2023-04-24, 22:05
Medlem
MelkerDs avatar
En fantastisk historia. Men är det möjligt? Hur vär sig grabben åt?

[quote] När SVT träffade Murhaf på måndagseftermiddagen hade han sålt majblommor för 245 000 kronor. Senare på kvällen var siffran uppe i 360 000 kronor. Hör mer i videoklippet/QUOTE]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...200-000-kronor
Citera
2023-04-25, 08:55
Moderator
Maviels avatar
Citat:
När SVT träffade Murhaf på måndagseftermiddagen hade han sålt majblommor för 245 000 kronor. Senare på kvällen var siffran uppe i 360 000 kronor. Hör mer i videoklippet/QUOTE]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...200-000-kronor

Sociala medier? Hjälp av anhöriga? Vänner?
Senast redigerad av Maviel 2023-04-25 kl. 13:25.
Citera
2023-04-25, 09:46
Medlem
DonaldBidens avatar
Inte illa pinkat!
Hög tid att sluta skolan och satsa på kommersen helhjärtat?
Citera
2023-04-25, 10:00
Medlem
Var väl en handläggare på Migrationsverket som hade tagit en bild på honom med köpuppgifter och lagt ut på sociala medier om att han ville köpa ett uppehållstillstånd och det gjorde att en massa började köpa helt enkelt.
Citera
2023-04-25, 10:03
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Var väl en handläggare på Migrationsverket som hade tagit en bild på honom med köpuppgifter och lagt ut på sociala medier om att han ville köpa ett uppehållstillstånd och det gjorde att en massa började köpa helt enkelt.

Dvs en arrangerad PR kampanj där vuxna gör arbetet och han sitter som greta och ler som sköld att gömma sig bakom.
Citera
2023-04-25, 10:54
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius

Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Dvs en arrangerad PR kampanj där vuxna gör arbetet och han sitter som greta och ler som sköld att gömma sig bakom.

Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.

Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?

Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.

Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-04-25 kl. 11:02.
Citera
2023-04-25, 10:57
Medlem
Här är ett barn till som sålt för väldigt mycket pengar: https://www.tv4.se/artikel/1faEjAzRr...00-pa-ett-dygn
Citera
2023-04-25, 10:59
Medlem
1.6 miljoner nu. Om utbetalningsprocenten är densamma som man kan räkna sig fram till i klippet (~18,8%) så har grabben nu tjänat över 300.000kr, plus 112.000kr i dricks.
Citera
Medlem
Gingers avatar
Aldrig hänt i historien innan.

Något är lustigt, men om det är sant så är pojken driftig. Men jag är hälsosamt skeptisk

Bra att pengarna går till något vettigt iallafall
Senast redigerad av Ginger 2023-04-25 kl. 11:02.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hör högt var det tidigare försäljningsrekordet?
Citera
2023-04-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.

Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?

Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.

Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.

Gå in och läs på Expressen, stod samma sak som jag skrev fast med lite annan vinkel.
Citera
2023-04-25, 11:08
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Han har cirkulerat på min fejja. Hans egen shop har fått spridning i sociala medier. Tror inte han fått någon genial affärsidé direkt. Men kul för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in