2022-10-26, 13:23
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Nu fattar jag inget. Dricker du lönnsirap? Måste ha missat något.
Hur då, blandat med något eller som det är?
Aldrig hört talas om.
😀

Man kan exempelvis ha det som sötningsmedel i kaffe latte, yoghurt eller i milkshake.
Citera
2022-10-26, 13:36
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Man kan exempelvis ha det som sötningsmedel i kaffe latte, yoghurt eller i milkshake.

Jaha, där ser man, tack 😀
Citera
2022-10-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Är det skillnad på den nya lightcolan, eller är det samma skit dom bara byter namn på hela tiden? Eller är det olika cola?

Kanske dom blev stämda av Pepsi för att ha kallat sin cola Maxx LOL...
Roligt att det står "No sugar" på framsidan av maxx colan. men i innehållsförteckningen finns sockerkulör med, som framställs av att karamellisera socker.
Skickade in till livsmedelsverket angående detta då jag har diabetes, men dom verkade inte bry sig och hänvisade till butiken.
Citera
2022-10-26, 15:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Roligt att det står "No sugar" på framsidan av maxx colan. men i innehållsförteckningen finns sockerkulör med, som framställs av att karamellisera socker.
Skickade in till livsmedelsverket angående detta då jag har diabetes, men dom verkade inte bry sig och hänvisade till butiken.
Det är ju för att sockerkulör inte är socker. Man har förändrat den kemiska strukturen.
Citera
2022-10-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju för att sockerkulör inte är socker. Man har förändrat den kemiska strukturen.
Smält socker är forfarande socker. du kan väll inte påstå att omelett inte har ägg i sig för att man stekt det och ändrat strukturen?
Citera
2022-10-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Ni som har nära till Lidl och springer där ofta, vad kostar deras hela kaffebönor? Priset på malet bryggkaffe kan också vara av intresse.
Bellarom 1 kg 109 kr som ordinariepris, 80 kr när det är extrapris eller 1,2 kg för 109 kr.
Citera
2022-10-26, 16:07
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Smält socker är forfarande socker. du kan väll inte påstå att omelett inte har ägg i sig för att man stekt det och ändrat strukturen?

Sockerkulör är inte socker. Det är endast färgen som man utvunnit från sockerrör.

Du kan väl inte påstå att ett färgämne är samma sak som socker bara för att namnet innehåller ordet socker. Det är alltså inte möjligt att sockerkulör innehåller ens i närheten lika många kcal som ett gram riktigt socker gör. Sockerkulör innehåller snarare närmare 0kcal i dom mängder som man får i sig via t.ex läsk.
Citera
2022-10-26, 16:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Har google fel?
Citat:
Sockerkulör är en livsmedelsfärg som framställs genom karamellesering av socker.
Har du inte bättre koll som diabetiker?
Citera
2022-10-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Bellarom 1 kg 109 kr som ordinariepris, 80 kr när det är extrapris eller 1,2 kg för 109 kr.

Tackar så mycket, då glider jag förbi Lidl på vägen hem.
Citera
2022-10-26, 16:41
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Har google fel?

Har du inte bättre koll som diabetiker?

Erkänner att även jag hade fel. Kollade upp det nu och det innehåller 16,9g socker per 100g, vilket dock inte är speciellt mycket. Den lilla mängd som används i läsk för att få färg är knappast något en diabetiker behöver oroa sig över.
Citera
2022-10-31, 01:47
Medlem
Veckan som kommer har Lidl lite spännande kött.

Struts, känguru och kanin. Sedan har de även tonfiskkotletter, amerikansk hummer och rökt fläskkarré. Viltpaté: vildsvin & cognac, hare & cognac, fasan & armagnac. Tror inte jag har ätit det innan vad jag minns, hur smakar allt?

De har även stekt anka och hjortstek (men det får man nog själv tillreda).
Citera
2022-10-31, 18:50
Medlem
Onanikrems avatar
Dagens Lidl blev: Carpaccio, så jävla gott.. Men kanske inte för alla. Dock la jag själv till pinjenötter och rucola och givetvis ett gott Italiensk vin.

Väldigt lätt att göra själv, men Lidls köpesvariant är både god och nästan prisvärd.
Hoppas hitta de på "30%" om någon vecka eller två om jag har tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in