Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
Ok. Det fantastiska med säsongerna i Survivor USA, fram t.o.m säsong 20 - är ett oerhört raffinerat spel. Utifrån förutsättningarna (och det fullkomligt självklara antagandet) att manipulation - och de flesta andra egenskaper, inte är betingade av kön - är det fascinerande hur raffinerat, hur skickligt kvinnorna spelar brallorna av grabbarna i Fans vs. Favourites.
Annars är en annan säsongsfavorit Survivor Palau - där hela ena laget sög Åsneballe, utom dem kvinnliga deltagaren Stephenie. Hon hade gett sig fan på att vinna - och var i princip ensam kvar, då alla i hennes lag röstades ut.
Föredrar det senare (min bag) även om jag är fascinerad av manipulation (eftersom jag inte behärskar det över huvud taget).
Sedan är urvalet av deltagarna i Survivor USA episkt (inget konstigt med tanke på det stora urvalet). Fantastiska prestationer, varav de mest lämpade deltagarna återkommer till programmet (i omgångar).
Ok, fattar hur du menar.
Ja, absolut att det håller en helt annan nivå än den svenska versionen (vilket gäller de flesta program som produceras i USA jämfört med vad vi får till här, allting bleknar).
Även om vi var först med konceptet så kunde ju även vi ha utvecklat det bättre, blir ju tröttsamt när man som Carro kan räkna ut lite på förhand vad som ska hända nästan dag för dag utifrån tidigare säsonger.
Blir sugen att kolla fler säsonger av Survivor nu