2023-04-26, 08:20
Medlem
Drickbacks avatar
Nathan Aké missar kvällens drabbning, får se vem Pep slänger in istället?
Citera
2023-04-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

Någon av Walker eller Gomes? De spelade ju senast i FA cupen så
Citera
2023-04-26, 09:01
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Inget talar egentligen för någon poäng imorgon. City har hittat den där formen där de bara städar av motståndarna och vi har dålig form och skador på nyckelspelare. Saliba borta och även Xhaka är osäker. Xhaka är fan värre om han missar för det finns ingen som han i truppen. Fabio Vieira vill jag inte se i närheten av planen. Jorghino borde det bli, frågan är hur han och Partey funkar tillsammans.

Men det är väl tjusningen med fotboll. Även om inget talar för poäng så kan vi med lite tur och effektivitet ändå stjäla matchen. Den som lever får se, hoppas jag lever vid 23 imorgon..

Tror du inte Trossard kan ta Xhakas position då? Jag hade gärna sett honom i startelvan då han alltid ser hungrig ut när han blir inbytt och har presterat bra nog att förtjäna en startplats. Visst, kanske inte den mest optimala positionen, men hade hellre valt honom där än Vieira.
Citera
2023-04-26, 10:00
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

Laporte
Citera
2023-04-26, 10:02
Medlem
Drickbacks avatar
Ska Arsenal vinna idag måste de göra något de inte gjort mot Pep i ligan nämligen vinna.. 0 vinster 1 oavgjord & 12 förluster. Dessutom har Arsenal bara lyckats göra 1 mål som högst/match senaste 11.

Xhaka varit sjukt sista dagarna får se om han hinner tillfriskna.

Synd man missar det mesta av matchen, är väl ingen risk att den går att se i efterhand utan att Viaplay avslöjar pågående resultat i matchen West Ham - Liverpool.
Citera
2023-04-26, 10:10
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Mullin har man hört och sett om tack vare Foster. Vore kul och se om de värvar något fd ''stort'' namn. Men det är väl inte egentligen deras planer, hur som helst så är det ett spännande projekt.

Nu flörtar dom med Bale 😅
Citera
2023-04-26, 10:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Som LFC har jag faktiskt inget emot att se Everton åka. I "Friendly derby" brukar de alltid vara taggade till max, även om de kommer från 5 raka förluster mot värdelösa lag, och som kompensation för bristande skicklighet spelar de fult och gnälligt. Det var t.ex. här Pickford förstörde korsbandet på VvD och slapp både rött och straff han borde haft. Richarlison gjorde ett överfall på Thiago i samma match, men fick det röda.

Kan hålla med om Bournemouth, men de ser ju hyfsat klara ut. 5p är ett stort försprång bland lag som sällan vinner. Vi får se vad som sker.

Bara kolla Welcome to Wrexham, tror McElhenney säger något i den stilen i första avsnittet. Att han aldrig förstått grejen, tråkigt och långsamt.

Tycker mig ha läst nånstans att det de föll för var när de förstod det europeiska systemet med upp- och nerflyttning, hur mycket mer det påverkar supporterskapet.
Det är nånstans inte fotbollen som är det viktiga utan sportens betydelse för staden.
Citera
2023-04-26, 12:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nu flörtar dom med Bale 😅

Cardiff-födde Bale... undrar hur det skulle tas emot. Cardiff som ligger nära nedflytt i Championship.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tycker mig ha läst nånstans att det de föll för var när de förstod det europeiska systemet med upp- och nerflyttning, hur mycket mer det påverkar supporterskapet.
Det är nånstans inte fotbollen som är det viktiga utan sportens betydelse för staden.

Jo, McElhenney pratar om det i "dokumentären". Att hela konceptet upp och nedflyttning är helt fascinerande för honom. De har till och med en liten illustration för amerikaner om att NY Yankees skulle kunna bli nedflyttade och spela Beer League, eller möta 12-åringar i softboll för att de ska förstå vad det handlar om.
Citera
2023-04-26, 12:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Cardiff-födde Bale... undrar hur det skulle tas emot. Cardiff som ligger nära nedflytt i Championship.

Jo, McElhenney pratar om det i "dokumentären". Att hela konceptet upp och nedflyttning är helt fascinerande för honom. De har till och med en liten illustration för amerikaner om att NY Yankees skulle kunna bli nedflyttade och spela Beer League, eller möta 12-åringar i softboll för att de ska förstå vad det handlar om.

Ej sett den där serien och är helt oinsatt. Men jag skulle bli jävligt glad om de kunde sprida den europeiska synen på idrott i USA.
Citera
2023-04-26, 12:47
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ser ut som att Saints är rökta. Forest, med sin främlingslegion av spelare som spelat på hög nivå (Navas PSG, Lodi och Felipe i Atleti), och PL-medelmåttor ser också tungt ut för. Och troligen får vi ett klassiskt lag som åker i Everton, Leicester eller Leeds. Vilket ser du helst ryker?

Everton får gärna ta sitt pick och pack och dra till Championship. Efter Pickfords överfall på VvD har jag ingenting till övers för den klubben längre. De kan ta sitt skrytprojekt till arenabygge och ruttna i de lägre serierna. I PL hör de inte hemma.
Citera
2023-04-26, 13:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ja Everton kan dra åt helvete. Spelar fult och tråkigt. Dom kan ruttna längre ner i seriesystemet.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Everton får gärna ta sitt pick och pack och dra till Championship. Efter Pickfords överfall på VvD har jag ingenting till övers för den klubben längre. De kan ta sitt skrytprojekt till arenabygge och ruttna i de lägre serierna. I PL hör de inte hemma.

Kul, här har vi 3 LFC-fans som gärna ser Everton fara och flyga Trodde jag var i minoritet.

"Everton är ju ett klassiskt lag som spelat i högsta divisionen sen stenåldern"
och
"Derbyna mot Everton är magiska"

...var motargument jag förväntade mig.

Jag är helt överens med er. Jag möter hellre Bournemouth eller Burnley än Everton.

Du kan ju ge dig fan på att samma Everton som nyss förlorat 6-0 mot Chelsea eller United kommer kämpa till sista blodsdroppen mot LFC och dessutom skada någon av våra glas-lirare.
Citera
2023-04-26, 13:17
Medlem
Halloween2s avatar
Everton får gärna stanna kvar. Ser hellre leicester droppa ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in