2023-04-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag får inget grepp över vad som hänt i Belgorod. Om något exploderat kan det ju ha varit egna luftvärnsmissiler eller att någon transport av ammunition har briserat.

Vet någon vad som har hänt?
Tydligen de efterblivna ryssarna som av misstag bombade fel land enligt Danmarks Radio
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-kampfly-affyrer-fejlagtigt-vaaben-i-russisk-graenseby
Citera
2023-04-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Nej misantroperna, sociopaterna och kretinerna här tråden förnekar att den typen av TV existerar i Ryssland.

I Rysslands är det dock den enda typen av debattprogram de kan se, programmet i Russia 1 sänds på bästa sändningstid.
Ja svenska rysstroll verkar ha missat rysk tv, rena komedin.
Citera
2023-04-21, 04:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag får inget grepp över vad som hänt i Belgorod. Om något exploderat kan det ju ha varit egna luftvärnsmissiler eller att någon transport av ammunition har briserat.

Vet någon vad som har hänt?
Citat:
Huset vid kratern verkar ganska oskadat. Det lyser även i många fönster?

Kan vara rysk Hells Angels som sprängt något. Ukraina borde inte ha tid med Belgorod anser jag.
Su-34 avfyrade något "som svischade". Så det är väl en misslyckad missil snarare än en glidbomb.
Citera
2023-04-21, 06:07
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vad händer? Vilken är ställningen? Hur lång tid är det kvar till den ukrainska motoffensiven? Finns det ens en möjlighet att ställa in motoffensiven, även om de ukrainska styrkorna inte är tillräckligt förberedda, med tanke på hur mycket snack det varit om saken? Och även om de ukrainska styrkorna lyckas ta sig mot den Azovska sjön, vilket verkar planen. Vad händer sen?

Alltså på riktigt. Utan önsketänkande.

Jag vet att jag kanske är tråkig, men jag tycker inte mycket talar för att den förväntade motoffensiven kommer att bli någon större succé för Ukraina, även om styrkorna lyckas återta en del land. Det kommer kosta i liv och materiel och leda till ett ännu svagare Ukraina som följaktligen kommer ha ännu svårare att hålla försvarslinjerna, var de nu hamnar.
Du kan stryka ordet 'kanske'. Du ÄR tråkig!
Kriget som Ryssland har inlett kostar både liv och materiel. Det har du rätt i! Har Putin/Ryssland råd med dessa förluster? Hur svaga tror du att ni kan bli utan att Ryssland faller ihop fullständigt?
Jag förväntar mig att du svarar utan önsketänkande.
Citera
2023-04-21, 06:53
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Fortsatta ryska framgångar i Bakhmut:
Är det en rysk framgång att man lyckas inta en gata i Bakhmut?
Mercouris verkar ju vara en smått oseriös youtuber.
Och en västerländsk volontär som säger att det går dåligt för Ukraina och att man inte har en chans mot Ryssland.

Är du/ditt konto en parodi?
Citera
2023-04-21, 07:11
Medlem
Ett ryskt militärplan avlossade av misstag ammunition mot staden Belgorod i Ryssland nära ukrainska gränsen.

https://www.expressen.se/nyheter/militarplan-orsakade-explosion-i-rysk-stad/

Det orsakade en kraftig explosion mitt i staden, rapporterar Reuters"

Nu börjar ryzzarna terrorbomba sig själva.
Verkar ha dåligt luftvärn eller slut på ammunition..

Nervösa piloter i ryzka planen nu.
Bra!
Citera
2023-04-21, 07:15
Medlem
Sarumans avatar
Någon som vet vilken typ av drönare detta är? Är det en amerikansk Switchblade?
Och varför står ryska terrorister så öppet i terrängen? Om de ska förbereda en terroristattack borde de väl gömma sig?

https://twitter.com/ukrainenewslive/status/1649093684049362944
Citera
2023-04-21, 07:20
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur kommer U till krimbron - U har långt dit i avstånd - om ryssarna har den kvar kan de fylla på med hur många som helst.
Det är lite avstånd med tanke på situationen just nu. Jag vet inte om du kommer ihåg att Krim-bron råkade ut för lite skador för ett par månader sedan. Vem ställde till med dem, tror du? Ukraina eller någon ryss/krim-bo? Jag vet inte själv.
Jag skulle dock inte bli det minsta förvånad om en eller två bropelare råkar ut för skador inom de närmsta månaderna.
Citera
2023-04-21, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, jag missade tidpunkten på när Bakhmut skulle erövras med hittills 21 dagar. Frontlinjen går 200 meter från att Bakhmut ska definieras som fallen på ISW map, det kriterie som jag satte upp
Det jag missade var att Ukraina skulle offra en massa soldater på sämre försvarsställningar än de haft om de retirerat. Jag tror det var fel av dem, men det är för tidigt att säga. Jag ger mig själv godkänt på bedömningen om att Bakhmut skulle ha fallit 1 april.

Jag har ingen uppfattning om med vilken kraft Ukraina bryter genom befästningarna. Inte så mycket på grund av om befästningarna är bra eller dåliga, den stora osäkerhetsfaktorn är hur stora reserver Ukraina har ackumulerat. De borde komma genom initialt om de offrar tillräckligt stora styrkor.
Du ger dig själv godkänt om verkligheten vore en annan?
Citera
2023-04-21, 07:27
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Är det en rysk framgång att man lyckas inta en gata i Bakhmut?
Mercouris verkar ju vara en smått oseriös youtuber.
Och en västerländsk volontär som säger att det går dåligt för Ukraina och att man inte har en chans mot Ryssland.

Är du/ditt konto en parodi?
Fyllot länkade till ett klipp från 30 januari Jag tror du kan ignorera vad han skriver, han har nog varit i flaskan igen.
Citera
2023-04-21, 07:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Någon som vet vilken typ av drönare detta är? Är det en amerikansk Switchblade?
Och varför står ryska terrorister så öppet i terrängen? Om de ska förbereda en terroristattack borde de väl gömma sig?

https://twitter.com/ukrainenewslive/status/1649093684049362944

Det står escadrone i videon så det kan vara någon av de här, troligtvis den icke professionella (billigare):

https://www.aeroexpo.online/prod/escadrone-181527.html

En vanlig COTS-drönare, man ser även "sladdarna" fram som utlöser laddningen vid kontakt.
Citera
2023-04-21, 08:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, jag missade tidpunkten på när Bakhmut skulle erövras med hittills 21 dagar. Frontlinjen går 200 meter från att Bakhmut ska definieras som fallen på ISW map, det kriterie som jag satte upp
Det jag missade var att Ukraina skulle offra en massa soldater på sämre försvarsställningar än de haft om de retirerat. Jag tror det var fel av dem, men det är för tidigt att säga. Jag ger mig själv godkänt på bedömningen om att Bakhmut skulle ha fallit 1 april.
Skönt att se att du har ditt skruvade sinne för humor kvar!

Jag ger mig själv rätt i min bedömning att du är tydligt pro-Ryssland men att du mer eller mindre taffligt försöker gömma det bakom en falsk fasad av "humanism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in