2023-04-26, 11:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är ingen trolling utan ett helt vanligt exempel. Förutsatt att man tycker att alla människor är människor.

Jag förstår inte hur du orkar gå ut på stan ens om du är så här stirrig efter ett barnfoto på nätet.

Hur kan du jämföra en 12 åring negerpojke som gjort alla "sälj" p.g.a. av politiker, SVT, Aftonbladet och stora twitterkonton har delat hans snyfthistoria, han har alltså inte lyft ett finger, med bolaget Daniel Wellington som gjort allt jobb ifrån grunden själva?

Ja, så antingen så sitter du och trollar eller så har du uppenbarligen ett IQ som är under 75. Vilket är det?
Senast redigerad av Vaxad 2023-04-26 kl. 11:38.
Citera
2023-04-26, 11:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Jag förstår att många Flashbackare känner sig misslyckade när en 11 åring är mer driftig, det är inte bara en känsla utan det är ett faktum. Ni är misslyckade.
Det är väldigt mycket prat om PENGARNA och bristen på FYSISKT arbete i denna tråd. Alla här verkar vara asfaltkokare, möjligen arbetslösa.
Citera
2023-04-26, 11:36
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, men i det här fallet är det ju inte grabben som gjort något bra. Men det är han som får cred och pengarna. De som ligger bakom vinner politiska poänger.
Summerat ett ”smart upplägg” men det bygger ju på lögner, plus att andras insatser förminskas.

Hela Majblommans ide har liksom våldtagits. Syftet har alltid varit att barn hjälper andra barn som har det svårt. Inte att enstaka barn skall tjäna stora pengar.

90 procent av pengarna går väl till stiftelsen majblommefonden. Vet inte om jag skulle klalla det för en våldtäkt.

Har en massa vita svenska medelklasskvinnor på min arbetsplats vars barn "säljer" majblommor med hjälp av QR-koder som ligger på fikaborden. Det är väl också alldeles utmärkt.

På min tid stod jag däremot i snögloppet vid en rastplats vid sidan av E4:an och skrek till bilarna att stanna och köpa majblommor, med tårarna rullande längs kinderna. Iklädd min vadmalskolt och skor av näver. Allt jag hade att värma mig med var en termos kokkaffe och hembränt, som min mor tillrett i vårt fattiga hem. Det var hårt, men det har också gjort mig till den man jag är idag.
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-04-26 kl. 11:42.
Citera
2023-04-26, 11:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Kan du beskriva på vilket sätt 12 åringen har varit driftig?
Han intervjuas i expressen, får via någon källa massor med kommentarer, och verkar helnöjd med vad han och vuxna runt omkring honom åstadkommit.

Det finns f.ö. knappt några driftiga 12-åringar i Sverige. Du verkar inte ha koll på barn alls.

Alla dina inlägg bygger på avundsjuka och det är motsatsen, att vilja få bort andras driftighet.
Citera
2023-04-26, 11:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hur kan du jämföra en 12 åring negerpojke som gjort alla "sälj" p.g.a. av politiker, SVT, Aftonbladet och stora twitterkonton har delat hans snyfthistoria, han har alltså inte lyft ett finger, med bolaget Daniel Wellington som gjort allt jobb ifrån grunden själva?

Ja, så antingen så sitter du och trollar eller så har du uppenbarligen ett IQ som är under 75. Vilket är det?
Varenda inlägg från dig dryper av avundsjuka, på ett barn. Du måste stå enormt lågt i hierarkin runt omkring dig?
Citera
2023-04-26, 11:41
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Med denna geniala rikstäckande marknadsföring kommer försäljningen nå 6-7miljoner lagom till lunch imorgon.
Gratis reklam av de största medierna i landet!

Det finns många barn som säljer majblommor, hur ser de på denna ojämna konkurrens?
ETT barn lyfts fram av alla de stora medierna. Vad är syftet?

Känns som att han nu utnyttjas för politiska poäng av våra folkvalda.

Denna geniala marknadsföring kan du tacka den högerblivna batikhäxan Eva för. Om det inte vore för hennes rasistiska/omogna/avundsjuka/sinnessjuka inlägg på Twitter så hade ungen nog inte ens varit uppe i en halv miljon.
Citera
2023-04-26, 11:42
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Han intervjuas i expressen, får via någon källa massor med kommentarer, och verkar helnöjd med vad han och vuxna runt omkring honom åstadkommit.

Det finns f.ö. inga driftiga 12-åringar i Sverige. Du verkar inte ha koll på barn alls.

Alla dina inlägg bygger på avundsjuka och det är motsatsen, att vilja få bort andras driftighet.

Vad pratar du om? Det är väl en god idé att du faktiskt läser på och begriper vad som faktiskt hänt innan du kommenterar?

Detta har hänt:

1. Den 12 åriga negerpojken lyckas inte sälja några majblommor ö.h.t. och påstår att vuxna varit otrevliga (p.g.a hans hudfärg).

2. En islamist-kärring delar hans historia i sociala medier om hur synd det är om 12 åringen, som blivit otrevligt bemött och inte sålt några majblommor.

3. Gråt-inlägget får storspridning bland massmedia, SVT och stora twitterkonton osv.

4. Godhetsknarkare köper majblommor av negerpojken som "plåster på såren".

Dvs. pojken har inte gjort ett jävla skit.
Citera
2023-04-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
På vilket sätt har han varit driftig? Är ju en vuxen som sålt åt honom via sociala medier.
Det är grabben som fick uppdraget i sin skola att sälja majblommor
att han fått hjälp av vuxen ..är naturligt
alla andra barn har samma möjlighet, han har inte fuskat utan fått stöd av vuxna.
Informationen han fick o beskrivningen hur det ska gå till fick alla andra barn också.
Majblomman har gett två möjligheter sälja ute på stan tillsammans med en kompis och att sälja via webshops appen Majblomman.
Hur svårt är detta att förstå..
Citera
2023-04-26, 11:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Vad pratar du om? Det är väl en god idé att du faktiskt läser på och begriper vad som faktiskt hänt innan du kommenterar?

Detta har hänt:

1. Den 12 åriga negerpojken lyckas inte sälja några majblommor ö.h.t. och påstår att vuxna varit otrevliga (p.g.a hans hudfärg).

2. En islamist-kärring delar hans historia i sociala medier om hur synd det är om 12 åringen, som blivit otrevligt bemött och inte sålt några majblommor.

3. Gråt-inlägget får storspridning bland massmedia, SVT och stora twitterkonton osv.

Du bevisar själv att nr 1 stämmer.
Citera
2023-04-26, 11:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Detta har hänt:

Hur kan det spela roll för dig som vuxen om en 12-åring "gjort" något eller inte? Berätta om en 12-åring i Sverige som "gjort" något? De brukar gå i skolan och spela fotboll.

Berätta vad du själv gjort i ditt liv. Not much? Det är där skon klämmer.
Citera
2023-04-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Denna geniala marknadsföring kan du tacka den högerblivna batikhäxan Eva för. Om det inte vore för hennes rasistiska/omogna/avundsjuka/sinnessjuka inlägg på Twitter så hade ungen nog inte ens varit uppe i en halv miljon.
ja men exakt, hon gav skjuts framåt, hur tetig hon är så har hon verkligen hjälpt grabben, mest av alla andra. SD kvinnan förstod nog inte vad hon ställde till- men grattis till grabben.
Citera
2023-04-26, 11:47
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Hur kan det spela roll för dig som vuxen om en 12-åring "gjort" något eller inte? Berätta om en 12-åring i Sverige som "gjort" något? De brukar gå i skolan och spela fotboll.

Berätta vad du själv gjort i ditt liv. Not much? Det är där skon klämmer.

Exakt. Låt de gå i skolan och spela fotboll. Varför ska man donera hundratusentals kronor till en 12 åring som inte ens presterat någonting?

Jag frågar igen: trollar du eller är du på fullaste allvar så här efterbliven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in