Citat:
Ursprungligen postat av
anetregor
Här sitter jag och sover. Det visste jag inte om, men så har mitt intresse för internet varit nästan icke-existerande dom senaste åren också. Jag läste lite om det där nu. Varför förstår du att TikTok tagit väldigt mycket sök från google?
Ta ett matrecept som ett exempel, du får ju upp de mest spännande videos, och de som sysslar med det lägger ju in recept i videos direkt, eller i kommentatorsfältet. Så du kan på några sekunder se en person tillaga det som du vill göra samt du får recept. Sen tillbringar ju människor extremt mycket tid på Tiktok så det blir naturligt att man följer de som har något att erbjuda, oavsett om det är matrecept, seo trafik expert, matbutikspersonal, journalist, författare eller vad det nu kan tänkas vara.
Jag själv lyssnar nästan uteslutet musik nu på Tiktok, jag sade upp Spotify, Google och sparade 100 lappar i månaden, streamar ju gratis där så. Sen kommer allt nytt ut, oavsett musik, ukraina kriget, mat recept, whatever, det är alltid ute först på Tiktok. Hade det inte varit för TikTok hade inte jag skaffat ChatGPT samma dag som det lanserades.