2023-04-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingdnahehe
Nej barnet behöver inte bli försörjd av pappan du kan försörja ett barn på egen hand, Att äta mcdonalds varje dag är ingen mäsnklig rättighet vetu.

Kvinnan ansvarar för sin egen kropp, och om hon ska göra abort och om hon blir gravid. För att en man har sex betyder inte att han vill ha barn vetu hur många sunkiga jävla brudar jag knullat när jag var yngre när jag va dyngrak som jag hellre hade hängt mig själv än att ha ett barn med.

Underhåll ska vara för när pappan och mamman vill ha ett barn ihop och sen skiljer sig. Inte för att något fetto blir gravid på fyllan vetu
Barnet behöver bli försörjt och de pengarna tas från de två som gjort det. Uppenbarligen så tycker man inte att det räcker att ta pengar bara från en av de två som gjort det eftersom barnet då får för lite.
Citera
2023-04-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Barnet behöver bli försörjt och de pengarna tas från de två som gjort det. Uppenbarligen så tycker man inte att det räcker att ta pengar bara från en av de två som gjort det eftersom barnet då får för lite.

Ja men det där är ett förlegat stenålderssystem ifrån 50-talet när kvinnan var hemma och mannen arbetade.

Det gäller inte idag, det kostar inget att köpa babymat som ger skäl att mannen ska ha försörjningsplikt såtillvida det inte varit en skilsmässa där båda varit med på att skaffa barn.

Vill man behålla ett barn för man blev gravid ensam av eget bevåg så får man betala för det själv. Barnbidraget räcker att täcka burkmat ska se vafan det kostar snabbt

ah här 10kr typ https://www.coop.se/handla/varor/bar...-7310100690548

Vad är det 300kr på en månad wow, barnbidraget täcker det sen får man väl slänga ut en tusenlapp av sina egna pengar om man nu ska ha barn själv så jävla dyrt är det inte.

Finns inget fog att tvinga någon att betala underhåll som inte ens ville ha barn vi lever inte på 1800talet längre
Citera
2023-04-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ja men det där är ett förlegat stenålderssystem ifrån 50-talet när kvinnan var hemma och mannen arbetade.

Det gäller inte idag, det kostar inget att köpa babymat som ger skäl att mannen ska ha försörjningsplikt såtillvida det inte varit en skilsmässa där båda varit med på att skaffa barn.

Vill man behålla ett barn för man blev gravid ensam av eget bevåg så får man betala för det själv. Barnbidraget räcker att täcka burkmat ska se vafan det kostar snabbt

Vad är det 300kr på en månad wow, barnbidraget täcker det sen får man väl slänga ut en tusenlapp av sina egna pengar om man nu ska ha barn själv så jävla dyrt är det inte.

Finns inget fog att tvinga någon att betala underhåll som inte ens ville ha barn vi lever inte på 1800talet längre

Ser så många tjejer som springer runt med sina jävla små chihahor o allt vad det är, köper svindyr mat till hundjävlarna och massa skit i hundaffärer som kostar såhär 5000kr för ett hundhalsband liksom.

Så ska man försöka övertyga någon att man behöver 1000kr i underhåll för man blev gravid på fyllan med någon man inte ens visste namnet på gå o lägg för fan.

Du ska inte ha en krona ditt luder
Citera
2023-04-29, 18:53
Medlem
Citat:

Ja det finns solklart fog för att tvinga föräldrar att stå för de kostnader som uppstår för de barn de har gjort.
Citera
2023-04-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ja det finns solklart fog för att tvinga föräldrar att stå för de kostnader som uppstår för de barn de har gjort.

Det är bara kvinnan som har gjort barnet mannen ville bara knulla vetu betyder inte att man vill ha barn ditt ensamstående missfoster
Citera
2023-04-29, 18:56
Medlem
Citat:
Det är bara kvinnan som har gjort barnet mannen ville bara knulla vetu betyder inte att man vill ha barn ditt ensamstående missfoster
Fast man resonerar inte så att om föräldrarna bara ville knulla får barnet försörja sig självt.
Citera
2023-04-29, 18:57
Medlem
Citat:
Fast man resonerar inte så att om föräldrarna bara ville knulla får barnet försörja sig självt.

Vilka är man ditt tröga luder. Du får försörja barnet du själv skaffat det är du som blev gravid inte mannen han ville bara knulla inte ha barn.
Citera
2023-04-29, 19:01
Medlem
Jag kom på en lösning annars vi kan göra så att när kvinnor går på krogen om dom är singlar och har ägglossning så måste dom ta på sig en rosa skylt som visar att dom kan bli gravida för att varna män.

Och om man inte haft skylten på sig så döms man till dryga böter och våldtäkt
Citera
2023-04-29, 19:03
Medlem
Citat:
Vilka är man ditt tröga luder. Du får försörja barnet du själv skaffat det är du som blev gravid inte mannen han ville bara knulla inte ha barn.
Vår folkvalda riksdag. Lagstiftaren.

Ja, jag får försörja barnet jag skaffat trots att jag bara ville knulla och inte ville ha barn och det gäller även män som knullat till sig ett barn.
Citera
2023-04-29, 19:05
Medlem
Citat:
Vår folkvalda riksdag. Lagstiftaren.

Ja, jag får försörja barnet jag skaffat trots att jag bara ville knulla och inte ville ha barn och det gäller även män som knullat till sig ett barn.

Du kan göra abort så därav att mannen kan avsäga sig underhållet om han inte var med på att skaffa barnet.

Eller så får man göra så att mannen har rätt att besluta om abort emot kvinnans vilja du för välja helt enkelt.
Citera
2023-04-29, 19:07
Medlem
Citat:
Jag kom på en lösning annars vi kan göra så att när kvinnor går på krogen om dom är singlar och har ägglossning så måste dom ta på sig en rosa skylt som visar att dom kan bli gravida för att varna män.

Och om man inte haft skylten på sig så döms man till dryga böter och våldtäkt
Då får kvinnor alltid ha en rosa skylt på sig eftersom det där med säkra perioder är ytterst osäkert. Men för all del, slutar män som du att gnälla då för att ni åläggs att försörja de barn ni gör?
Citera
2023-04-29, 19:08
Medlem
Citat:
Du kan göra abort så därav att mannen kan avsäga sig underhållet om han inte var med på att skaffa barnet.

Eller så får man göra så att mannen har rätt att besluta om abort emot kvinnans vilja du för välja helt enkelt.
Och du kan göra abort genom att sparka kvinnan i magen som du föreslog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in