Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-26, 21:38
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Jag gillar dina inlägg. Du verkar allmänt vettig

Tack! Finner det en smula anmärkningsvärt, att det inlägg du citerade om modereringen av tråden, är borttaget.

Är helt övertygad om, att de allra flesta läsare föredrar att moderator avlägsnar dessa inlägg och all typ av sexistiskt OT-trams om "hur hemslka kvinnor är" istället.

Det hör givetvis och definitivt inte hemma här, varken i tråden eller på forumet.

OnT

Det blir intressant att se vem som nu kommer tillbaka från Gränslandet.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-26 kl. 21:44.
2023-04-26, 21:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jo, det är just det jag undrar över. Att homofilen är anti-Amanda borde ju ha startat på nåt vis. Han är visserligen en ful jävel men även fula jävlar behöver en anledning till att tycka illa om henne, även om det för min del räcker med hennes sätt att prata, vara, bete sig och se ut för att jag vill ha bort henne. Men trots att jag ogillar henne betraktar jag henne inte som en bitch.
Jag trodde att jag skulle störa mig på Amanda i början när de introducerade deltagarna, att hon skulle ta för mycket plats, vara för högljudd osv. Men i och med att hon presterar bra, är vänlig mot alla, stark fysiskt och psykiskt osv så började jag gilla och respektera henne. Sen med tanke på hur de andra beter sig, så är hon en av få som jag kan tänka mig som segrare.

Kan det inte ha börjat med att tjejerna kände sig hotade över Amanda? Att hon var duktig, söt och fick killarnas uppmärksamhet, var stark och tog plats? Att hon var mer pojkflicka och inte "passade in" bland de övriga tjejerna per automatik. Sen har Chris hakat på eftersom han klickade med dessa tjejer. Sophie var väl mellan båda grupperna till en början men gick sen över till tjejerna/Chris.
I de avsnitt jag kollade igenom, 7-10, så är de redan igång och snackar skit och talar om för Amanda hur hon ska uttrycka sig osv. Så det har börjat tidigt.
2023-04-26, 21:46
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Marcus måste odla starka grejer på Påskön. Hans hjärna är flummig. Jag skrattade högt åt hans tankegång för att lösa första gåtan.

Ja hur fasen kunde ”träd” vara det första han tänkte på? Man fattade ju på en gång att det var eld 😂
2023-04-26, 21:48
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag trodde att jag skulle störa mig på Amanda i början när de introducerade deltagarna, att hon skulle ta för mycket plats, vara för högljudd osv. Men i och med att hon presterar bra, är vänlig mot alla, stark fysiskt och psykiskt osv så började jag gilla och respektera henne. Sen med tanke på hur de andra beter sig, så är hon en av få som jag kan tänka mig som segrare.

Kan det inte ha börjat med att tjejerna kände sig hotade över Amanda? Att hon var duktig, söt och fick killarnas uppmärksamhet, var stark och tog plats? Att hon var mer pojkflicka och inte "passade in" bland de övriga tjejerna per automatik. Sen har Chris hakat på eftersom han klickade med dessa tjejer. Sophie var väl mellan båda grupperna till en början men gick sen över till tjejerna/Chris.
I de avsnitt jag kollade igenom, 7-10, så är de redan igång och snackar skit och talar om för Amanda hur hon ska uttrycka sig osv. Så det har börjat tidigt.
Tror Amanda är trygg i sig själv, hon behövde inte pakta som de andra. Därför blev hon utfryst av de andra svaga tjejerna plus den mest osäkra av de alla. Chris . Den berömda Jantelagen.. Börja kalla programmet för Flugornas herre i stället.. Lika obehagligt.
2023-04-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Ja hur fasen kunde ”träd” vara det första han tänkte på? Man fattade ju på en gång att det var eld 😂

”Löven dansar”.

Jag har aldrig hört någon någonsin säga att löv dansar. De virvlar. Inte dansar. Haha
2023-04-26, 21:51
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Kärlek kan vändas till starkt hat, det är vad jag tror har hänt med Dennis. Han såg det som att de hade något speciellt och sen bytte hon ut honom mot Erik, och att det skulle betyda att hon leker runt (fast det egentligen bara är hennes trevlighet som missuppfattas). Men såklart är det inte ett okej beteende att hata på en person för att denne inte besvarar ens egna känslor. Han är ung, undrar om det är första gången han fått sitt hjärta krossat?

Chris är en riktig hycklare ja och falsk. Han älskar att anklaga andra för saker som han själv gör och är.

Precis så tror jag också att det är. Han blev hjärtekrossad, han beter sig nu istället som en svartsjuk barnrumpa
Märkligt att han inte frågade henne istället hur ”hon kunde glömma lag syd och han så fort”. Istället går han och kokar ihop i sitt huvud att Amanda är falsk. Chris hjälper såklart till.

Amanda skrev på sin ig något i stil med att hon tycker synd om dennis som la så mycket negativ energi på det där.
2023-04-26, 22:04
Medlem
greta75s avatar
Väldigt bra folk med i årets Robinson och jag tycker om alla som är kvar ink gränslandet, även om de fyra tanterna inte är de jag bryr mig mest om.

Tycker bara ur ett underhållningsperspektiv att det skall bli superkul om det blir läggmatch imorgon.

Håller på Alva (hopplöst, jag vet) och sedan resten av tjejligan med bihang.

Roligast idag var ju närde kallade Sanna för "Outdoor-Sanna" tillsammans med hela klippningen när de skulle klara sig själva.
Senast redigerad av greta75 2023-04-26 kl. 22:26.
2023-04-26, 22:10
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Amanda i mina ögon har skött sig bäst av tjejerna, inget skitsnack om andra, inget paktande, alla andra är riktiga fittor. Erik och Marcus är bäst bland kvarvarande killar, de andra killarna är fittor. Hoppas att även Oscar kommer tillbaks. Tjejmaffian har hittills överlevt p g a killarnas kunnande och nu skall killarna i det andra laget även hjälpa dom att vinna tävlingar. Ensamma är ingen av dom något.
Jag vet inte vilka som är värst, tjejpakten eller de svaga killarna som gör den möjlig.
När man t o m lägger sig frivilligt (Dennis d ä) + kommande läggmatch (Chris och Dennis initiativ) då är det riktigt illa. Kuvar sig för tjejerna som inte ens klarar att ha upp en eld, som aldrig hade klarat sig själva. Killarna är ju fortfarande sist in/först ut i pakten som gäller dessutom så deras ansträngningar känns långsökta.

Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Fattar inte heller varför de tycker att Amanda varit falsk. Det enda hon har gjort är att anpassa sig till sitt nya lag.Dom ojar sig över att Amanda hänger med Erik men varför är det ett brott? Dom har iaf inte snackat skit om resten av deltagarna. Hur var det egentligen med Sanna och StorDennis? Varför är det inga som klagar på deras gullegull? Usch , hoppas att någon vettig vinner.
Ja, varför får man inte hänga med den/de man gillar mest? Det gör ju alla andra.
Pernilla och Camilla verkar ju vara tillsammans hela tiden men Erik frågar inte Pernilla om de har varit och hånglat (som hon frågade honom).
Olika regler för olika människor vilket är klassiskt för denna typ av svaga, falska människor med mobbingmentalitet.

Citat:
Tror Amanda är trygg i sig själv, hon behövde inte pakta som de andra. Därför blev hon utfryst av de andra svaga tjejerna plus den mest osäkra av de alla. Chris . Den berömda Jantelagen.. Börja kalla programmet för Flugornas herre. Lika obehagligt.
Exakt. Jag kan känna igen mig mycket i Amanda och vet hur tjejer kan reagera när man är rak och ärlig och säger vad man tycker istället för att hålla på och snacka skit. Tycker det är befriande att se en ung tjej som är säker på sig själv. Amanda har inget att be om ursäkt för alls.
2023-04-26, 22:28
Medlem
XtraXs avatar
Har inte sett ett avsnitt av The island men där syns det iallafall att Kroner gått ner rejält i vikt till skillnad från vissa andra serier..

https://www.expressen.se/noje/lasse-kroners-viktras-i-the-island-totalt-utmarglad/
2023-04-26, 22:38
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Väldigt bra folk med i årets Robinson och jag tycker om alla som är kvar ink gränslandet, även om de fyra tanterna inte är de jag bryr mig mest om.

Tycker bara ur ett underhållningsperspektiv att det skall bli superkul om det blir läggmatch imorgon.

Håller på Alva (hopplöst, jag vet) och sedan resten av tjejligan med bihang.

Roligast idag var ju närde kallade Sanna för "Outdoor-Sanna" tillsammans med hela klippningen när de skulle klara sig själva.

Håller med! Det ska bli sjukt kul med läggmatch och reaktionerna på det och se hur de filmar så själve Neymar skulle bli avundsjuk. Tjuvspel, baktalande, rackartyg, konflikter och pakter det är Robinson och nej, det betyder inte att jag gillar svekfulla individer i verkliga livet, men detta är ju för fan och bövelen en tevelek. Somliga i tråden verkar tycka att Robinson ska bygga på att vara ärlig, kavat, en förebild för barn och duktig på att ta sig över hinder. Låter lika upphetsande som en sovjetisk skördemusikal från sent 40-tal i färg dock - i färg.
2023-04-26, 22:45
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jaa varför valde Erik in Chris i laget? Det största misstaget i år.
Jag bara sa "neeeeeeej" när det hände. Visste att det var lika med katastrof.
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Erik kanske inte hade nåt val om Chris var kvar till sist när de valde? Typ som i skolan när man valde lag till fotbollen.

Man började med de som var bra på fotboll och till slut när de sämsta var kvar sa man att "då tar vi Benke så får ni ta tjocka Gudrun och halta Lotta."

Fast jag vet inte hur laguppdelningen gick till, såg det aldrig men om jag själv fått välja ut några från årets Robinson till ett lag hade bögen inte varit med. Inte Amanda eller Erik heller.
Jag kollade igen (avsnitt 22); det är Pernilla, Camilla, Alva, Carro och Chris kvar när de väljer Chris.
Det ser t o m ut som att Amanda säger nåt från sidan till Erik... verkar ju väldigt märkligt om det var hon som sa att de skulle välja Chris med tanke på vad hon sagt innan om att han inte går att lita på.

Det var Camilla som var sist kvar och hon fick då själv välja vilket lag hon ville tillhöra. Föga förvånande så valde hon samma lag som Pernilla.
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Det bästa hade varit om de hade fått Alva istället för Chris till Eriks lag. För har svårt att se att Alva och Dennis skulle pratat ihop sig, de är väl knappt vänner. Dennis hade kanske gett Amanda en ny chans. Alva känns inte som någon som smider planer. De äldre kvinnorna hade nog fått tagit hand om henne. Alva kanske hade åkt hem för att hon mådde så dåligt utan sitt tjejgäng och det gynnar ju de andra att det blir färre folk.
Bra tänkt, instämmer. De hade haft möjlighet att välja Alva istället eftersom hon var kvar.
Alva hade säkert gått under mentalt om hon fått skiljas från Carro och de övriga tjejerna. Hon tyckte ju att Erik var "jätteläskig" och hade väl varit konstant livrädd hela tiden.
Dennis hade inte initierat nån läggmatch på egen hand, större risk att Pernilla hade gjort det, hon är lömsk på samma sätt som Chris. Oavsett så kan jag inte se att det hade gått så långt som det gjort nu med Chris i laget.
Tror de valde lag utifrån styrka och därför siktade in sig på killarna i första hand. De borde beaktat personlighet också... Amanda sa ju t o m om Chris i tidigare avsnitt att hon skulle "hålla honom på armlängds avstånd" i och med att han inte gick att lita på.
Så det är ofattbart att han valdes in.
2023-04-26, 22:46
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Håller med! Det ska bli sjukt kul med läggmatch och reaktionerna på det och se hur de filmar så själve Neymar skulle bli avundsjuk. Tjuvspel, baktalande, rackartyg, konflikter och pakter det är Robinson och nej, det betyder inte att jag gillar svekfulla individer i verkliga livet, men detta är ju för fan och bövelen en tevelek. Somliga i tråden verkar tycka att Robinson ska bygga på att vara ärlig, kavat, en förebild för barn och duktig på att ta sig över hinder. Låter lika upphetsande som en sovjetisk skördemusikal från sent 40-tal i färg dock - i färg.

Tittar man på Robinson så bör man uppskatta drama och svek, så är det. Och jag tycker mest om folk som spelar med respekt, glimten i ögat, fattar att det är ett spel och tar motgångar utan tappa det helt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in