2023-04-26, 12:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja, personligen så har jag svårt att se att hon gick hela vägen hem eller gick speciellt långt ifrån Torget utan bilen måste nästan dyka upp strax hon påbörjade sin resa hemåt. Typ; Jag har skjuts som är påväg vi börjar gå men han är strax här.. typ..

Bro-vittnet är ju lite omdiskuterat som sagt..
Jag tror nog snarare på att hon fick skjuts hem ifrån torget direkt faktiskt..

Ja det är väl snart bara Ugglan som tror nåt annat.
Citera
2023-04-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Min teori:
När Helena är på väg ut från stadt träffar hon på BW, hon frågar då om skjuts.
Det går bra, BW säger åt henne att gå till MK's bil som står parkerad området Österlånggatan/Kungsgatan medans han själv letar vidare efter ChEr.
BW sluter upp vid bilen kort därefter antingen ensam eller med ChEr.

Ja om man utgår ifrån vad Leif GW Perssons teori är så är det mycket som stämmer in på den beskrivningen, såg ett par klipp ifrån Expressen innan och han menar att hon lämnade Stadshotellet och blev erbjuden skjuts hem och i bilen uppstår det bråk.

Detta skulle också kunna vara en förklaring till varför det är så tyst bland Helens vänner, för flera måste ju både misstänka och veta men väljer att titta åt ett annat håll.

Samt en av dom har ju berättat att han pratade med Helena efter stadshotellet och fick en kram..

Frågan efter det borde ju vara; Jaha så du var bland de sista som pratade med henne? Hur kom du själv hem? Med bil?
Citera
2023-04-26, 14:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja om man utgår ifrån vad Leif GW Perssons teori är så är det mycket som stämmer in på den beskrivningen, såg ett par klipp ifrån Expressen innan och han menar att hon lämnade Stadshotellet och blev erbjuden skjuts hem och i bilen uppstår det bråk.

Detta skulle också kunna vara en förklaring till varför det är så tyst bland Helens vänner, för flera måste ju både misstänka och veta men väljer att titta åt ett annat håll.

Samt en av dom har ju berättat att han pratade med Helena efter stadshotellet och fick en kram..

Frågan efter det borde ju vara; Jaha så du var bland de sista som pratade med henne? Hur kom du själv hem? Med bil?

BW har givetvis fått den frågan av polisen och besvarat den med en lögn. ChEr gav honom alibi, kanske för att hon själv var med i bilen?
Citera
2023-04-26, 15:12
Medlem
Citat:
BW har givetvis fått den frågan av polisen och besvarat den med en lögn. ChEr gav honom alibi, kanske för att hon själv var med i bilen?

Har dock svårt att se att det var fler än 2 GM på plats men kan mycket väl tänka mig att hon gav alibi i efterhand pga av rädsla/kärlek till en av GM osv. Men har svårt att se att en tjej är med under själva händelsen, desto fler munnar desto svårare att stänga. Lättare rent generellt att bara be om alibi, jag var här hela kvällen, okej!? Kan vara så att de var där för att hämta någon men ej hitta henne därav så försökte dom få med Helena och efterfesta istället tänker jag.
Citera
2023-04-26, 15:20
Medlem
Citat:

På något vis så har jag föreställningen att det handlar om ett fyllebråk gällande vart man ska som GW var inne på, kan mycket väl vara ett sexuellt närmande eller dylikt men tror inte det var en våldtäkt som spårade ur utan det mer handlade om att de ville ha med henne någonstans i säkert förhoppning om något sexuellt, efterfest kan ju leda till sådana aktiviteter om man säger så.. så blir det bråk och handgemäng uppstår och det spårar ur och leder till någon form av strypning (vilket är vanligast om jag förstått det rätt när det kommer till kvinnomord/dråp).

För jag tänker om det var ytterligare en tjej med så har du ju uppnått det du ville, dvs hämta en tjej och ta med henne på efterfest.. bara så mina tankar går gällande att det är en tjej inblandad utöver Helena. Men att en eller flera har gett falskt alibi. Det köper jag om man utgår ifrån tesen att det är någon i kompisgänget som är GM
Citera
2023-04-26, 15:23
Medlem
Citat:
Har dock svårt att se att det var fler än 2 GM på plats men kan mycket väl tänka mig att hon gav alibi i efterhand pga av rädsla/kärlek till en av GM osv. Men har svårt att se att en tjej är med under själva händelsen, desto fler munnar desto svårare att stänga. Lättare rent generellt att bara be om alibi, jag var här hela kvällen, okej!? Kan vara så att de var där för att hämta någon men ej hitta henne därav så försökte dom få med Helena och efterfesta istället tänker jag.

Tillägg; Jag tror som sagt att det är ett kompisbråk som spårar ur liksom, som man kan göra på fyllan med sina vänner.. tror därför GW lägger vikt vid att Helena var på dåligt humör pga av den killen som hon var intresserad av inte var intresserad av henne.. så hon kanske var på dåligt humör och ville hem medan de andra ville festa vidare och dålig attityd och fylla, trötthet leder till bråk när de tjatar om att hon ska med och sen eskalerar det därifrån. Bara så jag ser det i mitt huvud.
Citera
2023-04-26, 15:55
Medlem
Citat:

Men är det de som är hans officiella story? Att han var på torget och sen gick hem till denna ChEr?
Citera
2023-04-26, 16:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Inte omöjligt att man bara var två.
Man kan inte utgå ifrån att ChEr inte var med i bilen bara för att hon är tjej.
Och givetvis finns det ny info som gör att misstankarna mot ChEr har ökat.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-26 kl. 16:07.
Citera
2023-04-26, 16:12
Medlem
Citat:
Inte omöjligt att man bara var två.
Man kan inte utgå ifrån att ChEr inte var med i bilen bara för att hon är en tjej.
Och givetvis finns det ny info som gör att misstankarna mot ChEr har ökat.

Nej, chansen finns ju naturligtvis, absolut ingen omöjlighet men jag bara utgår ifrån GWs teori om två GMs och jag kan mycket väl tänka mig att det finns folk som har gett dessa alibi. Och jag tänker även om det var så att man ville ha med den ena tjejen men hon var inte där så försökte man få med Helena istället.

Men visst det hade kanske hade förklarat vissa saker som jag tänkt lite på; Tex en kvinnoröst som säger att så får ni inte göra... Låter inte det som en märklig grej att säga om du inte har en utomstående som såg på?

För om du och jag bråkar, oavsett vad vi bråkar om eller om vi börjar slåss så säger man väl inte så? Så får ni inte göra! Om du är med i bråket dvs... Men tittar du på så låter det ju mer rimligt. Men som sagt bara en tanke
Citera
2023-04-26, 16:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
På något vis så har jag föreställningen att det handlar om ett fyllebråk gällande vart man ska som GW var inne på, kan mycket väl vara ett sexuellt närmande eller dylikt men tror inte det var en våldtäkt som spårade ur utan det mer handlade om att de ville ha med henne någonstans i säkert förhoppning om något sexuellt, efterfest kan ju leda till sådana aktiviteter om man säger så.. så blir det bråk och handgemäng uppstår och det spårar ur och leder till någon form av strypning (vilket är vanligast om jag förstått det rätt när det kommer till kvinnomord/dråp).

Ja något sånt handlade bråket förmodligen om och det var ingen våldtäkt, dödsorsak förmodligen någon form av strypning, jag tänker likadant.

Citat:
För jag tänker om det var ytterligare en tjej med så har du ju uppnått det du ville, dvs hämta en tjej och ta med henne på efterfest.. bara så mina tankar går gällande att det är en tjej inblandad utöver Helena. Men att en eller flera har gett falskt alibi. Det köper jag om man utgår ifrån tesen att det är någon i kompisgänget som är GM

Nu var det ju två killar, BW och MK. Jag kan tänka mig att man ville ha med varsin tjej på efterfest.
Även om dom hade lyckats få med sig Helena hade ju en blivit utan.
Det finns som sagt ny info som talar för att ChEr kan ha varit med i bilen, en intressant tanke. BW's påstådda alibi, dvs att han spenderade natten med en tjej (ChEr) kommer då i en helt ny dager.
Det hela blir logiskt, det finns en förklaring till varför ChEr är BW's alibi - hon är själv inblandad behöver också ett alibi för natten.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-26 kl. 16:59.
Citera
2023-04-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ja något sånt handlade bråket förmodligen om och det var ingen våldtäkt, dödsorsak förmodligen någon form av strypning, jag tänker likadant.

Nu var det ju två killar, jag kan tänka mig att man ville ha med varsin tjej på efterfest. Även om GM hade lyckats få med sig Helena hade ju en blivit utan.
Det finns som sagt ny info som talar för att ChEr kan ha varit med i bilen.

Ja, du får gärna berätta 😌🙏 För det hade ju varit rätt ovanligt att det är flera GM och en kvinna, känns mer logiskt med 2 män på något sätt men finns info och omständigheter som talar för något annat så man ju idel öra.

Jag försöker tänka mig olika scenarion med olika GMs.

Tex MMPG, hur hade ett sånt scenario sett ut.

BW med polare, hur hade det sett ut.

Okänd GM för Helena (Minst sannolika enligt mig). Hur hade det set ut osv.

Så man inte låser sig vid en teori men samtidigt så lutar jag åt 2 GM, skjuts efter torget och fyllebråk pga av att det låter mest sannolikt mer än att det ska dyka upp en bil eller att hon stött på en främling som rövat bort henne.

Det enda som egentligen stör mig kring det.. oavsett GM, för alla kan ha olika teorier. Men att denna GM/GMs har varit delvis tysta i alla år. Men sen inte upprepat beteendet eller mönstret. Förstår du hur jag menar, för om man ser till en individ som är kapabel att gå över gränsen brukar oftast redan gått över den innan, eller går över den efteråt.

Det blir så svårt i min värld; "Har du gjort något olagligt någon gång?"
-"Nej aldrig, eller ja förutom en gång när jag och polare råkade ha ihjäl en person på fyllan en sen sommarnatt 92, men förutom det så har jag aldrig hamnat i klämmeri med rättvisan"

Ursäkta om det låter som jag skämtar men förstår du hur jag tänker? Ser man till en individen så har jag så svårt att man kan återgå till ett normalt liv och aldrig prata om det eller göra något liknande.
Citera
2023-04-26, 17:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja, du får gärna berätta 😌🙏 För det hade ju varit rätt ovanligt att det är flera GM och en kvinna, känns mer logiskt med 2 män på något sätt men finns info och omständigheter som talar för något annat så man ju idel öra.

I det här fallet är det inte alls konstigt eftersom det är en oplanerad handling. Tanken var inte att Helena skulle dö, det är BW ensam som bär skulden för det som hände. Dom andra i bilen ev endast MK alt. MK och ChEr blir därmed ofrivilliga offer för omständigheterna och tvingas agera därefter, vare sig dom vill eller inte.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-26 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in