2023-04-26, 17:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Det enda som egentligen stör mig kring det.. oavsett GM, för alla kan ha olika teorier. Men att denna GM/GMs har varit delvis tysta i alla år. Men sen inte upprepat beteendet eller mönstret. Förstår du hur jag menar, för om man ser till en individ som är kapabel att gå över gränsen brukar oftast redan gått över den innan, eller går över den efteråt.

Det blir så svårt i min värld; "Har du gjort något olagligt någon gång?"
-"Nej aldrig, eller ja förutom en gång när jag och polare råkade ha ihjäl en person på fyllan en sen sommarnatt 92, men förutom det så har jag aldrig hamnat i klämmeri med rättvisan"

Ursäkta om det låter som jag skämtar men förstår du hur jag tänker? Ser man till en individen så har jag så svårt att man kan återgå till ett normalt liv och aldrig prata om det eller göra något liknande.

Ja jag förstår hur du tänker men dom flesta som har ihjäl någon gör det bara en gång.
Övriga i bilen MK alt MK och ChEr är på ett sätt "oskyldiga", inte konstigt om dom inte återfaller i brott. Både BW och MK spårade ur efter Helena's försvinnande, MK började med droger och blev utåtagerande. Även om dom inte hamnade i klammer med rättvisan så hände det andra saker t.ex. med deras personligheter. Nog så tycker jag. Sen vet vi inte allt dom har haft för sig heller under årens lopp. Dom kan var och en mycket väl ha gjort sig skyldiga till div. olagliga saker utan att för den sakens skull åka fast.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-26 kl. 17:23.
Citera
2023-04-26, 17:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja, du får gärna berätta 😌🙏 [b]För det hade ju varit rätt ovanligt att det är flera GM och en kvinna, känns mer logiskt med 2 män på något sätt men finns info och omständigheter som talar för något annat så man ju idel öra. [/B

En annan viktig aspekt i detta med två GM och ev. en kvinna är att brottet blir väldigt svårlöst. Polisen har alltid misstänkt att det handlar om en ensam gärningsman och man har riktat in sig på det.
Om konstellationen i själva verket är tre av Helena's närmaste vänner och en av dom dessutom är kvinna så faller det helt utanför ramen för vad någon har kunnat tänka sig. En klar fördel för GM. Man har sen varit smart o slug och gjort allt för att dupera och vilseleda sin omgivning sedan dag ett.
Citera
2023-04-26, 18:09
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Nu är det klarlagt bortom allt rimligt tvivel att det är denne Ander*s Le*if Lar*sson( f. 731210) som var detta falska vittne. Det maskade i det länkade vittnesmålet är i denna följd alltså:

Larss*on, Ande*rs, Le*if, personnummer, Kårtorpsgatan 4F, 545 32, Töreboda.

AnLa flyttade till Kårtorpsgatan 4F , 19920401, enligt Skatteverket. Postnummret: 545 32, som inte är maskat, stämmer överens med den Nordvästliga delen av Töreboda. Googla : "postnummer Töreboda" så kommer det upp 6 stycken som Töreboda är indelat i. Klicka på det aktuella postnumret så kommer det upp en karta på detta begränsade geografiska område.

Om ni ser noga på den sista maskningen för gatuadressen så har Polisen missat att dra tuschpennan ända ut, så det sticker fram ett streck överst. Detta streck överensstämmer väldigt bra med ett "F", på det typsnittet. Alltså 4F. Jämför med vad som står på nästa rad med F:et i ," Förhöret".

Var det ArLa som droppade namnet ErAn själv ? Eller var det Polisen som serverade ErAn om han hade en vit Sierra också ? Visste han vem denne ArLa var vid denna tid redan då ? Hade han åkt med honom hem någon gång kanske då ? Han hade ju bara bott i Töreboda sedan i april samma år då.

Att han då sitter och "skryter" på en fest och sen inte kan dra sig ur detta och måste vittna falskt, enligt åklagare Marianne Alden i P4-dok. Mycket underligt ,tycker jag men möjligt givetvis.

Var verkligen då hela denna historia från honom ren dikt ? Igen, mycket märkligt.

Jag tänkte fortsätta vara trist och klargöra denna fjärde maskning, som jag anser innehåller det 10-siffriga personnumret. Jag har mätt på skärmen till 1,8 cm och inom det ryms detta personnummer perfekt. Jag har använt den siffergruppen längre ner i polisrapporten som måttstock. Vi ser här genomgående att denne polisman inte maskar mer än vad han precis behöver, om ens det för han har inte dragit ut tuschpennan tillräckligt långt ut på maskeringen som innefattar gatuadressen, inte heller vill jag mena på det föregående personnumret där det syns en svag rundning i slutet om man tittar noga.

Jag vet att AnLas personnummer slutar med en 9:a och den kan mycket väl stämma bra in med denna rundning, som jag tycker mig se.

Vi kan också anta att Polisen följer den "formel" som finns på dessa formulär. Samma även i de två vittnesprotokollen som finns på SRs hemsida. Det står: 9. Alla namn, med efternamn först, tilltalsnamn och mellannamn. Sedan kommer punkt 10. där kommer då personnumret. Sedan hoppar man till punkt 14. post och gatuadress plus telefon.

Alla dessa skrivs i denna ordning på detta spaningsunderlag med AnLa fast inte i rutorna, utan nedanför. Fast vad jag vill mena i denna ovanstående ordning.

Varför tog man då inte upp SoEns(vittnet "Hanna") personnummer då ? Kan ju hända att man visste vem hon var sen länge och tidigare gift med en polisman från Mariestad. Samma med de båda killarna på Hällristningsvägen, gamla Mariestad- bor, där en utav dem var son till en polisman.

Varför man tog AnLas personnummer kan ha hört ihop med att han var nyligen inflyttad från Ed (Dals-Ed) och den ringa åldern plus även det mer explosiva i hans vittnesmål, som dock visade sig vara falskt. Han bodde även i Töreboda också och inte i själva Mariestad.
Tanke.

Det var en mycket allvarlig sak att göra för detta betydde ju att ErAn blev kunde riskera långt fängelsestraff om detta ej drogs tillbaks. Vi kan skylla detta på "ungdomligt oförstånd" och nu dra ett streck över detta. AnLa kanske ville impa lite på sina vad jag antar nyvunna kompisar som nyinflyttad.
Citera
2023-04-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Inte omöjligt att man bara var två.
Man kan inte utgå ifrån att ChEr inte var med i bilen bara för att hon är tjej.
Och givetvis finns det ny info som gör att misstankarna mot ChEr har ökat.
Vad är det för ny info?
Citera
2023-04-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ja jag förstår hur du tänker men dom flesta som har ihjäl någon gör det bara en gång.
Övriga i bilen MK alt MK och ChEr är på ett sätt "oskyldiga", inte konstigt om dom inte återfaller i brott. Både BW och MK spårade ur efter Helena's försvinnande, MK började med droger och blev utåtagerande. Även om dom inte hamnade i klammer med rättvisan så hände det andra saker t.ex. med deras personligheter. Nog så tycker jag. Sen vet vi inte allt dom har haft för sig heller under årens lopp. Dom kan var och en mycket väl ha gjort sig skyldiga till div. olagliga saker utan att för den sakens skull åka fast.

Ja det har du ju helt klart en stor poäng i!🙏 Det hade ju ingen aktiv roll i sådana fall och då blir det ju enklare att bara vara tyst men som du säger att börja med självmedicinering kan ju vara ett tecken på ångest och som du säger utåtagerande beteende är nog en naturlig respons kan jag tänka..

Citat:
En annan viktig aspekt i detta med två GM och ev. en kvinna är att brottet blir väldigt svårlöst. Polisen har alltid misstänkt att det handlar om en ensam gärningsman och man har riktat in sig på det.
Om konstellationen i själva verket är tre av Helena's närmaste vänner och en av dom dessutom är kvinna så faller det helt utanför ramen för vad någon har kunnat tänka sig. En klar fördel för GM. Man har sen varit smart o slug och gjort allt för att dupera och vilseleda sin omgivning sedan dag ett.

Ja, sen tror jag inte man behöver göra så mycket heller förutom att vara tyst. Ge varandra hyfsat alibi och som jag tolkade det så dröjde det länge innan kontrollförhör gjordes och då kan man bara skylla på att man inte kommer ihåg eller att det var så längesen etc.... oavsett vilka frågor man får..

Citat:
I det här fallet är det inte alls konstigt eftersom det är en oplanerad handling. Tanken var inte att Helena skulle dö, det är BW ensam som bär skulden för det som hände. Dom andra i bilen ev endast MK alt. MK och ChEr blir därmed ofrivilliga offer för omständigheterna och tvingas agera därefter, vare sig dom vill eller inte.

Ja it make sense om man utgår ifrån den teorin! 🙏
Citera
2023-04-26, 20:17
Medlem
Citat:

Tillägg; Vi vet ju inte heller något om deras bakgrund heller... Kanske finns misogyni i bakgrunden fast man aldrig gjort något rent fysiskt mot någon kvinna innan eller man kanske har hamnat i bråk på fyllan tidigare eller har ett jävla temperament som ligger till underlag osv..

Eller som du säger vi vet inte hur deras liv är efteråt men du har helt klart en poäng här!🙏
Citera
2023-04-26, 21:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vad är det för ny info?

Jag kan inte gå in på det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-26 kl. 21:37.
Citera
2023-04-27, 00:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jo, det är ställt bortom allt rimligt tvivel att det falska vittnet var denne för tiden 18-årige ArLa, vill jag anse.

Det är ju då en märklig "slump" att just denne person som droppats tidigt i tråden, så bra passar då in dels på namnmaskningen och postnumret- att han faktiskt har bott den aktuella tiden under just det postnumret i Töreboda som totalt är indelat i sex stycken postnummer.

Gatuadressen stämmer också mycket bra in på maskningen plus att det utskjutande strecket högst upp så bra sammanfaller med ett "F", Kåltorpsgatan 4F. Han flyttade för övrigt från denna adress 19920801 till Kåltorpsgatan 4D. Flyttade sen från Töreboda under januari 1993.

Vilken är då denna andra person som du vill ha det till som är det falska vittne då ? Du får då skriva ut namnet maskat här tråden så vi kan kolla upp det.

För jag köper definitivt inte ditt resonemang att den person som du vil mena att det är, kan hyrt i andra hand, varit inneboende o s v. Denna person som lämnar detta vittnesmål ÄR ju skriven på den adressen vid aktuell tidpunkt, som står i polisförhöret och därmed finns adressen registrerad hos Skatteverket, även eventuella c/o adresser.

Jag eller Skvagg får begära ut domen då helt enkelt, inte svårare än så.
Citera
2023-04-27, 05:36
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Jag eller Skvagg får begära ut domen då helt enkelt, inte svårare än så.

Pudelfrillans vägran att acceptera att AnLa är det falska vittnet är häpnadsväckande dumt. Pudelfrillans paranoia är så långtgående att Pudelfrillan måste ses som faktaresistent.

Att samma paranoida person sedan vill att vi skall tro att han och Skvagg har "ny info" och kommunicerar med GW är ännu dummare. Normalt källkritiska personer accepterar IB03:s redogörelse kring AnLa men drar örona åt sig för Pudelfrillans och Skvaggs nonsens.

Jag skulle dock tro att när Skvagg om två dagar återvänder från sin "semester" så kommer Pudelfrillan att se att han, som är något mer objektiv, accepterar AnLa som det falska vittnet. Frågan är då om detta kring AnLa splittrar Dillöduon. Jag skulle dock tänka mig att Pudeln tonar ned talet om AnLa för att inte förlora ansiktet ännu mer.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-04-27 kl. 05:53.
Citera
2023-04-27, 08:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Pudelfrillans vägran att acceptera att AnLa är det falska vittnet är häpnadsväckande dumt. Pudelfrillans paranoia är så långtgående att Pudelfrillan måste ses som faktaresistent.

Att samma paranoida person sedan vill att vi skall tro att han och Skvagg har "ny info" och kommunicerar med GW är ännu dummare. Normalt källkritiska personer accepterar IB03:s redogörelse kring AnLa men drar örona åt sig för Pudelfrillans och Skvaggs nonsens.

Jag skulle dock tro att när Skvagg om två dagar återvänder från sin "semester" så kommer Pudelfrillan att se att han, som är något mer objektiv, accepterar AnLa som det falska vittnet. Frågan är då om detta kring AnLa splittrar Dillöduon. Jag skulle dock tänka mig att Pudeln tonar ned talet om AnLa för att inte förlora ansiktet ännu mer.

Det som är mest häpnadsväckande är att PartyVovven inte hann mer än att slå upp ögonen 05:36 för att kasta sig över mitt inlägg och ösa ur sig en massa nonsens

PartyVovven borde välkomna att vi hämtar ut domen, då får vi ju äntligen klarhet i detta - Men icke!
Det är uppenbarligen PartyVovven som är faktaresistent och paranoid (projektion i vanlig ordning)

Faktum är att IB03 är motsägelsefull, å ena sidan påstår han: "Det är nu ställt bortom allt rimligt tvivel att det falska vittnet är 18 årige An*ders Lar*sson från Töreboda"

Samtidigt vacklar han och det kryllar av osäkerheter i hela inlägget:

Citat:
vill jag anse

Citat:
som jag anser innehåller det 10-siffriga personnumret

Citat:
vill jag mena

Citat:
som jag tycker mig se

Citat:
vi kan också anta att Polisen följer den "formel" som finns på dessa formulär

Citat:
fast vad jag vill mena i denna ovanstående ordning

Citat:
kan ju hända att man visste

Citat:
kan ha hört ihop med

Citat:
vad jag antar
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-27 kl. 08:49.
Citera
2023-04-27, 08:51
Medlem
Citat:
Det som är mest häpnadsväckande är att PartyVovven inte hann mer än att slå upp ögonen 05:36 för att kasta sig över mitt inlägg och ösa ur sig en massa nonsens

PartyVovven borde välkomna att vi hämtar ut domen, då får vi ju äntligen klarhet i detta - Men icke!
Det är uppenbarligen PartyVovven som är faktaresistent och paranoid (projektion i vanlig ordning)

Faktum är att IB03 är motsägelsefull, å ena sidan påstår han: "Det är nu ställt bortom allt rimligt tvivel att det falska vittnet är 18 årige An*ders Lar*sson från Töreboda"

Samtidigt vacklar han och det kryllar av osäkerheter i hela inlägget:

Vilket vittne är det vi pratar om? Den killen som pekade ut han dansken som körde svart taxi? Vad är det för viktigt med honom?
Citera
2023-04-27, 09:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vilket vittne är det vi pratar om? Den killen som pekade ut han dansken som körde svart taxi? Vad är det för viktigt med honom?

Det som är viktigt med honom är att säkerställa hans identitet eftersom han ljög medvetet och pekade ut en helt oskyldig person.

Vem har anledning att medvetet ljuga?
Ett rimligt antagande är att det "falska vittnet" är en person med koppling till dom inblandade.
Förmodligen har polisen missat även detta precis som man har misslyckats med allt annat i den här utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in