Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-04, 17:39
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Hur många av er som deltar i diskussionen betalar för OpenAIs GPT och vad använder ni den till?
Jag betalar. Mest testsyften.
Citera
2024-07-28, 16:24
Medlem
Bara jag som upplever att ChatGPT ger allt mer fel information med tiden?

Den klarar ju inte av matematiska uträkningar, framförallt när det kommer till procent. Liksom, man frågar ChatGPT hur mycket får man om man har 10.000kr och får 3.80%. Den ger olika svar, ber om ursäkt för ''missförståndet'' och svarar felaktigt.

Andra simpla infomration som man frågar efter, men sedan när man gör en efterforskning, så visar det sig vara helt fel. ChatGPT, ger alltmer och mer fel information eller är det bara jag som upplever det?
Citera
2024-07-28, 16:56
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Den klarar ju inte av matematiska uträkningar, framförallt när det kommer till procent. Liksom, man frågar ChatGPT hur mycket får man om man har 10.000kr och får 3.80%. Den ger olika svar, ber om ursäkt för ''missförståndet'' och svarar felaktigt.

Andra simpla infomration som man frågar efter, men sedan när man gör en efterforskning, så visar det sig vara helt fel. ChatGPT, ger alltmer och mer fel information eller är det bara jag som upplever det?

Ibland kan det ju vara bra att mata in data precis så rått som det går, inte använda redundanta termer.
exempelvis: hur mycket är 3,8% av 10.000
Citera
2024-07-28, 22:15
Medlem
ChatGPT är helt värdelös när det kommer till php, css och html. I cirka 100 timmar har jag försökt lösa ett problem som ChatGPT inte kunnat komma med ett svar på. En kompis löste problemet under 15 minuter.
Citera
2024-07-31, 00:18
Medlem
calvinclowns avatar
Jag testar också medlemskapet. Behövde hjälp med en programmeringsuppgift. Jag är ingen programmerare men jag jobbar med sånna. Får fortsätta imorgon. Men en sak som stör mig det går inte att få rasistiska skämt från AI. Den totalvägrar. Var är yttrandefriheten och humorn. Var är friheten. Bara en tidsfråga innan den endast svarar på saker den känner för.
Citera
2024-08-02, 18:22
Medlem
Någon som vet något om nästa version av ChatGPT? När kommer den ut?
Citera
2024-08-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Någon som vet något om nästa version av ChatGPT? När kommer den ut?

I slutet av detta år eller i början av 2025.
Citera
2024-08-03, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Ja den ger fel information oftare då den vill vara dig till lags och ställer du frågan subjektivt så kommer du också att få ett subjektivt svar tillbaka som i vissa fall kan vara en ren och skär lögn.
Citera
2024-08-10, 21:08
Medlem
Frågade modellen vilken som är den bästa attraktionen på Gröna Lund. I svaret nämndes "Om du är ute efter något mer lugnt kan "Lisebergbanan" och "Viktoria" också vara intressanta alternativ." Hur kan modellen inte fatta att Liseberg är en annan nöjespark?
Citera
2024-08-10, 21:25
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Frågade modellen vilken som är den bästa attraktionen på Gröna Lund. I svaret nämndes "Om du är ute efter något mer lugnt kan "Lisebergbanan" och "Viktoria" också vara intressanta alternativ." Hur kan modellen inte fatta att Liseberg är en annan nöjespark?
Jag frågade exakt ”Vilken är den bästa attraktionen på Gröna Lund” och fick svaren nedan;

Första svaret;
” Att säga vilken som är den bästa attraktionen på Gröna Lund är svårt eftersom det beror på vad man är ute efter. För adrenalinjunkies är "Eclipse," en enorm slänggunga som når 121 meter upp i luften, en upplevelse som kombinerar höjd och fart med en svindlande utsikt över Stockholm. Den får hjärtat att slå lite snabbare med varje rotation, och skriket avtar aldrig bland de som vågar sig upp.

För de som föredrar klassiker, är "Jetline" en favorit. Den här berg-och-dalbanan har stått pall för årens gång och fortsätter att locka både unga och gamla med sina snabba svängar och oväntade droppar. Det är något med den där första backen som aldrig verkar tappa sin skräckinjagande charm.

Om du är ute efter en mer familjevänlig upplevelse, är "Nyckelpigan" en av de mer populära attraktionerna för yngre besökare. Den är inte lika skrämmande, men ger tillräckligt med fart för att skratten ska eka över området.

I slutändan beror det på vad du söker—fart, spänning eller nostalgi. Alla dessa attraktioner bidrar till den unika stämningen på Gröna Lund, och vilken som är bäst är helt upp till dig och din smak.”

Andra genereringen;
” På Gröna Lund är en av de mest ikoniska och populära attraktionerna **Eclipse**, en enorm slänggunga som tar dig 121 meter upp i luften. Från toppen får du en fantastisk utsikt över Stockholm, men det är också en hisnande upplevelse när gungan snurrar i hög hastighet. Kombinationen av höjd, fart och utsikten gör Eclipse till en oförglömlig åktur för många besökare.

Men vilken attraktion som är "bäst" kan variera beroende på vad du söker – är det adrenalinkickar, nostalgiska klassiker, eller något mer familjevänligt? Om du älskar berg- och dalbanor, kan den klassiska träbanan **Jetline** eller den intensiva **Insane** vara mer i din smak. För spänning och skräck erbjuder också **House of Nightmares** en riktigt ryslig upplevelse.

Gröna Lund har något för alla, och det är ofta kombinationen av flera attraktioner som gör besöket speciellt.”

Tredje genereringen;
”När man kliver in på Gröna Lund är det som att stiga in i en värld där varje hörn viskar om adrenalinkickar och barndomsminnen. Men om det är en attraktion som verkligen fångar den råa spänningen och tidlösa dragningskraften av nöjesfältet, är det utan tvekan "Eclipse".

När man står där på marken och tittar upp, ser man en svindlande konstruktion som sträcker sig mot himlen. Folk samlas, vissa med en nervös blick, andra med ett brett leende, alla med hjärtat bultande i bröstet. Känslan av förväntan är nästan påtaglig. Man hör hur maskineriet surrar igång, en monoton men lugnande melodi av teknik i perfekt harmoni. Sedan, när vagnen långsamt börjar stiga, känner man en mix av frihet och rädsla – som om man just tagit ett kliv ut i tomma intet.

När attraktionen når sin topp och stannar upp för en sekund känns det som om hela världen håller andan. Stockholm breder ut sig nedanför, och för en kort stund är man på toppen av allt. Det är i det ögonblicket, precis innan vagnen slungas neråt i en virvelvind av fart och skrik, som man förstår varför Eclipse är en ikon. Det är mer än en åktur – det är en påminnelse om varför man återvänder till Gröna Lund, om och om igen.”

(ChatGPT 4o)

Inget om någon Lisebergsbana eller Viktoria
Citera
2024-08-11, 13:48
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:

Det är väldigt enkelt. Modellen har ingen som helst intelligens, så den kan inte förstå något. Problemet är användare som inte förstår hur verktyget fungerar och använder det som om dom pratar med en människa.
Citera
2024-08-28, 19:25
Medlem
Skrivit i stort sett detsamma i drygt ett år, men äntligen en om inte den största och meriterade AI forskaren genom tiderna säger det rakt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=DP454c1K_vQ&t=1647s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in