2023-04-15, 11:00
Medlem
CoZeCos avatar
Såg att de börjat sälja culinea pajer, ost och skinkpajen var mycket krämigare än andra märken man provat, var helt klart godkänd
Citera
2023-04-19, 11:55
Medlem
Dranghoffs avatar
Undrar vad som har hänt med Lidls egna förträffliga djupfrysta färdigrätter, köttbullar, schnitzel osv. De är helt borta från butikerna sedan 14 dagar. De var bättre än Dafgårds och Findus och kostade bara 21,90. Jag frågade en butiksmajor på Lidl, men han visste inte besked.

Och ännu efter flera veckor har inte kaffegrädden kommit tillbaka. Vad är det som händer?!
Citera
2023-04-20, 17:39
Medlem
köpte kalsonger i går på lidl, tanga modellen 3 pack för 99 kr verkar riktigt bra ska kolla om de har några kvar i morgon men det som är bra brukar snabbt ta slut
Citera
2023-04-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
köpte kalsonger i går på lidl, tanga modellen 3 pack för 99 kr verkar riktigt bra ska kolla om de har några kvar i morgon men det som är bra brukar snabbt ta slut
Är de certifierade OEKO-TEX standard 100?
Citera
2023-04-21, 02:49
Medlem
Chrinolinas avatar
Köpte 5-pack låga sneaker-strumpor, suveräna. Det finns små ditsatta "bitar" med antihalk, de glider inte av fötterna, fast de är så låga. Bästa jag provat. Rekommenderar varmt.
Citera
2023-04-21, 08:17
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Undrar vad som har hänt med Lidls egna förträffliga djupfrysta färdigrätter, köttbullar, schnitzel osv. De är helt borta från butikerna sedan 14 dagar. De var bättre än Dafgårds och Findus och kostade bara 21,90. Jag frågade en butiksmajor på Lidl, men han visste inte besked.
Samma i min butik. Men du, testa deras lasagne tills det andra kommer in igen, har för mig jag betalat 15:90. Ingen jätteportion, men ok för jobblunch tillsammans med ett äpple.

De har även fiskgratäng för 26:90.
Citera
2023-04-21, 12:12
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Samma i min butik. Men du, testa deras lasagne tills det andra kommer in igen, har för mig jag betalat 15:90. Ingen jätteportion, men ok för jobblunch tillsammans med ett äpple.

De har även fiskgratäng för 26:90.

Har testat deras lasagne, absolut prisvärd. Fiskgratängen ska jag kolla upp.

Men mysteriet med de försvunna färdigrätterna måste snart få en lösning. Hoppas innerligt att det inte är ett permanent avbrott. Och kaffegrädden har haft leveransstörningar på två veckor tidigare, men nu börjar jag bli genuint orolig för att den tagits ur sortimentet i Sverige. I Sverige försöker lobbyn få folk att konsumera havremjölk och glutenfritt i stället så man vet aldrig.
Citera
2023-04-21, 12:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Tips. Köp INTE SAEBY makrillfilé i tomatsås. Kanonsås om man gillar tomatsås som brukar vara i makrill. Tyvärr innehöll burken mer eller mindre endast sås.

En burk brukar räcka till fyra knäckisar, i det här fallet räckte köttet till två, och sedan blev det två med mer eller mindre endast sås.
Konstigt. Den var väldigt välfylld med makrill förr i tiden.
Var det en rund eller rektangulär burk?
Citera
2023-04-21, 12:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Konstigt. Den var väldigt välfylld med makrill förr i tiden.
Var det en rund eller rektangulär burk?
En rektangulär burk. Trodde jag hade pappkartongen kvar, men tyvärr.

Det kan såklart ha varit ett måndagsexemplar.
Citera
2023-04-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Är de certifierade OEKO-TEX standard 100?

vad menar du med det?
Citera
2023-04-21, 12:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
En rektangulär burk. Trodde jag hade pappkartongen kvar, men tyvärr.

Det kan såklart ha varit ett måndagsexemplar.
Det måste det ha varit, har bara gott att säga om dessa.
NIXE som dom hade tidigare var dock strået vassare. Gillar du makrill i tomatsås så rekomenderar jag denna tråd:
(FB) The church of makrill i tomatsås.

Kom förbi och säg hej vetja!
Citera
2023-04-21, 12:44
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det måste det ha varit, har bara gott att säga om dessa.
NIXE som dom hade tidigare var dock strået vassare. Gillar du makrill i tomatsås så rekomenderar jag denna tråd:
(FB) The church of makrill i tomatsås.

Kom förbi och säg hej vetja!
Har ju testat NIXE:s sardiner i tomatsås, vilka var kalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in