Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Postkodlotteriet är väl en vinstmaskin. Det de betalar ut (ca 30%) till hjälporganisationer etc ska ses som en del av marknadsföringen…
När det gäller sossarnas lotter så är det väl Konsum butikerna som är deras bästa distributionskedja?
O där är det ju kontant försäljning över disk som gäller.
Jag vet faktiskt inte hur de säljs men när jag läste en artikel om det så handlade det om kreditköp vilket inte funkar över disk.
Postkod och Bingolotto säljs även det över disk men jag vet att morsan köpt både PK och BL på faktura.
Självklart ska inga spel tillåtas med kredit. Där håller jag med SD. Det jag är trött på är SDs trams. Nu har de fått den makt de önskat och då visar de att de inte kan förvalta den.
Ser man rent krasst på det hela.
SD vinner detta och inga kreditköp tillåts. Det löser de lätt med en annan betalningsform.
SD får igenom att inga partier får sälja lotter, vilket knappast är troligt så är det skitlätt att kringå genom att låta föreningen, Unga Örnar sälja lotter och de ungarna kommer stå utanför affärer vilket kommer öka försäljningen. De kan även låta facken sälja lotter då dessa är en förening. Även detta kommer öka försäljningen.