Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Nu är det klarlagt bortom allt rimligt tvivel att det är denne Ander*s Le*if Lar*sson( f. 731210) som var detta falska vittne. Det maskade i det länkade vittnesmålet är i denna följd alltså:
Larss*on, Ande*rs, Le*if, personnummer, Kårtorpsgatan 4F, 545 32, Töreboda.
AnLa flyttade till Kårtorpsgatan 4F , 19920401, enligt Skatteverket. Postnummret: 545 32, som inte är maskat, stämmer överens med den Nordvästliga delen av Töreboda. Googla : "postnummer Töreboda" så kommer det upp 6 stycken som Töreboda är indelat i. Klicka på det aktuella postnumret så kommer det upp en karta på detta begränsade geografiska område.
Om ni ser noga på den sista maskningen för gatuadressen så har Polisen missat att dra tuschpennan ända ut, så det sticker fram ett streck överst. Detta streck överensstämmer väldigt bra med ett "F", på det typsnittet. Alltså 4F. Jämför med vad som står på nästa rad med F:et i ," Förhöret".
Var det ArLa som droppade namnet ErAn själv ? Eller var det Polisen som serverade ErAn om han hade en vit Sierra också ? Visste han vem denne ArLa var vid denna tid redan då ? Hade han åkt med honom hem någon gång kanske då ? Han hade ju bara bott i Töreboda sedan i april samma år då.
Att han då sitter och "skryter" på en fest och sen inte kan dra sig ur detta och måste vittna falskt, enligt åklagare Marianne Alden i P4-dok. Mycket underligt ,tycker jag men möjligt givetvis.
Var verkligen då hela denna historia från honom ren dikt ? Igen, mycket märkligt.
Jag tänkte fortsätta vara trist och klargöra denna fjärde maskning, som jag anser innehåller det 10-siffriga personnumret. Jag har mätt på skärmen till 1,8 cm och inom det ryms detta personnummer perfekt. Jag har använt den siffergruppen längre ner i polisrapporten som måttstock. Vi ser här genomgående att denne polisman inte maskar mer än vad han precis behöver, om ens det för han har inte dragit ut tuschpennan tillräckligt långt ut på maskeringen som innefattar gatuadressen, inte heller vill jag mena på det föregående personnumret där det syns en svag rundning i slutet om man tittar noga.
Jag vet att AnLas personnummer slutar med en 9:a och den kan mycket väl stämma bra in med denna rundning, som jag tycker mig se.
Vi kan också anta att Polisen följer den "formel" som finns på dessa formulär. Samma även i de två vittnesprotokollen som finns på SRs hemsida. Det står:
9. Alla namn, med efternamn först, tilltalsnamn och mellannamn. Sedan kommer punkt
10. där kommer då personnumret. Sedan hoppar man till punkt
14. post och gatuadress plus telefon.
Alla dessa skrivs i denna ordning på detta spaningsunderlag med AnLa fast inte i rutorna, utan nedanför. Fast vad jag vill mena i denna ovanstående ordning.
Varför tog man då inte upp SoEns(vittnet "Hanna") personnummer då ? Kan ju hända att man visste vem hon var sen länge och tidigare gift med en polisman från Mariestad. Samma med de båda killarna på Hällristningsvägen, gamla Mariestad- bor, där en utav dem var son till en polisman.
Varför man tog AnLas personnummer kan ha hört ihop med att han var nyligen inflyttad från Ed (Dals-Ed) och den ringa åldern plus även det mer
explosiva i hans vittnesmål, som dock visade sig vara falskt. Han bodde även i Töreboda också och inte i själva Mariestad.
Tanke.
Det var en mycket allvarlig sak att göra för detta betydde ju att ErAn blev kunde riskera långt fängelsestraff om detta ej drogs tillbaks. Vi kan skylla detta på "ungdomligt oförstånd" och nu dra ett streck över detta. AnLa kanske ville impa lite på sina vad jag antar nyvunna kompisar som nyinflyttad.