Citat:
Ursprungligen postat av
MrGrant
Jaa varför valde Erik in Chris i laget? Det största misstaget i år.
Jag bara sa "neeeeeeej" när det hände. Visste att det var lika med katastrof.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorNo
Erik kanske inte hade nåt val om Chris var kvar till sist när de valde? Typ som i skolan när man valde lag till fotbollen.
Man började med de som var bra på fotboll och till slut när de sämsta var kvar sa man att "då tar vi Benke så får ni ta tjocka Gudrun och halta Lotta."
Fast jag vet inte hur laguppdelningen gick till, såg det aldrig men om jag själv fått välja ut några från årets Robinson till ett lag hade bögen inte varit med. Inte Amanda eller Erik heller.
Jag kollade igen (avsnitt 22); det är Pernilla, Camilla, Alva, Carro och Chris kvar när de väljer Chris.
Det ser t o m ut som att Amanda säger nåt från sidan till Erik... verkar ju väldigt märkligt om det var hon som sa att de skulle välja Chris med tanke på vad hon sagt innan om att han inte går att lita på.
Det var Camilla som var sist kvar och hon fick då själv välja vilket lag hon ville tillhöra. Föga förvånande så valde hon samma lag som Pernilla.
Citat:
Ursprungligen postat av
chaga
Det bästa hade varit om de hade fått Alva istället för Chris till Eriks lag. För har svårt att se att Alva och Dennis skulle pratat ihop sig, de är väl knappt vänner. Dennis hade kanske gett Amanda en ny chans. Alva känns inte som någon som smider planer. De äldre kvinnorna hade nog fått tagit hand om henne. Alva kanske hade åkt hem för att hon mådde så dåligt utan sitt tjejgäng och det gynnar ju de andra att det blir färre folk.
Bra tänkt, instämmer. De hade haft möjlighet att välja Alva istället eftersom hon var kvar.
Alva hade säkert gått under mentalt om hon fått skiljas från Carro och de övriga tjejerna. Hon tyckte ju att Erik var "jätteläskig" och hade väl varit konstant livrädd hela tiden.
Dennis hade inte initierat nån läggmatch på egen hand, större risk att Pernilla hade gjort det, hon är lömsk på samma sätt som Chris. Oavsett så kan jag inte se att det hade gått så långt som det gjort nu med Chris i laget.
Tror de valde lag utifrån styrka och därför siktade in sig på killarna i första hand. De borde beaktat personlighet också... Amanda sa ju t o m om Chris i tidigare avsnitt att hon skulle "hålla honom på armlängds avstånd" i och med att han inte gick att lita på.
Så det är ofattbart att han valdes in.