Citat:
Med all respekt för alla användares teorier och så, men jag vill ändå rensa upp om framför allt en teori/spekulation, nämligen den att gärningsmannen/gärningsmännen skulle ha återvänt för att placera ut Helenas saker. Det är bara ett fett nej på den teorin/spekulationen!
Kom inte här och snacka om att du har all respekt för användares teorier när du skriver rent ut att du ska:
"Rensa upp om framför allt en teori"
Det är inte fett nej på den teorin/spekulationen.
BW hade möjligheten när han kom till UA redan 08.30 på söndag morgon.
Citat:
Gärningsmannen/gärningsmännen hade med hjärtat i halsgropen precis lyckats undkomma. Så:
* Varför skulle de återvända med den enorma risken att möta någon, bli upptäckta?
* Det finns inte på kartan att den där genomstressade personen/de där genomstressade personerna skulle ha något som ens på nanonivå skulle kunna liknas vid ett analytiskt dryftande av läget med målet att tänka ut "den perfekta planen".
* Varför skulle de återvända med den enorma risken att möta någon, bli upptäckta?
* Det finns inte på kartan att den där genomstressade personen/de där genomstressade personerna skulle ha något som ens på nanonivå skulle kunna liknas vid ett analytiskt dryftande av läget med målet att tänka ut "den perfekta planen".
Hur menar du att BW skulle "ta en enorm risk att möta någon, bli upptäckt" när han ensam var på plats hos tidigt under söndagen?
Nej det var säkert inte särskillt väl genomtänkt men BW kan ändå ha gjort det.
Citat:
Det jag spekulerar kring är ju om BW placerade ut något efter att han kom till UA 08.30 morgonen efter. Då var han ensam och det var ljust ute. UA åkte till Töreboda för att hämta plånboken. Hyfsat bra läge då att göra detta.
Citat:
I övrigt är den ljusa bilen som ses på gång-/cykelvägen med 99,99 procents säkerhet inblandad i fallet. Det torde vara självklart att Helena transporterades från platsen i den bilen. Det torde vara lika otänkbart att någon kör olagligt på denna precis utmed husknutarna placerade och tillika upplysta gång-/cykelväg mitt i natten (!) för att köra några föremål som ska "placeras ut för att förvilla polisen". Inte ens en per definition tvättäkta idiot skulle kunna komma på något så korkat. Och självklart är det lika otänkbart att samma pucko skulle ha fått för sig att knalla tillbaka till fots mitt i natten för att trassla omkring i mörkret.
Lugna ner dig lite nu.
BW kom till UA på morgonen, jag spekulerar inte om flera GM som håller på i mörkret eller återvänder till lekplatsen under samma natt som du aggressivt yrar om.
Jag menar att BW hade möjligheten att droppa föremål som tillhörde HA i fullt dagsljus, när UA var i Töreboda.
Märk väl, jag påtalar alltså endast att BW hade möjligheten, inte att han gjorde det.
Det är skrämmande hur fritt BW hade möjlighet att röra sig i närområdet medans UA var i Töreboda. En potentiell GM som kunde besöka och kontaminera brottsplatsen i lugn och ro.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-07-03 kl. 14:39.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-07-03 kl. 14:39.