Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Misstankarna mot brovittnet och att hennes uppgifter planterades med syftet att vilseleda är givetvis också starka.
Men falska vittnet är mer intressant eftersom hans identitet går att få fram. Brovittnets tips lämnades förmodligen anonymt så där kommer man inte vidare.
Ett rimligt antagande är dock att det även finns en koppling mellan det falska vittnet och det kvinnliga brovittnet. Ytterligare något som polisen har missat i sådant fall.
Ja som sagt det är ju ingen omöjlighet men kan också låta väldigt avancerat att de skulle konspirera ihop falska vittnen som ska missrikta och placera ut andra personer bort ifrån dem själva.. liksom varför skulle någon göra det för någon annan? Jag kan förstå om du är involverad i det närmsta, dvs du var med även om du hade en passiv roll, så ger varandra alibi eller om någon närstående får frågan; Säg att jag var med dig hela kvällen, det var en olycka, jag vill inte hamna i fängelse, gjort är gjort etc etc.. då kan jag förstå någonstans att man gör det för man har saker att vinna eller förlora på det.. men annars är det nog svårt att få någon annan att vittna falskt tänker jag..
Det enda de egentligen behöver/behövde göra var att ge varandra alibi(Falskt då). Och sen bara hålla käften.. därför jag mer tror på att flera i kompisgruppen misstänker och vissa kanske t.om med vet sanningen men vägrar och vågar inte tänka tanken... Typ; tittar-åt-ett-annat-håll-mentalitet.. vilket de inte heller har behövt be dem att göra utan den typen av kultur bara uppstår när något hemskt inträffar och man vill inte ta i det hemska..