2023-04-16, 23:19
Medlem
Voloteas avatar
Har nog aldrig längtat efter en börskrasch så mycket som nu. Jag vill bara att hela börsen ska kollapsa, total panik, total kaos. Sen skyfflar jag in mina pengar i indexfonderna allt eftersom börsen går åt helvete, eftersom botten är svår att pricka
Citera
2023-04-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Har nog aldrig längtat efter en börskrasch så mycket som nu. Jag vill bara att hela börsen ska kollapsa, total panik, total kaos. Sen skyfflar jag in mina pengar i indexfonderna allt eftersom börsen går åt helvete, eftersom botten är svår att pricka

Då verkar det väl vettigare att börja skyffla in när det funnits en liten uppåtrend en period? Varför åka med ner, när man som sagt inte vet var botten är? Det är ju ingen garanti ändå, kan ju vara tillfällig trend men….Så tänker iaf jag.
Citera
2023-04-17, 17:12
Medlem
448s avatar
Jag satsar på sommar/tidighöst dip iaf
Citera
2023-04-17, 19:40
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Då verkar det väl vettigare att börja skyffla in när det funnits en liten uppåtrend en period? Varför åka med ner, när man som sagt inte vet var botten är? Det är ju ingen garanti ändå, kan ju vara tillfällig trend men….Så tänker iaf jag.

Eftersom det är svårt att veta. Bäst att köpa en gång i veckan ungefär.
Citera
2023-04-18, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Jag satsar på sommar/tidighöst dip iaf
Så lät det förra året också, varför tror många att det ska gå ner sommar/höst?
Citera
2023-04-18, 14:26
Bannlyst
Citat:
Drömma går ju.
Citera
2023-04-22, 21:14
Medlem
Swingexpertens avatar
Jag sticker ut hakan och tror att den stora kraschen kommer år 2030. Om Lund har tålamod kan han nog casha hem sina 100 miljoner då.

Men nu är vi i en BULL-marknad, då köper vi på rekyler, så länge som dagstrenden är stigande och RSI är under 70 i veckografen!
Citera
2023-04-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Jag sticker ut hakan och tror att den stora kraschen kommer år 2030. Om Lund har tålamod kan han nog casha hem sina 100 miljoner då.

Men nu är vi i en BULL-marknad, då köper vi på rekyler, så länge som dagstrenden är stigande och RSI är under 70 i veckografen!

Vart går gränsen för bear? Vart är stoppen?
Citera
2023-04-23, 09:20
Medlem
Nu får krasch tråden se upp för nu har den fått konkurrens av "Den kommande Tech-Kraschen" här på ekonomi forumet.
Citera
2023-04-23, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Enligt statistiken talar årets starka inledning för ett rekordår enligt Carson Investment som i länken nedan. Endast år 1987 ska ha varit ett undantag. Kan statistiken få rätt även för 2023?

https://www.dagensps.se/investerardygnet/kanonstart-pa-borsen-baddar-for-rekordar/

Det är inte omöjligt, en liten korrigering kan komma då de tyngsta aapl och msft gått upp lite för fort +20% på 3 månader. Annars känns det stabilt, Apple är mycket mer än bara iPhone vilket många inte fattar. Det är länge sen de ställde om till andra tjänster så en liten nedgång i försäljningen betyder inte mycket. Läs på om företaget de ligger inte och sover.
Citera
2023-04-23, 17:16
Avslutad
Citat:

Blir det en total krash så kommer värdet på dina pengar vara 0.

Det du pratar om är en vanlig krash där det finns lite substans kvar i marknaden.
Citera
2023-04-23, 18:01
Bannlyst
Citat:

Om det väl kraschar så är det inte många som verkligen vågar köpa, allra minst de som är så rädda för en krasch att de är likvida och bara väntar och väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in