2023-04-20, 17:24
Medlem
Drar in mellan 55-60 000 i månaden har ett jättefritt arbete 35 semesterdagar, jobbar aldrig kvällar eller helger, ledig alla extra helgdagar. Fantastiskt roliga och utmanande arbetsuppgifter med trevliga kollegor. Mitt arbete gör att jag i princip kan göra vad jag vill på min fritid. Otroligt härliga kollegor. Så jag trivs med mitt liv
Citera
2023-04-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
I många rika arabländer jobbar man 08-12 och sen chillar man resten av dagen och alla är rika där. Men det förstår ju inte europeer och amerikaner
Kan du berätta vilket land du syftar på där alla har det så bra, är väldigt nyfiken på detta
Citera
2023-04-20, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Precis, blir tråkigt i längden bara sitta hemma och runka varje dag. Men TS är nog ok med det då TS inte mår bra, se TS historik av tråddar för helvete! Verkar vara en tragisk och oehört negativt person som spenderar mesta tiden av att tycka synd om sig själv men inte göra någon förändring.

Måttligen. Det ska vara trevligt folk. Inte gnällspikar.
Citera
2023-04-20, 17:29
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Som topic lyder så har jag tröttnat på att jobba, har egentligen aldrig velat jobba heller. Har alltid mått skit av att jobba och inte sett någon mening med att sitta av 8 timmar bara för att tjäna några tusen extra över socialbidraget. Jag har länge velat lämna det så kallade "The Matrix" och leva på ett annorlunda sett. Vill känna mig levande varje dag inte bara jobba måndag-fredag för att senare gå ut och festa och vakna bakis nästa dag vilket många verkar vara tillfreds med. Jag har noterat att samhället vill forma en bild av att man är värdelös om man inte jobbar och att människor ska känna dåligt samvete för att man inte bidrar till storebror. Så jag tror egentligen många jobbar för att man inte ska bli dömd eller klassad som värdelös. Egentligen är detta bara en påhittad idé och tanke som många accepterat pga människans kollektiva nedtryckta självkänsla.

Vad tycker ni på Flashback? Njuter ni och ser fram emot att gå till jobbet? Eller är det bortkastad energi och livskraft som går till spillo?
Ja jag njuter och ser fram emot jobbet för det allra mesta. Jag mår inte bra av inte jobba. Jag älskar det jag gör i mitt yrke och på min arbetsplats.
Citera
2023-04-20, 17:30
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Måttligen. Det ska vara trevligt folk. Inte gnällspikar.
Är med dig 100 % , det viktigaste är att man har bra arbetskollegor. Att vara chef med bra lön kan vara ensamt på jobbet medan berättar många chefer. De som tjänar i medelklassen är nog de som mest njuter av att gå till jobbet. Fredagsölen med kollegorna är guld värd. Det är inget som chefer med hög lön upplever.
Citera
2023-04-20, 17:31
Medlem
Citat:
Jag har p.t. gott 3000 kr cash, hur långt kommer jag med det?
p.t?
Har du ingen mark så kommer du ingenstans med 3000 kr.

Vidare så måste man veta hur man bygger ett hus om man ska göra det på egen hand.
Det är inte så lätt som du tror att smälla upp ett hus och bli självförsörjande.
Det var ett väldigt svårt och hårt liv för de som levde det livet i tusentals år tidigare.
Bara för att de gjorde det så betyder det inte att du kommer klara det galant.

Människorna då växte upp med hårt arbete från barnsben, samtidigt som man ofta samarbetade med grannar då man inte kunde vara duktig på allt eller tillverka allt.

Grejen är ju den att om du idag inte klarar av att utbilda dig och sköta ett vanligt Svensson jobb så kommer du inte klara något som är svårare.

Det är själva ironin med många som är arbetslösa och lever på sosbidrag.
Kollapsar samhället så kommer jag klara mig bra!
Jag är van vid att klara mig med små medel!

Nej de kommer klara sig sämst, de kunde inte försörja sig innan kollapsen vad fan tror de kommer hända sen?
Allt blir gratis i obegränsade mängder?

Folk som är vana vid att jobba kommer börja jobba efter kollapsen för att försörja sig på egen hand.
Bara på ett annat sätt än tidigare.
Citera
2023-04-20, 17:31
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kan du berätta vilket land du syftar på där alla har det så bra, är väldigt nyfiken på detta
Dubai.
Citera
2023-04-20, 17:32
Medlem
Gardenhose88s avatar
Citat:
Låter väldigt konstigt, 5500 låter som en hyfsat hyra för en' person. Hur kan kommunen komma undan med och ge så lite? När jag gick på bidrag som enskild person, då fick jag till hyran + underhåll. Låg kring 10.000 i månaden.

Hur fick du det och vart gick du?
Citera
2023-04-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Dubai.
Kan berätta för dig att det inte stämmer. Det finns massor av invandrare som jobbar under slavliknande förhållande dom jobbar definitivt inte 9-12 måndag till fredag
Citera
2023-04-20, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Hur fick du det och vart gick du?

Du måste ju i första hand ha ett förstahandskontrakt, och varit inskriven på Arbetsförmedlingen.
Citera
2023-04-20, 17:39
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kan berätta för dig att det inte stämmer. Det finns massor av invandrare som jobbar under slavliknande förhållande dom jobbar definitivt inte 9-12 måndag till fredag
Jag pratar om invånarna i Dubai men du kanske inte förstod det?
Citera
2023-04-20, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
p.t?
Har du ingen mark så kommer du ingenstans med 3000 kr.

Vidare så måste man veta hur man bygger ett hus om man ska göra det på egen hand.
Det är inte så lätt som du tror att smälla upp ett hus och bli självförsörjande.
Det var ett väldigt svårt och hårt liv för de som levde det livet i tusentals år tidigare.
Bara för att de gjorde det så betyder det inte att du kommer klara det galant.

Människorna då växte upp med hårt arbete från barnsben, samtidigt som man ofta samarbetade med grannar då man inte kunde vara duktig på allt eller tillverka allt.

Grejen är ju den att om du idag inte klarar av att utbilda dig och sköta ett vanligt Svensson jobb så kommer du inte klara något som är svårare.

Det är själva ironin med många som är arbetslösa och lever på sosbidrag.
Kollapsar samhället så kommer jag klara mig bra!
Jag är van vid att klara mig med små medel!

Nej de kommer klara sig sämst, de kunde inte försörja sig innan kollapsen vad fan tror de kommer hända sen?
Allt blir gratis i obegränsade mängder?

Folk som är vana vid att jobba kommer börja jobba efter kollapsen för att försörja sig på egen hand.
Bara på ett annat sätt än tidigare.

När kollapsen kommer, tipper jag att jag kommer klara mig bättre än mellan mjölk Svensson familjen. Man måste inställa sig på ett kontantlöst samhälle. Jag har redan det mest nödvändiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in