Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-26, 19:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nej det var paus

Aw. Näe.
2023-04-26, 19:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
"The Star" som Sanna högläser ur för att alstra feminin energi, är det någon Harlequin pocket?
2023-04-26, 20:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
2023-04-26, 20:02
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
FP

du redigerade..

Alltid.

Svenska språket skall nyttjas på allra bästa sätt. Alldeles oavsett kompetensen på läsaren. Vem vet. Kanhända har det effekt.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-26 kl. 20:12.
2023-04-26, 20:10
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har bara sett enstaka säsonger av Survivor, ej den som du pratar om.
Låter helt sjukt att det kan bli så även om vi ser samma tendenser här.
Ser att den omnämns som en av de bästa säsongerna av Survivor men... jag tycker fortfarande inte det är kul med kvinnor som paktar utifrån kön och svaga män som kuvar sig. Och det säger jag som kvinna själv. Vill ha en värdig smart, fysisk och psykisk stark vinnare, oavsett kön.
Det var ett stort misstag av Erik och Amanda att ta in Chris i laget. Amanda sa tidigt att han hade en räv bakom örat, visste om att han ljugit och ej var att lita på. De visste dessutom om hans starka band med tjejpakten. Så det är ofattbart att de valde in honom i sitt lag och tyvärr lär det väl straffa sig nu.

Ok. Det fantastiska med säsongerna i Survivor USA, fram t.o.m säsong 20 - är ett oerhört raffinerat spel. Utifrån förutsättningarna (och det fullkomligt självklara antagandet) att manipulation - och de flesta andra egenskaper, inte är betingade av kön - är det fascinerande hur raffinerat, hur skickligt kvinnorna spelar brallorna av grabbarna i Fans vs. Favourites.

Annars är en annan säsongsfavorit Survivor Palau - där hela ena laget sög Åsneballe, utom dem kvinnliga deltagaren Stephenie. Hon hade gett sig fan på att vinna - och var i princip ensam kvar, då alla i hennes lag röstades ut.

Föredrar det senare (min bag) även om jag är fascinerad av manipulation (eftersom jag inte behärskar det över huvud taget).

Sedan är urvalet av deltagarna i Survivor USA episkt (inget konstigt med tanke på det stora urvalet). Fantastiska prestationer, varav de mest lämpade deltagarna återkommer till programmet (i omgångar).
Senast redigerad av Xedome 2023-04-26 kl. 20:24.
2023-04-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
"The Star" som Sanna högläser ur för att alstra feminin energi, är det någon Harlequin pocket?

Hon som dolde ansiktet mellan knäna, var det för att dölja ett hånflin?

Citat:
Alltid.

Svenska språket skall nyttjas på allra bästa sätt. Alldeles oavsett kompetemsen på läsaren. Vem vet. Kanhända har det effekt.

Håller med!

Men man bör då inte skriva ”kompetemsen”.
2023-04-26, 20:11
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Hon som dolde ansiktet mellan knäna, var det för att dölja ett hånflin?

Håller med!

Men man bör då inte skriva ”kompetemsen”.

Ajaj. Bakläxa. Går genast tbx och ändrar!
2023-04-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Mjo men han paktar iaf aggressivt och försöker få ut folk för att försöka optimera sina chanser.

Erik och Dennis den gamle verkar i jämförelse ha gett upp alla sina drömmar, endast för att få mysa lite med tjejer.

Dennis var avudsjuk på Erik p g a Amanda och såg till att skaffa en egen harem, som belönade honom genom att rösta ut honom. Men det räckte att tjejerna sa att det inte ville rösta honom för att förlåta dom. Han t o m lät tjejen vinna när han hade chansen att bli kvar. Vilken tönt!

Bögen tror sig ha nytta av att hjälpa tjejmaffian men han kommer att åka ut själv när de får tillfälle.
Nu finns det bara fittor kvar och några få som inte spelat fult.
2023-04-26, 20:29
Medlem
Xedomes avatar
2023-04-26, 20:30
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Alltid.

Svenska språket skall nyttjas på allra bästa sätt. Alldeles oavsett kompetensen på läsaren. Vem vet. Kanhända har det effekt.

Jag gillar dina inlägg. Du verkar allmänt vettig
2023-04-26, 20:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Undrar egentligen vad som hänt mellan Chris och Amanda? Nåt borde ju ha skurit sig dem emellan eftersom han tjatar om att hon är en bitch.

Han har visserligen rätt i sak, då hon är en manipulativ person med en attityd som inte är särskilt attraktiv och jag förstår att han vill få bort henne men han verkar ju ta det personligt.
På vilket sätt har Amanda varit manipulativ? Hon är väl en av dem som manipulerat minst om man jämför med alla andra. Hon kan inte anklagas för att vara manipulativ bara för att män faller för henne.
Är det någon som är manipulativ och har en hemsk attityd så är det väl Chris.

För övrigt så har han varit anti-Amanda sen dag ett verkar det som, tillsammans med tjejpakten. Jag gick tillbaka till tidigare avsnitt när han ljög för Dennis om att han inte hade röstat på honom + att han anklagade Amanda för att snacka skit (när hon påpekat hans svaghet i nån tävling).
Även Sophie var på Amanda om hur hon uttryckte sig osv.
I avsnitt 10 har de ett snack med varandra och det är uppenbart hur mycket han ogillar henne, han kör med att han "forgive but never forget" och Amanda fattar ju att hon inte kan lita på honom. Efteråt sitter han och tjejpakten och snackar skit och han säger även att "de flesta av oss stör sig riktigt rejält på Amanda".

Så det är en fatal miss att Erik tog med honom i sitt lag, jag fattar det inte, Amanda stod ju bredvid och borde kunnat stoppa det hela.
2023-04-26, 20:33
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ajaj. Bakläxa. Går genast tbx och ändrar!

Någon skrev nyss "snabbtänktast". Det var en liten ny variation på språket

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in