Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Jag står ut med att vara tråkig. Och jag kan också passa på att påpeka att jag inte stödjer Ryssland som någon utgångspunkt. Däremot så är jag intresserad av vad som sker och hur denna sak utvecklar sig, vilket verkligen har bjudit på överraskningar så här långt. Bland annat sprängningen av Nord stream, missbedömningen av i vilken grad Ryssland skulle isoleras av resten av världen, hur sanktionerna mot Ryssland slagit tillbaka mot främst Västeuropa. Den största överraskningen är dock hur oförmöget Nato agerar och hur svårt organisationen verkar ha att utrusta Ukraina med materiel i den mängd som antagligen krävs för att jämna ut styrkeförhållandena. Hur detta slutar är det svårt att sia om, men den stora överraskningen är för mig den samlade västvärldens relativa svaghet militärt, samtidigt som en stor del av världen när de valt sida inte ställt sig på USA:s sida per automatik, vilket jag förväntade mig. Vem kunde exempelvis tro att Saudiarabien skulle låta dollarn få mindre betydelse i oljehandeln?
Först kommer den klassiska, jag håller på ingen
Varför sitter du och rapar upp en massa saker du har helt fel i? Som i grund och botten bara handlar om anti-Ukraina.
Du är inte "neutral" eller har ett allmänt intresse.
Men låt mig presentera fakta! Finns i tråden, sammanställt och klart, redan.
1. Nord-stream sprängdes av ryss-land, för att undvika skadestånd från Tyskland.
2. ryss-land är isolerat. De kan inte handla saker från väst hur som helst längre.
3. Fler sanktioner kommer. Ännu mera isolering för ryss-land.
4. Putin kan inte längre resa som han vill. Haag har ett åtal på g mot honom.
5. Sanktionerna slår hårt mot ryss-land och deras ekonomi.
6. Oligarkerna har ingen kontroll över sin förmögenhet längre. Några rubel i saltgruvorna i Ural, kasnke.
7. Ukraina får löpande material. ryss-land kör numera med T-55 från 50-talet. Så ryss-land går bakåt och Ukraina framåt.
8. NATO och Stoltenberg, var i Ukraina. De har levereat massor av stöd. Inte minst, har Putin fått NATO mera enat än någonsin. Förutom att två nya länder gått med, samt att Ukrainas väg in i NATO är utstakad nu. Bra jobbat, Putin!
9. Medans ryss-land, världens fd 2:a arme, går snabbt bakåt i utvecklingen, så trycker nu väst gasen i botten. För ryssar har visat sitt rätta ansikte. Bra jobbat Putin!
10. 141 länder röstade motryss-lands invasion. 32 avstod att rösta. Hela! 7 länder stödde ryss-land. Bra jobbat Putin!
11. Dollarna är idag starkare än någonsin. Rubel, som borde intressera dig mera, är bättre att använda till att torka sig i arslet.
Tack för att du gav mig möjligheten att lista alla bra fakta om kriget i Ukraina, samtidigt som man får möjligheten att peka ut dig som klåpare och idiot. Det är inget nytt. Vi har sett dina alster.
ryss eller serb, du får vara vad du vill. Men snackar skit gör du.