger man bara att jag vill att vi träffas diskuterar detta så bjuder man på mat och smular ner en massa abortpiller i maten bara.

Kom ihåg att det inte är mord eller liknande för det är bara en abortstadie fortfarande.

Citat:
Tänk er såhär, ngn häxa man legat med lite, blir gravid, försöker snärja en ungefär "Jag ska behålla det oavsett!"

Sen har hon vart med sin morsa på stan och handlat babykläder hon är gravid vecka 8.

Sitter på ett café och drömmer sig bort, klappar på sin mage och pratar med barnet.

Så kommer du förbi och sparkar henne i magen så hon får missfall.

SKriker bara "Abort" haha

Det enda du kommer åka dit för är att du sparka henne i magen, misshandel av normalgraden blir halvdryga böter men mkt billigare än att betala underhåll som sagt.

Varför skulle du/någon man vara så korkad(e) att du/de ligger med en "häxa" några gånger utan kondom? Eller för den delen, överhuvudtaget?
Citera
2023-04-29, 18:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Oh jävlar har du mens eller kärringjävel, du verkar ju helt blåst som tror negrerna springer runt i djungeln och inte har kunskap om abort haha tröga fetto

Ahh ok, same troll different konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in