Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Fattar inte heller varför de tycker att Amanda varit falsk. Det enda hon har gjort är att anpassa sig till sitt nya lag.Dom ojar sig över att Amanda hänger med Erik men varför är det ett brott? Dom har iaf inte snackat skit om resten av deltagarna. Hur var det egentligen med Sanna och StorDennis? Varför är det inga som klagar på deras gullegull? Usch , hoppas att någon vettig vinner.

Det är mkt skitsnack om Amanda bakom hennes rygg men jag har inte sett ngt som bevisar att hon skulle vara så hemsk. Många kan vara avudsjuka på hennes positivism och att killar faller för henne. Hon verkar vara ngn som går vidare utan att fastna i det gamla. Hon verkar inte ogilla någon.
2023-04-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Dennis och bögen är ju riktiga idioter!

Ju, de vill hjälpa tjejmaffian som kommer att slakta dom så fort de kommer åt dom.
2023-04-26, 21:05
Bannlyst
Rättvis tävling med spjut i gränslandet, tanterna kom inte ens fram till tavlan, produktion styr det mesta om vilka som ska åka ut och vara kvar.
2023-04-26, 21:06
Medlem
Marcus måste odla starka grejer på Påskön. Hans hjärna är flummig. Jag skrattade högt åt hans tankegång för att lösa första gåtan.
2023-04-26, 21:07
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Rättvis tävling med spjut i gränslandet, tanterna kom inte ens fram till tavlan, produktion styr det mesta om vilka som ska åka ut och vara kvar.
Hoppas det.
2023-04-26, 21:14
Medlem
Tjejpakten är bara pinsam och plågsam att beskåda. Röstar ut grabbar i strid ström och klappar sig själva på ryggen och menar att "tjejer kan minsann".
Amanda är den enda tjejen värd titeln "Robinson".
Marcus, Erik och Oscar är ok, men saknar social kompetens.
Denna årgång Robinson är tyvärr helt ruinerad av tjejernas paktande.
Pernilla är den mest motbjudande individen på ön. Går och skvallrar till Erik om Fabians agg mot Amanda för att rädda sitt eget skinn och sen går hon direkt ihop med fjollan för att pakta ut Erik och Amanda. Jävla soooopa!
2023-04-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Chris & co har varit onda sen start så inget som de gör förvånar mig.
Den jag är besviken på är Dennis d y och hans totala svek gentemot Amanda. Även om han hade känslor för henne och kände sig bortstött så är det helt otroligt att han kan vända så totalt och liera sig med äckliga Chris och låta honom kalla Amanda för bitch osv.

Har Dennis glömt hur Chris ljög för honom i början (om att han inte hade röstat på honom)?
Bara där visade han sin falskhet.
Jag gick tillbaka till avsnitt 10 och kollade igen när Chris och Amanda snackar. Då är Chris sur och anklagar Amanda för att snacka skit. Han säger "det är också en oskriven regel att man inte snackar skit om andra lagkamrater". Wow, vilken hycklare han är. Det enda han gör är att snacka en massa skit. Sen avslutar han med "I forgive but I never forget" vilket Amanda nämnt att hon haft i bakhuvudet. Så VARFÖR valde man ändå in honom i laget? Stort misstag.
Det är han som intrigerat och styrt upp hela förfallet med läggmatch osv.

Kärlek kan vändas till starkt hat, det är vad jag tror har hänt med Dennis. Han såg det som att de hade något speciellt och sen bytte hon ut honom mot Erik, och att det skulle betyda att hon leker runt (fast det egentligen bara är hennes trevlighet som missuppfattas). Men såklart är det inte ett okej beteende att hata på en person för att denne inte besvarar ens egna känslor. Han är ung, undrar om det är första gången han fått sitt hjärta krossat?

Chris är en riktig hycklare ja och falsk. Han älskar att anklaga andra för saker som han själv gör och är.
2023-04-26, 21:15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Apropå det, hur mycket egna tillhörigheter får de ta med egentligen? Sanna hade ju tarotkort som personlig sak, och den enda som hade en bok var Christina. Det var inte Christinas bok hon läste ur.

Jag fattar så klart att man måste få ta glasögon, mediciner och mensskydd och sånt. Men en bok är lite överkurs. Hur är det med tandborste och tandkräm?
Tck för denna subtila infor om att hon läste ur taråkort, vilket alltså ger kvinner energi, det borde jag anat
2023-04-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Går man in här och läser innan man sett senaste avsnittet är man på gränsen till utvecklingsstörd.

man har en impulskontroll på samma nivå som
2023-04-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
På vilket sätt har Amanda varit manipulativ? Hon är väl en av dem som manipulerat minst om man jämför med alla andra. Hon kan inte anklagas för att vara manipulativ bara för att män faller för henne.
Är det någon som är manipulativ och har en hemsk attityd så är det väl Chris.

För övrigt så har han varit anti-Amanda sen dag ett verkar det som, tillsammans med tjejpakten. Jag gick tillbaka till tidigare avsnitt när han ljög för Dennis om att han inte hade röstat på honom + att han anklagade Amanda för att snacka skit (när hon påpekat hans svaghet i nån tävling).
Även Sophie var på Amanda om hur hon uttryckte sig osv.
I avsnitt 10 har de ett snack med varandra och det är uppenbart hur mycket han ogillar henne, han kör med att han "forgive but never forget" och Amanda fattar ju att hon inte kan lita på honom. Efteråt sitter han och tjejpakten och snackar skit och han säger även att "de flesta av oss stör sig riktigt rejält på Amanda".

Så det är en fatal miss att Erik tog med honom i sitt lag, jag fattar det inte, Amanda stod ju bredvid och borde kunnat stoppa det hela.

Det bästa hade varit om de hade fått Alva istället för Chris till Eriks lag. För har svårt att se att Alva och Dennis skulle pratat ihop sig, de är väl knappt vänner. Dennis hade kanske gett Amanda en ny chans. Alva känns inte som någon som smider planer. De äldre kvinnorna hade nog fått tagit hand om henne. Alva kanske hade åkt hem för att hon mådde så dåligt utan sitt tjejgäng och det gynnar ju de andra att det blir färre folk.
2023-04-26, 21:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför ska man känna sig kränkt för något man inte hört själv? Negress är ju dessutom inte lika laddat som neger. Skulle säga att det är ett fint ord.

Zeki sa att Sanna och Peter inte var ärliga och att Sanna indirekt är rasist och tog ut Zeki bara för att han är invandrare. De kanske blev väldigt kränkta av det.
Absolut att det var så. Det såg vi ju på Sannas reaktion. Rasistkortet är ett fruktansvärt kränkande vapen - en munkavle som närmast försätter en i förtvivlan - paralyserande och skamframkallande om man inte äger förmåga att häva sig över skamgreppet.

Var som immigranten vill att du skall vara och ha förståelse för hans olater ty annars är du främlingsfientlig
2023-04-26, 21:32
Medlem
Bra idé med nedre åldersgräns för deltagare. De under 25 år passar bättre i Wild Kids. Man har helt enkelt mer gemensamt med en 12-åring än en 40-åring. Något mellanstadiepakten bevisar dagligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in