Citat:
Ursprungligen postat av
DenAndraGrannen
Du borde verkligen prova. Man känner en så otrolig frihetskänsla. Börja tjäna pengar i bitcoin, spara i bitcoin eller betala med bitcoin. Du kommer känna dig som en ny människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
Kebabens syn är helt klart auktoritär och skrämmande. Staten ska tydligen ha full makt att stoppa transaktioner, ha full insyn i alla transaktioner samt kunna konfiskera folks förmögenheter.
Ni verkar alla lida av sinnesförvirring. Jag får påminna er om att vi alltså diskuterar fastighetsköp, och mer specifikt via denna tjänst som länkades tidigare (där transaktionen går via en tredje part som upprättar lagfart, köpebrev och annat. Både köpare och säljare måste lita på denna part). Det verkar som att jag är den enda som faktiskt läste hur tjänsten fungerar, ni övriga slutade läsa vid ordet "krypto".
Vid försäljning av fastigheter upprättas alltså en lagfart med tillhörande köpebrev. Vem sköter detta? "Staten". Den där som ni verkar tycka sysslar med kommunism. Jag får påminna er om att vi alltså diskuterar den existerande verkligheten nu och inte någon alternativ drömverklighet där inga lagfarter existerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenAndraGrannen
Det är något alldeles nytt. För 50 år sedan var 99.99% av transaktioner anonyma genom kontanter.
Fel, lagfarter har existerat mycket längre än 50 år. Återigen, vi diskuterar alltså fastighetsköp.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenAndraGrannen
Du borde verkligen prova. Man känner en så otrolig frihetskänsla. Börja tjäna pengar i bitcoin, spara i bitcoin eller betala med bitcoin. Du kommer känna dig som en ny människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
Vilken ekonomisk verklighet? Att staten ska ha full insyn i varje enskild transaktion?
Då antar jag att ni har något förslag på ett system för att ersätta lagfarter? Vill ni utveckla?
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Nu är du åtminstone inne på åsiker. Men tyvärr förstår du inte dina egna åsikter.
Du är kommunist.
(mer svammel)
Läs ovan. Du bör hålla dig borta från diskussioner där du uppenbarligen inte vet vad ämnet är, men ditt driv att skriva indignerade förolämpningar verkar vara den primära motivationen här.