2023-04-26, 14:33
Medlem
Drickbacks avatar
Klart Everton ska vara kvar, väldigt sällan Liverpool förlorar mot dom sen är det kul med derby också.
Citera
2023-04-26, 14:40
Medlem
HycklarSveriges avatar
Dagens titelmatch kan vara historisk på några punkter, och jag skulle själv vilja benämna den som årets match.

Om Arsenal mot alla odds vinner, så är det första PL matchen sedan 2015 som de lyckas göra detta. De vann dock i FA cupen 2020 mot City.

Detta är också en otroligt viktig match för Haaland eftersom han i denna match kan slå Salahs målrekord på 38 matcher i PL om han bara nätar ett mål. Gör han däremot ännu ett hattrick idag så slår han även Alan Shearers rekord på 42 matcher.

Om Haaland gör mål och City vinner matchen så kommer de säkra en förmodad titelvinst, samt ett historiskt rekord för Haaland. Wow, vilken kväll det hade varit för både honom och City då.
Citera
2023-04-26, 15:44
Medlem
Halloween2s avatar
Hoppas på att det blir fight mellan Pep och Arteta
Citera
2023-04-26, 16:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hoppas på att det blir fight mellan Pep och Arteta

Haha. De är ju goda vänner men likaså griniga vinnarskallar båda två. Blir det tight och tufft kan de mycket väl rycka ihop över en tackling eller nåt.
Citera
2023-04-26, 16:25
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Haha. De är ju goda vänner men likaså griniga vinnarskallar båda två. Blir det tight och tufft kan de mycket väl rycka ihop över en tackling eller nåt.

Ja, det kanske tänder till lite i stundens hetta, men nog inget som kommer påverka deras relation eller respekt för varandra efter matchen är slut.
Citera
2023-04-26, 17:36
Medlem
City 4-1 blir kvällens tips.
Haaland gör minst 1 ikväll
Citera
2023-04-26, 18:29
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ser ut som att Saints är rökta. Forest, med sin främlingslegion av spelare som spelat på hög nivå (Navas PSG, Lodi och Felipe i Atleti), och PL-medelmåttor ser också tungt ut för. Och troligen får vi ett klassiskt lag som åker i Everton, Leicester eller Leeds. Vilket ser du helst ryker?

Jag hoppas verkligen att Leeds blir kvar, det blir oftast underhållande fotboll när dom är igång, och det är oftast jävligt bra tryck på publiken inne på arenan. Topp tre i PL, helt klart.
Citera
2023-04-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Everton får gärna ta sitt pick och pack och dra till Championship. Efter Pickfords överfall på VvD har jag ingenting till övers för den klubben längre. De kan ta sitt skrytprojekt till arenabygge och ruttna i de lägre serierna. I PL hör de inte hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Everton får gärna stanna kvar. Ser hellre Leicester droppa ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Klart Everton ska vara kvar, väldigt sällan Liverpool förlorar mot dom sen är det kul med derby också.

Everton har ju legat i högsta serien i 69 raka säsonger. Vore ju en stor smäll för dem om de åkte ur. Men de har verkligen inte spelat bra i år.
Tror att det står mellan dem och Leicester.
Ser helst att Bournemouth åker ur, men har ju inte spelat så tokigt.

Wolves och CP helt klara. 37 poäng räcker lätt detta år för nytt kontrakt.
Citera
2023-04-26, 19:39
Medlem
Förra matchen de spelade (minns inte om det var någon cup eller i ligan) så var Arsenal mycket bättre i första halvlek men blev utspelade i andra. Matchen slutade 1-0 till City.

Jag hoppas Arsenal kan göra något liknande i första halvlek idag men få bollen i mål den här gången men mitt tips är 3-0. Tror att när Arsenal får ett mål i baken så kollapsar dom.
Citera
2023-04-26, 20:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Förra matchen de spelade (minns inte om det var någon cup eller i ligan) så var Arsenal mycket bättre i första halvlek men blev utspelade i andra. Matchen slutade 1-0 till City.

Jag hoppas Arsenal kan göra något liknande i första halvlek idag men få bollen i mål den här gången men mitt tips är 3-0. Tror att när Arsenal får ett mål i baken så kollapsar dom.
Du tänker troligen på FA cupen 27/1 för i ligan har Arsenal 11 raka förluster.
Senast redigerad av Drickback 2023-04-26 kl. 20:21.
Citera
2023-04-26, 20:08
Medlem
HycklarSveriges avatar
Oj, vad förvånad jag blev av laguppställningen! Xhaka är nämligen med i startelvan, trodde han skulle vara borta helt av sjukdom. Annars oföränderligt.

Kan tilläggas att City har med Walker istället för Aké också.
Citera
2023-04-26, 21:16
Medlem
laddkingens avatar
jag kommer nog dö innan arsle tar nästa titel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in